ກອງປະຊຸມຂົນສົ່ງອາຊຽນ (36th STOM & 19th ATM)

ການພົບປະສອງຝ່າຍລາວ-ຈີນ

ໃນໂອກາດທີ່ທ່ານ ຢາງສວນຖັງ ພ້ອມຄະນະໄດ້ເດີນທາງມາຮ່ວມກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງອາຊຽນ+ສປ ຈີນ ແຕ່ວັນທີ 18-21 ທັນວາ 2013 ທີ່ເມືອງປາເຊ, ແຂວງຈໍາປາສັກ ນັ້ນ ໃນເວລາ 17:00 ຂອງວັນທີ 19 ທັນວາ 2013 ໄດ້ມີກອງປະຊຸມພົບປະປຶກສາຫາລືສອງຝ່າຍຂື້ນ ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມຂອງໂຮງແຮມຈຳປາສັກ ແກຼນ ລະຫວ່າງກະຊວງໂຍທາ ທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຕາງໜ້າໂດຍທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກັບ ກະຊວງຄົມມະ ນາຄົມຂົນສົ່ງ ແຫ່ງ ສປ ຈີນ ຕາງໜ້າໂດຍທ່ານ ຢາງສວນຖັງ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ.  ສອງຝ່າຍໄດ້ປຶກສາຫາລືກັນ ໃນບາງບັນຫາ ດັ່ງນີ້:

  1. ບົດສຶກສາສຳຫຼວດ-ວາງແຜນຕານ່າງເສັ້ນທາງຫຼວງທົ່ວປະເທດ: ຝ່າຍລາວ ສະເໜີໃຫ້ຝ່າຍຈີນ ຈັດສົ່ງຊ່ຽວຊານ ຂອງ ສປ ຈີນ ເພື່ອມາປະເມີນຄືນກ່ຽວກັບບົດລາຍງານໂຄງການດັ່ງກ່າວ, ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍ່ໃຫ້ຊ່ຽວຊານຈາກ ສປ ຈີນ ນຳສະເໜີບົດຮຽນ ແລະ ປະສົບການການວາງແຜນພັດທະນາຕານ່າງຄົມມະນາຄົມຂອງ ສປ ຈີນ ໃນໄລຍະ ຜ່ານມາ, ເພາະວ່າ ປັດຈຸບັນ ກະຊວງ ຍທຂ ກຳລັງມີແຜນການທີ່ຈະຮ່າງແຜນພັດທະນາແຕ່ນີ້ຫາປີ 2020 (ແຜນ 5 ປີຄັ້ງທີ່ 8) ແລະ ຫາປີ 2030 ໂດຍຈະນໍາສະເໜີໃນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງພັກປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ ຄັ້ງທີ 10. ຕໍ່ກັບການສະເໜີດັ່ງກ່າວ ຝ່າຍຈີນ ມີຄວາມຍິນດີທີ່ຈະຈັດສົ່ງຊ່ຽວຊານດັ່ງກ່າວ ມາເຮັດວຽກກັບຝ່າຍ ລາວໂດຍໄວ.
  2. ການປັບປຸງຄອງເດີນເຮືອໄລຍະທີ 2 ແລະ ການກໍ່ສ້າງທ່າເຮືອ ຈໍານວນ 05 ແຫ່ງ ຢູ່ລຽບແຄມນ້ຳຂອງຕອນ ເໜືອຂອງ ສປປ ລາວ: ຝ່າຍລາວ ໄດ້ນຳສະເໜີຕໍ່ຝ່າຍຈີນ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນ ແລະ ເອົາເຂົ້າໃນແຜນການ ຕໍ່ກັບໂຄງການປັບປຸງຄອງເດີນເຮືອໄລຍະທີ 2 ແລະ ການກໍ່ສ້າງທ່າເຮືອ ຈໍານວນ 05 ແຫ່ງ ຢູ່ລຽບແຄມນ້ຳຂອງ ຕອນເໜືອຂອງ ສປປ ລາວ. ຕໍ່ກັບການສະເໜີດັ່ງກ່າວ ຝ່າຍຈີນມີຄວາມຍິນດີທີ່ຈະນຳໄປຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ສະໜັບສະໜູນ.
  3. ການຕິດຕັ້ງລະບົບວິທະຍຸສື່ສານ ເພື່ອຄຸ້ມຄອງການເດີນເຮືອຕາມລຳແມ່ນ້ຳຂອງ: ຝ່າຍລາວ ສະເໜີຕໍ່ຝ່າຍຈີນ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນຊ່ວຍເຫຼືອເຄື່ອງອຸປະກອນລະບົບວິທະຍຸສື່ສານ ເພື່ອຄຸ້ມຄອງການເດີນເຮືອຕາມລຳນ້ຳຂອງ ໂດຍມີຈຸດປະສົງນຳໃຊ້ເຄື່ອງດັ່ງກ່າວເຂົ້າໃນການສື່ສານເວລາເຮືອມີອຸປະຕິເຫດ, ການປ້ອງກັນການຄ້າຂາຍ ເຖື່ອນ ແລະອື່ນໆ. ຝ່າຍຈີນ ຈະນຳເອົາຂໍ້ສະເໜີດັ່ງກ່າວໄປຄົ້ນຄວ້າ ໂດຍປະສານກັບລະບົບການຄຸ້ມຄອງການ ເດີນເຮືອຢູ່ໃນເຂດແມ່ນ້ຳລ້ານຊ້າງ.
  4. ການເປີດຖ້ຽວບິນໂດຍສານວຽງຈັນ-ມາກາວ: ເນື່ອງຈາກວ່າ ຜ່ານມາ ສປປ ລາວ ກັບ ເຂດປົກຄອງພິເສດ ມາກາວ ສປ ຈີນ ໄດ້ມີສັນຍາຂົນສົ່ງທາງອາກາດຮ່ວມກັນແລ້ວ ແຕ່ປັດຈຸບັນຍັງບໍ່ທັນສາມາດເປີດຖ້ຽວບິນ ຂົນສົ່ງໂດຍສານ ວຽງຈັນ ກັບ ມາກາວ ສປ ຈີນ ໄດ້ເທື່ອ, ຊຶ່ງທາງອົງການການບິນຂອງມາກາວ ສປ ຈີນ ໄດ້ແຈ້ງໃຫ້ຊາບວ່າ ສາເຫດທີ່ບໍ່ສາມາດເປີດຖ້ຽວບິນໄດ້ແມ່ນເນື່ອງມາຈາກ ຍົນທີ່ສາຍການບິນລາວ ຈະນຳ ມາໃຊ້ນັ້ນ ເປັນຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ຕໍ່າ ຊຶ່ງທາງຝ່າຍອົງການການບິນຂອງມາກາວ ບໍ່ສາມາດຕັດສິນໄດ້ ຈຳເປັນ ຕ້ອງມີການພິຈາລະນາອະນຸມັດຈາກ ກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງ ສປ ຈີນ. ດັ່ງນັ້ນ ຝ່າຍລາວ ຈຶ່ງສະເໜີຕໍ່ຝ່າຍຈີນ ສະໜັບສະໜູນໃຫ້ມີການເປີດຖ້ຽວບິນໂດຍສານໂດຍໄວ. ຝ່າຍຈີນ ຈະນຳໄປພິຈາລະນາ.
  5. ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ: ຝ່າຍລາວ ໄດ້ສະເໜີຕໍ່ຝ່າຍຈີນກ່ຽວກັບການສະໜັບສະໜູນໂຄງການ ກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ. ຕໍ່ກັບການສະເໜີດັ່ງກ່າວຝ່າຍຈີນ ໄດ້ມີຄວາມເຫັນວ່າ ຝ່າຍຈີນສະໜັບສະໜູນ ການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ຊຶ່ງລາຍລະອຽດແມ່ນໄດ້ເວົ້າໃນທີ່ປະຊຸມຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ.
  6. ໂຄງການປັບປຸງທາງ 13 ເໜືອ ແຕ່ຫຼວງພະບາງ-ປາກມອງ, ຍາວປະມານ 103 ກມ: ຝ່າຍລາວ ສະເໜີຝ່າຍຈີນ ສະໜັບສະໜູນໂຄງການປັບປຸງທາງ 13 ເໜືອ ແຕ່ຫຼວງພະບາງ-ປາກມອງ, ຍາວປະມານ 103 ກມ, ຊຶ່ງໂຄງ ການດັ່ງກ່າວນີ້ເປັນໂຄງການສືບຕໍ່ຈາກໂຄງການປັບປຸງທາງ 13 ເໜືອ ແຕ່ອຸດົມໄຊ-ປາກມອງ ທີ່ຈະລົງມືກໍ່ສ້າງ ໃນຕົ້ນປີ 2014 ນີ້. ຝ່າຍຈີນ ຍິນດີນຳໄປຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປະສານກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.

ການປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງຈີນ+ອາຊ່ຽນ ນັດພິເສດ: ຝ່າຍລາວ ສະໜັບສະໜູນ ສປ ຈີນ ທີ່ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມ ລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງຈີນ+ອາຊ່ຽນ ນັດພິເສດ ທີ່ ນານນິງ ສປ ຈີນ ໃນເດືອນ 9 ປີ 2013 ທີ່ຜ່ານມາ, ແຕ່ຢາກໃຫ້ ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວຈັດຂື້ນສອງປີຕໍ່ຄັ້ງ. ຕໍ່ການສະເໜີດັ່ງກ່າວຝ່າຍຈີນເຫັນດີຈັດໃນສອງປີຕໍ່ຄັ້ງ ຫຼື ຈັດແບບບໍ່ມີການ ກຳນົດເວລາ ໂດຍອີງໃສ່ສະພາບຕົວຈິງຂອງແຕ່ລະໄລຍະ ເພື່ອຈັດກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ, ເພາະວ່າ ໃນແຕ່ລະປີກໍ່ໄດ້ ມີກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງຈີນ+ອາຊ່ຽນ ແລ້ວ.

ການພົບປະສອງຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ລາວ ແລະ ຍີ່ປຸ່ນ

ໃນວັນທີ 19 ທັນວາ 2013 ຢູ່ທີ່ໂຮງແຮມຈຳປາສັກແກຣນ, ເມືອງປາກເຊ,​ ແຂວງຈຳປາສັກ, ສປປ ລາວ ໄດ້ມີ ພິທີການພົບ ປະສອງຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ນຳໂດຍທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ, ລັດຖະມົນຕີ ວ່າການ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ, ແລະ ຍີ່ປຸ່ນ ນຳໂດຍ ທ່ານ ຢາອິຈິ ນາກາຮາຣາ (Yaichi Nakahara), ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍ ວ່າການ ກະຊວງທີ່ດິນ, ໂຄງລ່າງ, ຂົນສົ່ງ ແລະທ່ອງທ່ຽວ. ແນໃສ່ເພື່ອສືບຕໍ່ ແລະ ຂະຫຍາຍການຮ່ວມມືທີ່ມີປະສິດ ທິພາບຍິ່ງຂຶ້ນ, ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ປຶກສາຫາລື ແລະ ຕົກລົງເປັນເອກະພາບກັນ ດັ່ງນີ້:

  1. ເລັ່ງກະກຽມ ແລະລົງນາມສັນຍາການບິນ (Air Service Agreement) ໃຫ້ສຳເລັດໂດຍໄວ;
  2. ຝ່າຍລາວ ເຫັນດີດ້ານຫລັກການ ຈະສືບຕໍ່ສະໜັບສະໜູນ ແລະຂະຫຍາຍສັນຍາໃຫ້ບໍລິສັດ     L-JATS ເພື່ອດຳເນີນການບໍລິການຢູ່ຕຶກສະໜາມບິນສາກົນວັດໄຕ ໂດຍມີເງື່ອນໄຂໃຫ້ບໍລິສັດ    L-JATS ຕ້ອງປັບປຸງ ຄຸນນະພາບການບໍລິການໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານສາກົນ;
  3. ສອງຝ່າຍສົ່ງເສີມການຮ່ວມມືທາງວິຊາການ ໂດຍສືບຕໍ່ຈາກບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ທີ່ໄດ້ລົງ ນາມກັນໃນປີ ຜ່ານມາ ຊຶ່ງມີພຽງຂະແໜງຂົວທາງ ແລະຈະຂະຫຍາຍການຮ່ວມມືໃຫ້ກວມເອົາ ຫລາຍຂະແໜງການຕື່ມເຊັ່ນ: ການວາງແຜນຕົວເມືອງ, ລະບຽບຜັງເມືອງ, ໂລຈິສະຕິກ, ທາງ ລົດໄຟ ແລະອື່ນໆ; ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນຍັງແຈ້ງໃຫ້ຊາບ ວ່າ: ຈະພິຈາລະນາຂະຫຍາຍບົດບັນທຶກຄວາມ ເຂົ້າໃຈໃນອະນາຄົດອັນໃກ້ນີ້. ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນ ອາດຈະສົ່ງທ່ານ ອາດາຈິ (Adachi), ລັດຖະມົນຕີ ຊ່ວຍວ່າການ ຜູ້ຊີ້ນຳວຽກງານຮ່ວມມືທາງວິຊາການ ມາຢ້ຽມຢາມ ສປປ ລາວ;
  4. ຝ່າຍລາວ ສະເໜີໃຫ້ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນ ເພີ່ມການຊ່ວຍເຫລືອລ້າ ແລະເງິນກູ້ຢືມ ໃຫ້ ສປປ ລາວ ສຳລັບການພັດທະນາ ໂຄງລ່າງພື້ນຖານຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ ຊຶ່ງປະກອບດ້ວຍໂຄງການກໍ່ ສ້າງເຂດໂລຈິສະຕິກ ທີ່ຮ່ວມມືກັບບໍລິສັດ ນິບປອນ ເອັກສເພຣສ (Nippon Express) ຊຶ່ງ ທ່ານ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຊິນໂຊະ ອາເບະ ໃນເວລາມາຢ້ຽມ ຢາມ ສປປ ລາວ ຢ່າງເປັນທາງ ການ; ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນ ແຈ້ງໃຫ້ຝ່າຍລາວ ຊາບວ່າ: ຈະພິຈາລະນາບົນພື້ນຖານການ ສຶກສາໂຄງການ.
  5. ຈະເຊີນບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນມາລົງທຶນ ຢູ່ ສປປ ລາວ ໃນຮູບແບບການຮ່ວມທຶນກັບ ບໍລິສັດລາວ (Joint Venture “JV”) ໃນຂະແໜງຂົນສົ່ງໃນຕົວເມືອງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນການບໍລິການ ລົດເມສາທາລະນະ; ຕໍ່ກັບບັນຫານີ້, ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນ ແຈ້ງໃຫ້ຝ່າຍລາວຊາບວ່າ: ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນ ຈະສ້າງກົນໄກໃໝ່ ເພື່ອຊຸກຍູ້ໃຫ້ບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນ ມາລົງ ທຶນໃນອາຊີ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ກົນໄກ ດັ່ງກ່າວຍັງບໍ່ທັນໄດ້ຖືກອະນຸມັດເປັນທາງການເທື່ອ;
  6. ຈະນຳໃຊ້ຜົນການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ທີ່ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ ໃນການຍົກ ລະດັບທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກທີ 8 ແລະເລກທີ 12;
  7. ຈະຈັດສຳມະນາວິຊາການສຳລັບຂະແໜງຂົວທາງ ໂດຍເຊີນເອົາບັນດາບໍລິສັດຜູ້ຮັບເໝົາ ແລະບໍລິສັດທີ່ປຶກສາ ຍີ່ປຸ່ນ ທີ່ເຮັດວຽກຢູ່ ສປປ ລາວ ມາແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ແລະປະສົບການ;
  8. ຝ່າຍລາວ ສະເໜີໃຫ້ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນ ສືບຕໍ່ສະໜັບສະໜູນໂຄງການຂົນສົ່ງມົນລະພິດຕ່ຳ ເປັນຕົ້ນ ແມ່ນ “ລົດໄຟຟ້າ”. ຕໍ່ກັບບັນຫານີ້, ຝ່າຍລາວ ແຈ້ງໃຫ້ຝ່າຍຍີ່ປຸ່ນຊາບ ກ່ຽວກັບໂຄງການ ຂອງ ກະຊວງສິ່ງແວດລ້ອມຍີ່ປຸ່ນ ທີ່ໃຫ້ ການສະໜັບສະໜູນການນຳໃຊ້ລະບົບຂົນສົ່ງມົນລະພິດຕ່ຳ.
  9. ຝ່າຍລາວ ສະແດງຄວາມຂອບໃຈ ແລະຮູ້ບຸນຄຸນ ຕໍ່ກະຊວງທີ່ດິນ, ໂຄງລ່າງ, ຂົນສົ່ງ ແລະທ່ອງ ທ່ຽວ ທີ່ໄດ້ສົ່ງ ຊ່ຽວຊານ ມາປະຈຳຢູ່ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ແຕ່ປີ 1996 ແລະຕີລາ ຄາສູງການປະກອບສ່ວນ ຂອງ ຊ່ຽວຊານໃນການຮ່ວມມືທາງວິຊາການ.

ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງ ອາຊຽນ ຄັ້ງທີ່ 19 ຈັດຂື້ນ ທີ່ຈຳປາສັກ

ກອງ​ປະຊຸມ​ລັດຖະມົນຕີ​ຂົ່ນສົ່ງ​ອາ​ຊຽນຄັ້ງ​ທີ່ 19 ບວກ​ຄູ່​ເຈລະຈາ 3 ປະ​ເທດ ຄື: ສປ ຈີນ, ຍີ່​ປູ່​ນ ​ແລະ ສ.​ເກົາຫຼີ ​ໄດ້​ໄຂ​ຂື້ນ​ໃນ​ວັນ​ທີ່ 19 ທັນວາ ​ຜ່ານ​ມາ​ນີ້ ທີ່​ໂຮງ​ແຮມ​ຈຳປາ​ສັກ ​ແກຣນ​ເມືອງ​ປາກ​ເຊ ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ເປັນ​ປະທານ​ຂອງ​ທ່ານ ສົມ​ມາດ ພົລ​ເສນາ ລັດຖະມົນຕີ​ວ່າການ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນສົ່ງ ສປປ ລາວ ​​ໂດຍ​ການ​ໃຫ້​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ ຂອງ​ທ່ານ ທອງ​ສິງ ທຳ​ມະ​ວົງ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ມີ ທ່ານເຈົ້າ​ແຂວງໆ​ຈຳປາ​ສັກ ບັນດາ​ລັດຖະມົນຕີ​ວ່າການ ​ແລະ ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ຂອງ​ບັນດາ​ປະ​ເທດອາ​ຊຽນ ​ແລະ​ ​ບັນດາປະ​ເທດ​ຄູ່​ເຈລະຈາ ພະນັກ ງານ ​ກອງ​ເລຂາ​ອາ​ຊຽນ ​ແລະ ພະນັກງານ​ວິຊາ​ການ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

      ​ໃນ​ພິທີ ທ່ານ ດຣ ສອນ​ໄຊ ສີ​ພັນ​ດອນ ​ເຈົ້າ​ແຂ​ວງຈຳປາ​ສັກ ​ໄດ້​ຂື້ນ​ກ່າວ​ຕ້ອນຮັບ​ບັນດາ​ແຂກ ​ເຊິ່ງ​ມີ​ບາງ​ຕອນ ທ່ານ ກ່າວ​ວ່າ: ຂ້າພະ​ເຈົ້າ​ຕີ​ລາຄາ​ສູງ​ຕໍ່​ການ​ຈັດ​ກອງ​ປະ​ຊຸ​ມລະດັບສາກົນ​ທີ່​ມີ ຄວາມ​  ໝາຍ​ສຳຄັນ​ນີ້ ​ເຊີ່ງ​ຈະ​ເປັນ​ການ​ປະກອບສ່ວນ​ອັນ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ພົວພັນ​ຮ່ວມ​ມື ​ແລະ ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ທາງ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ​ສາກົນ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ​ໃນ​ຖານະ​ທີ່ ສປປ ລາວ ຫາ​ກໍ່​ໄດ້​ເຂົ້າ​ເປັນ​ສະມາຊິກ ທີ 138 ຂອງ​ອົງການ​ການ​ຄ້າ​ໂລກ ​ໃນ​ປີ​ທີ່​ຜ່ານ​ມາ ​ແລະ ການ​ກະກຽມ​ເຂົ້າ​ສູ່​ສະມາຄົມ​ເສດຖະກິດ​ອາ​ຊຽນ ​ໃນ​ປີ 2015. ສຳລັບ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ​ເຊີ່ງ​ເປັນ​ແຂວງ​ໃຈກາງ​ຂອງ​ບັນດາ​ແຂວງ​ພາກ​ໃຕ້​ ຂອງ ສປປ ລາວ, ຢູ່​ໃນ​ບັນດາ​ແຂວງ​ໃນ​ຂອບ​ການ​ຮ່ອມ​ມື​ພັດທະນາ 3 ຫລຽມ ACMECS, GMS ​ແລະ​ເສດຖະກິດ​ຂອງ​ 4 ປ​ະ ເທດ ກໍ່ຈະສົມທົບຄວາ​ມພະຍາຍາມ ​ແລະ​ປະກອບສ່ວນ​ທຸກ​ຢ່າງ​ ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຂົງ​ເຂດ​ນີ້​ເກີດ​ມີ​ການ​ພົວພັນ​ຮ່ວມ​ມື​ກັນ​, ພັດທະນາ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ ​ແລະ ​ມີ​ຜົນສຳ​ເລັດ​ຫຼາຍກວ່າ​ເກົ່າ. ຈາກ​ນັ້ນ​ໃນ​ພິທີ ທ່ານ​ທອງ​ສິງ ທຳ​ມະ​ວົງ ນາຍົກ​ລັດ​ຖະ​ມົນຕີ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ກໍ່​ໄດ້​ໃຫ້ກຽດຂື້ນ​ກ່າວ​ປາ​​ໄສ​ໃນ​ກອງ​ປະ​ຊຸມ​ເຊິ່ງມີ​ບາງ​ຕອນ​ທ່ານ​ໄດ້​ເວົ້າ​ວ່າ:​ ໂດຍ​ແນ່​ໃສ​ຫັນ​ເອົາ​ຈຸດ​ພິ​ເສດທາງ​ດ້ານ​ທີ່ຕັ້ງພູມ​ສາດທີ່​ເປັນ​ທ່າ​ແຮງ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ​ໃຫ້​ກາຍ​ເປັນ​ກາລະ​ໂອກາດ​ທີ່​ເອື້ອອຳນວຍ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ພັດທະນາ​ໂດຍ​ລວມຂອງ​ຕົນ​ຕະຫຼອດ​ໄລຍະ​ທີ່​ຜ່ານ​ມາ​ລັດຖະບານ​ຈິງ​ໄດ້​ກຳນົດ​ທິດ​ທາງ​ເພື່ອ​ຫັນ ສປປ ລາວ ​ເປັນ​ປະ​ເທດ​ ທີ່​ບໍລິ​ການ​ທາງ​ຜ່ານ​ຂອງ​ອະນຸ​ພາກ​ພື້ນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ແຜນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ການ​ພັດທະນາ​ຂອງ​ຕົນ​ ຮອດ​ປີ 2020​, ໃນ​ນັ້ນວຽກງານ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ອາຊຽນກໍ່ຖື​ວ່າ​ເປັນວຽກບຸລິ​ມະສິດ​ອັນ​ດັບໜຶ່ງ​ໃນ​ຂະ​ບວນວິວັດ​ແຫ່ງ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ ສປປ ລາວ ກັບ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ​ສາກົນ​. ລັດຖະບານ​ ຍາມ​ໃດກໍ່ຖື​ເອົາ​ການ​ຄົມມະນາຄົມ​-ຂົນ​ສົ່ງ ​ເປັນ​ປາຍ​ແຫຼມຂອງ​ເສດຖະກິດ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ໂດຍ​ໄດ້​ຂຸດ​ຄົ້ນນຳ​​ໃຊ້ທຶນຢ່າງ​ຫຼວງຫຼາຍທັງ​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ ຈາກ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອສະໜັບສະໜູນຈາກ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ເພື່ອນ​ມິດ ​ແລະ ສາກົນ ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ທາງ​ດ້ານ​ຄົມມະ​ນາ​ຄົມ​-ຂົນ​ສົ່ງ​ ຂອງ​ປະ​ເທດ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ, ທັງໝົດນີ້​ກໍ່​ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ໄປມາຫາສູ່, ການທ່ອງທຽ່ວ, ການ​ຄ້າ​ ແລະ​ ການ​ດຶງ​ດູດ​ການ​ລົງທຶນ ​ຢູ່ພາຍ​ໃນ​ຄອບຄົວ​ອາຊຽນ ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ​ ກໍ່ຄືການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ​ສາກົນ. ທ່ານ​ນາຍົກ​ໃຫ້​ຮູ້​ຕື່ມ​ອີກ​ວ່າ: ​ເຖິງ​ແມ່ນ​ວ່າ​ ສປປ ລາວ ຈະ​ປະສົບ​ຜົນສຳ​ເລັດ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ໃນ​ການ​ສ້າງ​ສິງ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຕ່າງໆ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຄົມມະນາຄົມ​ ຂົນ​ສົ່ງ​ ທາງບົກ​ທາງນ້ຳ ທາງ​ອາກາດ​ ແລະ​ ທາງ​ລົດໄຟ​ ເຊັ່ນ:​ ໄດ້​ກໍ່ສ້າງ​ຍົກ​ລະດັບ​ບັນດາ​ເສັ້ນທາງ​ອາຊຽນທີ່​ຜ່ານ ສປປ ລາວ, ພັດທະນາ​ສະໜາມບິນ​ ແລະ ອື່ນໆ. ​ແຕ່​ຄຽງຄູ່​ກັບ​ຜົນສຳ​ເລັດ​ດັ່ງກ່າວ​ນັ້ນ​ກໍ່ຍັງ​ມີຫຼາຍອັນ​ທີ່​ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ທຶນຮອນ​ທີ່​ມີ​ຈຳກັດ ​ແຕ່​ຄວາມ​ຕ້ອງການ​ພັດທະນາ​ແມ່ນ​ມີ​ສູງ ນອກ​ນັ້ນ​ການ​ບູລະ​ນາ​ຮັກສາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ທີ່​ມີ​ແລ້ວ​ໃຫ້​ນຳ​​ໃຊ້​ຢ່າງ​ຍາວ​ນານ​, ການ​ແກ້​ໄຂ​ຜົນ​ກະທົບ​ຈາກ​ໄພ​ທຳ​ມະ​ຊາດ​ ແລະ​ ໄພພິບັດ​ຕ່າງໆ ກໍ່ລ້ວນ​ແຕ່​ມີ​ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ຕ້ອງການ​ທຶນຮອນ​ຈຳນວນ​ຫຼາຍຕື່ມ​ອີກ, ສະນັ້ນ​ເພື່ອ​ຈັດຕັ້ງ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ອາຊຽນ​ໃຫ້​ເປັນ​ຮູບ​ປະ​ທຳ​ມັນ​ຮຽກຮ້ອງ​ໃຫ້​ພວກ​ເຮົາ​ຕ້ອງຮ່ວມ​ກັນ​ຄົ້ນຄົ້ວ ຊອກ​ຫາ​ວິທີ​ແກ້​ໄຂ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ​ດັ່ງກ່າວ​ຢ່າງ​ມີ​ປະສິດທິ​ຜົນ. ​ປັດ​ຈຸບັນ​ລັດຖະບານ​ ພວມ​ລິ​ເລີ່​ມກະກຽມຮູບ​ແບບ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ລົງ​ທຶນ​ຮ່ວມ​ກັນ​ລະຫວ່າງ​ພາກ​ລັດ ​ແລະ ພາກ​ທຸລະ​ກິດ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ​ຍົກ​ລະດັບ​ເສັ້ນທາງ ​ເຊິ່ງ​ເຫັນ​ວ່າ​ເປັນ​ທາງ​ເລືອກ​ທີ່​ດີ​ ແລະ​ ເຊື່ອໝັ້ນວ່າ​ກອງ​ປະຊຸມ​ຄັ້ງນີ້​ຈະ​ເປັນ​ການ​ປະກອບສ່ວນ​ຊຸກຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມ ​ແລະ ​ເສີມ​ສ້າງ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ​ແຂງ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ ດ້ານ​ຄົມມະນາຄົມ​-ຂົນ​ສົ່ງ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ການ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ອາຊຽນ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ສະດວກ​ວ່ອງ​ໄວ​, ປອດ​ໄພ ແລະ​ ທັນ​ສະ​ໄໝອີກ​ລະດັບໜຶ່ງ.

Additional information