ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມລາຍງານ ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ເບື້ອງຕົ້ນຂອງທ່າບົກທ່າແຂກ ແຂວງຄໍາມ່ວນ

ໃນວັນທີ 13 ສິງຫາ 2018, ທ່ານ ວຽງສະຫວັດ ສີພັນດອນ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມລາຍງານຄວາມ ຄືບໜ້າຂອງໂຄງການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ເບື້ອງຕົ້ນຂອງທ່າບົກທ່າແຂກ, ແຂວງຄໍາມ່ວນ, ໂດຍມີ ທ່ານ ບຸນມີ ພິມມະສອນ ຮອງເຈົ້າແຂວງໆຄໍາມ່ວນ, ບັນດາທ່ານ ຫົວໜ້າຫ້ອງວ່າການປົກຄອງແຂວງ, ຄະນະກົມ, ຄະນະ ພະແນກ, ຈາກບັນດາກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ທັງສູນກາງ ແລະ ຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ທ່ານ ນາງ ທູນສະຫວັນ ສີຈັນທອງທິບ, ອຳນວຍການ ບໍລິສັດ ຂົນສົ່ງສາກົນ ຈຳກັດ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ ໄດ້ເວົ້າຄືນກ່ຽວກັບວຽກງານໂລຊິດສະຕິກ ຫລື ການພັດທະນາທ່າບົກ ຢູ່ ສປປ ລາວ ດັ່ງນີ້: ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງວຽກງານໂລຊິດສະຕິກ ຊຶ່ງກວມເອົາຫລາຍໜ້າວຽກ ແລະ ພົວພັນຫລາຍຂະແໜງການ. ໃນປີ 2007 ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫລືອລ້າ ຈາກລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນ ເລີ່ມສຶກສາ ວຽກງານໂລຊິດສະຕິກ. ຕໍ່ມາຮອດປີ 2013 ສປປ ລາວ ໄດ້ລົງນາມເປັນພາຄີສົນທິສັນຍາສົນກົນ ວ່າດ້ວຍທ່າບົກ ຂອງອົງການສະຫະປະຊາຊາດ ຊຶ່ງມີທັງໝົດ 52 ປະເທດ ແລະ ປັດຈຸບັນ ມີ 20 ປະເທດ ໄດ້ລົງນາມເປັນພາຄີ ແລະ ປະເທດທີ່ຍັງເຫຼືອກໍທະຍອຍລົງນາມເຂົ້າເປັນພາຄີ. ຫລັງຈາກນັ້ນປີ 2015 ຈຶ່ງໄດ້ກຳນົດຈຸດທີ່ຕັ້ງທ່າບົກ 9 ແຫ່ງ ໂດຍອີງໃສ່ຈຸດພິເສດທີ່ຕັ້ງພູມສາດ, ຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງ ສະພາບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ຢູ່ແຕ່ລະແຂວງ ຮອດ ປະຈຸບັນ ມີການຂະຫຍາຍໂຕ ດັ່ງນີ້: ທ່າບົກສະຫວັນນະເຂດ, ທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ, ທ່າບົກນາເຕີຍ, ທ່າບົກຈຳປາສັກ ແລະ ທ່າບົກທ່າແຂກ.

ມາຮອດປະຈຸບັນ, ​ໄດ້ມີເຂດກວດກາສິນຄ້າຮ່ວມກັນ (Common Control Area “CCA”) ​ໃນ​ການກວດກາຈຸດ ດຽວ-ປ່ອງ​ດຽວ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຫວຽດນາມ ຢູ່ດ່ານຊາຍແດນ ແດນສະຫວັນ-ລາວບາວ ແລ້ວ ຊຶ່ງເລີ່ມຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດນັບແຕ່ວັນທີ 6/2/2015 ເປັນຕົ້ນມາ. ສ່ວນ CCA ລະຫວ່າງ ລາວ-ໄທ ແມ່ນ ພວກເຮົາກຳລັງປຶກສາຫາລື ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຢູ່ດ່ານສະຫວັນນະເຂດ-ມຸກດາຫານ. ພ້ອມກັນນັ້ນ ທັງ 2 ຝ່າຍລາວ-ໄທ ກໍຍັງມີແຜນຈະ ຂະຫຍາຍ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການ​ກວດກາ​ຈຸດ​ດຽວ-ປ່ອງ​ດຽວ ຢູ່ດ່ານອື່ນໆອີກ ໃນອະນາຄົດ.

ການເບີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ເລີ່ມແລ້ວ

ພາຍຫລັງທີ່ ຄູ່ມືການເບີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍ ໄດ້ຖືກຮັບຮອງຢ່າງເປັນທາງການ ໃນວັນທີ 11 ມີຖຸນາ 2018 ແລະ ລາຄາ ຫົວໜ່ວຍສໍາລັບການຊົດເຊີຍສິ່ງກີດຂວາງ ຂອງນະຄອນຫລວງ ແລະ ທັງ 4 ແຂວງທີ່ມີໂຄງການຜ່ານ ໄດ້ມີການ ຮັບຮອງຈາກສະພາທ້ອງຖິ່ນຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ, ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ສົມທົບ ກັບຄະນະຄຸ້ມຄອງ ໂຄງການ, ຫ້ອງການປະສານງານໂຄງການ, ຄະນະກຳມະການໄກ່ເກັ່ຍນະຄອນຫລວງ/ແຂວງ, ຄະນະກໍາມະການ ໄກ່ເກັ່ຍເມືອງ ແລະ ບໍລິສັດຜູ້ຮັບເໝົາໄດ້ດໍາເນີນການລົງກວດກາຕົວຈິງ ແລະ ສ້າງເອກະສານຢັ້ງຢືນຜົນກະທົບ ຈາກການກໍ່ສ້າງໂຄງການ, ຊຶ່ງສາມາດ ສ້າງເອກະສານຢັ້ງຢືນເພື່ອເປີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍ ງວດທີ 1 ໄດ້ສໍາເລັດທັງໝົດ ຢູ່ 3 ແຂວງ ລວມມູນຄ່າ 56.518.823.375 ກີບ ຄື: ແຂວງຫຼວງນ້ໍາທາ ຊົດເຊີຍ ທີ່ພັກອາໄສ ພ້ອມ ຕອນດິນ ຈຳນວນ 41 ຄອບຄົວ ເປັນມູນຄ່າ 28.541 250.000 ກີບ, ແຂວງອຸດົມໄຊ ຊົດເຊີຍ ທີ່ພັກອາໄສ ພ້ອມ ຕອນດິນ ຈໍານວນ 13 ຄອບຄົວ ແລະ ໂຮງຮຽນມັດທະຍົມ 1 ແຫ່ງ ເປັນມູນຄ່າ 20.348 597.769 ກີບ ແລະ ແຂວງວຽງຈັນ ຊົດເຊີຍ ທີ່ພັກອາໄສ ພ້ອມ ຕອນດິນ ຈໍານວນ 22 ຄອບຄົວ ເປັນມູນຄ່າ 7,628.975.000 ກີບ, ຈໍານວນ ເງິນມູນຄ່າດັ່ງກ່າວນີ້, ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ໂອນເຂົ້າບັນຊີຂອງຄະນະກໍາມະການໄກ່ເກັ່ຍຂອງແຂວງແລ້ວ ໃນ ວັນທີ 25/7/2018 ແລະ ທຸກແຂວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໄດ້ແຈ້ງຕອບວ່າໄດ້ຮັບເງິນຈໍານວນດັ່ງກ່າວແລ້ວ, ຂັ້ນຕອນຕໍ່ໄປ ຄະນະກໍາມະການໄກ່ເກັ່ຍແຂວງ ຈະໄດ້ດຳເນີນການເບີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍ ໃຫ້ປະຊາຊົນຜູ້ທີ່ຖືກຜົນກະທົບ ຕາມ ຈໍານວນມູນຄ່າເງິນ ທີ່ໄດ້ຕົກລົງຮັບຮອງນໍາກັນ ໂດຍຜ່ານບັນຊີທະນາຄານຂອງຜູ້ທີ່ຖືກຜົນກະທົບ ຫຼື ຮັບເປັນເງິນສົດ (ໃນກໍລະນີຜູ້ທີ່ຖືກຜົນກະທົບບໍ່ມີບັນຊີທະນາຄານ).ສໍາລັບການເບີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍຈໍານວນທີ່ຍັງເຫລືອນັ້ນ, ຂຶ້ນຢູ່ ກັບຄວາມພ້ອມຂອງຄວາມສຳເລັດການສ້າງເອກະສານຢັ້ງຢືນຜົນກະທົບເພື່ອການເປີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍ. ຖ້າຫາກ ບ້ານໃດ, ເມືອງໃດ, ແຂວງໃດ ສ້າງເອກະສານດັ່ງກ່າວສໍາເລັດຮຽບຮ້ອຍແລ້ວ ກໍຈະໄດ້ດໍາເນີນການເບີກຈ່າຍຄ່າ ຊົດເຊີຍໃຫ້ເປັນລໍາດັບ ຕໍ່ໆໄປຕາມບັນຊີບູລິມະສິດຂອງແຂວງ ຈົນກວ່າການເບີກຈ່າຍຄ່າຊົດເຊີຍຈະສຳເລັດເສັດສິ້ນ ໂດຍສົມບູນ.

      ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເປັນໂຄງການຮ່ວມມືຍຸດທະສາດຂອງສອງປະເທດລາວ-ຈີນ ຊຶ່ງພັກ ແລະ ລັດຖະບານຂອງສອງປະເທດລາວ-ຈີນ ໄດ້ເອົາໃຂໃສ່ເປັນພິເສດ, ໂຄງການ ນີ້ເປັນໂຄງການທີ່ມີຄວາມໝາຍຄວາມ ສຳຄັນທີ່ສຸດ ໃນການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຄົມມະນາຄົມ ຂົນສົ່ງ ຂອງ ສປປ ລາວ ຕາມນະໂຍບາຍ ຫັນ ປະເທດຈາກສະຖານະພາບການເປັນປະເທດ ທີ່ບໍ່ມີ ຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມຈອດ ແລະ ເປັນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍ ຂອງ ສປ ຈີນ ”ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”. ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນໂຄງການນີ້ ຍັງໄດ້ ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງສອງ ປະເທດ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ພ້ອມກັນປະຕິບັດ ເພື່ອບັນລຸຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍຍຸດທະສາດ ການ ເຊື່ອມຈອດ ອາຊຽນ-ຈີນ ຊຶ່ງໄດ້ລົງນາມຮ່ວມກັນລະຫວ່າງລັດຖະບານ ຂອງບັນດາປະເທດອາຊຽນ ແລະ ລັດຖະບານ ສປ ຈີນ.

ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ແຕ່ຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ເຖິງ ສະຖານີຂົນສົ່ງ ໂດຍສານນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ມີຄວາມ ຍາວ 409 ກມ, ຊຶ່ງແລວທາງລົດໄຟໄດ້ຜ່ານ 5 ແຂວງຄື: ຫລວງນໍ້າທາ ກວມເອົາ 16,9 ກມ, ອຸດົມໄຊ 126,6 ກມ, ຫລວງພະບາງ 80 ກມ, ວຽງຈັນ 145,5 ກມ ແລະ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ 40 ກມ. ໄລຍະເວລາ ການກໍ່ສ້າງ ແມ່ນ 5 ປີ, ຊຶ່ງເລີ່ມການກໍ່ສ້າງ ໃນວັນທີ 01 ມັງກອນ 2017 ແລະ ຄາດວ່າຈະສໍາເລັດໃນວັນທີ 02 ທັນວາ 2021.

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບແລວທາງລົດໄຟ ເຊື່ອມຕໍ່ແຕ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ຫາ ທ່າເຮືອຫວຸ້ງອ່າງ ສສ ຫວຽດນາມ

ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບການກໍ່ສ້າງ ແລະ ດຳເນີນການແລວທາງ ລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ແຕ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນຫາທ່າເຮືອຫວຸ້ງອ່າງ ສສ ຫວຽດນາມ ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນ ວັນທີ 6 ສິງຫາ 2018 ຜ່ານມານີ້ ຢູ່ທີ່ກະຊວງ ຍທຂ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ມີ ທ່ານ ວຽງສະຫວັດ ສີພັນດອນ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ສປປ ລາວ ຝ່າຍ ສສ ຫວຽດນາມ ແມ່ນທ່ານ ຫງວຽນງ໊ອກດົ່ງ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ ສສ ຫວຽດນາມ ມີບັນດາກົມ, ກອງ ແລະ ຊ່ຽວຊານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.  ເຊິ່ງແລວ ທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ແຕ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ຫາ ທ່າເຮືອຫວຸ້ງອ່າງ ສສ ຫວຽດນາມ ມີຈຸດເລີ່ມຕົ້ນແມ່ນ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ຈຸດສຸດທ້າຍແມ່ນທ່າເຮືອຫວຸ້ງອ່າງ ສສ ຫວຽດນາມ ດ້ວຍຄວາມຍາວທັງໝົດແມ່ນ 555 ກິໂລແມັດ ຜ່ານບັນດາເມືອງ, ແຂວງ ຄື: ແຂວງຄຳມ່ວນ, ແຂວງບໍລິຄຳໄຊ, ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ (ສປປ ລາວ) , ແຂວງກວ່າງບິ່ງ, ແຂວງຮ່າຕິ່ງ (ສສ ຫວຽດນາມ) ຕາມແລວທາງທີ່ຜ່ານເຂດຊາຍແດນທີ່ຜ່ານສອງປະເທດ ຢູ່ທີ່ອຸມົງທາງລົດໄຟ ບໍລິເວນຊາຍແດນໃກ້ກັບ ດ່ານຊາຍແດນສາກົນ ນາເພົ້າ ແຂວງຄຳມ່ວນ (ສປປ ລາວ) ແລະ ດ່ານຈາລໍ ແຂວງກວ່າງບິ່ງ (ສສ ຫວຽດນາມ) ໂດຍໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອດ້ານງົບປະມານຈາກອົງການສາກົນ ສ.ເກົາຫລີ (KOICA) ເຊິ່ງທັງສອງຝ່າຍ ເປັນເອກະພາບກັນໃຫ້ສໍາເລັດບົດສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ ຂອງຊ່ວງທາງ ລົດໄຟຂອງປະເທດຂອງຕົນ ຕາມລະບຽບກົດໝາຍຂອງແຕ່ລະປະເທດ ເພື່ອພິຈາລະນາຕົກລົງບົນພື້ນຖານຮັບຮອງ ດັ່ງກ່າວ ສອງຝ່າຍລາຍງານຜົນການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ ຂອງໂຄງການໃຫ້ກັນຊາບ ເພື່ອຈຸດປະສົງພັດທະນາ ໂຄງການຮ່ວມກັນ ຕາມແຜນການລວມ ແລະ ຄາດຄະເນການແບ່ງຊ່ວງລົງທຶນ.

Additional information