ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ແຈ້ງເຕືອນ ສະພາບການສັນຈອນຕາມເສັ້ນທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ເລກ 8 ແຂວງບໍລິຄຳໄຊ

  ວັນ​ທີ 3 ສິງຫາ 2017 ​ເຂດ​ເມືອງ​ຄຳ​ເກີດ ​ແຂວງ​ບໍລິ​ຄຳ​ໄຊ ​ແລະ ​ເມືອງ​ຄູນ​ຄຳ​ແຂວງ​ຄຳ​ມ່ວນ ​ໄດ້​ເກີດ​ມີ​ຝົນຕົກ​ໝັກ​ຕິດ​ຕໍ່​ກັນ ຈົນ​ຮອດ ວັນ​ທີ 5 ສິງຫາ 2017 ກໍ່​ຍັງສືບ​ຕໍ່​ຕົກ ຈິງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ມີ​ນ້ຳ​ຖ້ວມ​ທາງ​ຊ່ວງ ກິ​ໂລ​ແມັດ 75+800 - 79+700  ລະດັບ​ນ້ຳສະ​​ສູງເລ່ຍ 1,40 ​ແມັດ; ມາ​ຮອດ​ປະຈຸ​ບັນ​ນ້ຳ​ກໍ່​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ລົງ​ເທື່ອ ​ເຮັດ​ລົດ​ບໍ່​ສາມາດ​ຈັນ​ຈອນ​ຜ່ານ​ໄປ-ມາ​ໄດ້ ​ເປັນ​ເວລາ 2 ວັນ​ແລ້ວ, ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນັ້ນ​ກໍ່​ມີ​ສະພາບຫີນ-ດິນ​ເຈືອນ​ທັບ​ທາງຊ່ວງ ກິ​ໂລ​ແມັດ 43+000 - 53+000 ​ແຕ່​ດິນ​ເຈືອນ​ທັບ​ທາງ​ເປັນ​ຈຸດໆ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ກິດ​ຂວາງ​ການ​ສັນຈອນ; ຊ່ວງ ກິ​ໂລ​ແມັດ 56+200 - 59+600 ມີ​ດິນ​ເຈືອນ​ທັບ​ທາງ​ແຕ່ບໍ່​ຮ້າຍ​ແຮງປານ​ໃດລົດ​ສາມາດ​ສັນຈອນ​ໄປ-ມາ​ໄດ້; ຊ່ວງກິ​ໂລ​ແມັດ 60+800 - 63+000 ຊ່ວງ​ນີ້​ມີ​ດິນ​ເຈືອນຫຼາຍລົດ​ບໍ່ສາມາດ​ສັນຈອນ​ໄປ-ມາ​ໄດ້ ​ແລະ  ຊ່ວງກິ​ໂລ​ແມັດ 82+000 - 83+000 ຊ່ວງນີ້​ກໍ່​ມີ​ດິນ​ເຈື່ອນ​ທັບ​ທາງ​ຄື​ກັນ ​ແຕ່​ໄດ້​ຍ້າຍ​ດິນ​ເຈືອ​ນອອກ​ແລ້ວລົດ​ສາມາດ​ສັນຈອນ​ໄປ-ມາ​ໄດ້.

      ມາ​ຮອດ​ອວັນ​ທີ 4 ສິງຫາ 2017 ທາງພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ ບໍລິ​ຄຳ​ໄຊ, ຫ້ອງການ ຍທຂ ​ເມື​ອງ, ​ໂຄງການ​ສ້ອມ​ແປງ​ທາງ​ຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ທີ 16.2 ​ແລະ ບໍລິສັດ​ຮັບ​ເໝົາ​ໄດ້​ພ້ອມ​ພາກັນ​ແກ້​ໄຂ​ຍົກຍ້າຍ​ດິນ​ເຈືອ​ນທັບ​ທາ​ງອອກ ​ແຕ່​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ສາມາດ​ແກ້​ໄຂ​ໄດ້​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ສັນຈອນ​ຖືກ​ຕັດຂາດ.

      ຄາດ​ຄະ​ແນ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ເພື່ອ​​ໃຫ້ລົດ​ສາມາດ​ສັນຈອນ​ໄປ-ມາ​ໄດ້ ປະມານ 3ວັນ ​ຂ້າງ​ໜ້າ ຫຼື​ຖ້າ​ແລ້ວ​ກ່ອນ​ຈະ​ແຈ້ງ​ຕາມ​ພາຍ​ຫຼັງ. ດັ່ງ​ນັ້ນ​ຈິງ​ຮຽກຮ້ອງ​ໃຫ້​ຜູ້​ສັນຈອນປ​ໄ-ມາ​ຕາມ​ເສັ້ນທາງຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ເລກ 8 ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ລະມັດລະວັງ​ ​ເພື່ອ​ຄວາມ​ປອດ​​ໄພຂອງ​​ໂຕ​ທ່ານ​ເອງ ​ແລະ ​ໃຫ້ກວດ​ສອບ​ສະພາບອາກາດ​ຈາກ​ກົມ​ອຸຕຸນິຍົມ ​ແລະ ສະພາບ​ເສັ້ນທາງ ກ່ອນທ່ານ​ຈະ​ອອກ​ເດີນທາງ​ທຸກ​ຄັ້ງ.

ພິທີເປີດຊຸດຝຶກອົບຮົມທິດສະດີ ການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງຊຸດທີ່ 20 ຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ

ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ໄຂຊຸດຝຶກອົບຮົມທິດສະດີ ການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງຊຸດທີ 20 ຂື້ນ ຢ່າງເປັນທາງການໃຫ້ແກ່ພະນັກງານຫຼັກແຫຼ່ງ ແລະ ພະນັກງານສະມາຊິກພັກ ແລະ ບັນດາກົມ, ກອງ, ສະຖາບັນ ແລະ ລັດວິສາຫະກິດ ອ້ອມຂ້າງກະຊວງ ຍທຂ. ​ ​​ເປັນ​ກຽດກ່າວ​ເປີດຊຸດຝຶກອົບຮົມທິດສະດີ ການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງຊຸດທີ່ 20 ຢ່າງເປັນທາງການ ໂດຍສະຫາຍ ວຽງສະຫວັດ ສີພັນດອນ, ຄະນະ​ພັກ​ກະຊວງ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ສະຫາຍ ຮສ ສະໝຸດ​ທອງ ສົມ​ພານິດ, ຄະນະ​ພັກ, ຮອງ​ຫົວໜ້າສະ​ຖາ​ບັນ​ການ​ເມືອງ ​ແລະ ​ການ​ປົກຄອງ​ແຫ່ງ​ຊາດ;   ມີ​ສະຫາຍ ​ແທ່ນ​ຄຳ ທອງ​ບົນ ​ເລຂາ​ໜ່ວຍພັກ, ຫົວໜ້າສະ​ຖາ​ບັນ​ຝຶກ​ອົບຮົມ ຍທຂ, ຜູ້ຕາງໜ້າ​ຈາກ​ຫ້ອງການ​ກະຊວງ ​ແລະ ກົມ​ຈັດ​ຕັ້ງ-ພະນັກງານ, ແຂກ​ຖືກ​ເຊີນຈາກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ​ແລະ ນັກ​ສຳ​ມະ​ນາກ​ອນທັງ​ໝົດເຂົ້າຮ່ວມ. ຊຶ່ງຫຼັກສູດຝຶກອົບຮົມດັ່ງກ່າວໄດ້ຈັດຂຶ້ນຢູ່ທີ່ສະຖາບັນຝຶກອົບຮົມ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ.

ຊຸດຝຶກອົບຮົມດັ່ງກ່າວນີ້ຈະໃຊ້ເວລາ 50 ວັນ ຫຼື 10 ອາທິດເຕັມ ເຊິ່ງຈະເລີ່ມແຕ່ວັນທີ 7 ສິງຫາ ຈົນໄປຮອດວັນທີ 13 ຕຸລາ 2017 ຈຶ່ງຈະສຳເລັດ. ໃນຊຸດຮຽນນີ້ ມີນັກສຳມະນາກອນທັງໝົດ 30 ສະຫາຍ ເປັນຍິງ 9 ສະຫາຍ, ເຊິ່ງມາຈາກບັນດາ​ກົມ, ຫ້ອງການ, ສະ​ຖາ​ບັນ, ກອງ ​ແລະ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດອ້ອມຂ້າງກະຊວງ ຍທຂ. ​ໃນ​ບັ້ນ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ທິດ​ສະ​ດີການ​ເມືອ​ງ-ການ​ປົກຄອງ​ຄັ້ງ​ນີ້​ຈະ​ເຮັດ​ໃຫ້​ນັກ​ສຳ​ມະ​ນາກ​ອນມີ​ຄວາມ​ຮັບ​ຮູ້​ອັນ​ໃໝ່​ຫຼາຍດ້ານ​ເຊັ່ນ: ບັນຫາ​ຫຼັກ​ມູນຖານພື້ນຂອງ​ທິດະ​ດີ​ມາກ​ເລ-ນິນ ​ໃນ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ໃໝ່​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ ​ແລະ ​ເຂົາ​ໃຈ​ແຈ້ງ​ກວ່າ​ເກົ່າ​ ເປັນຕົ້ນ​ແມ່ນ​ວິທີ​ສັດຈະ​ວິພາກ​ວັດຖຸ​ນິຍົມ, ບັນດາ​ຄູ່​ມາດຕະາເກນ ​ແລະ ກົດ​ເກນ​ພື້ນຖານຈຳນວນ​ໜື່ງ, ທິດສະ​ດີວ່າ​ດ້ວຍ​ຮູບ​ຖານ​ເສດຖະກິດ​ສັງຄົມ, ບັນດາ​ຫຼັກ​ມູນ​ພື້ນຖານ​ທາງ​ດ້ານ​ທິດ​ສະ​ດີ​ເສດຖະສາດ​ການ​ເມືອງ​ຂອງ​ມາກ, ​ແນວທາງ​ເສດຖະກິດ ​ແລະ ນະ​ໂຍບາຍ​ຂອງ​ພັກ ​ແລະ ທິດ​ສະ​ດີ​ກໍ່ສ້າງ​ພັກ​ແບບ​ໃໝ່​ຂອງ​ເລ​ນິນ. ນອກຈາກ​ນັ້ນ​ ຍົງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ນັກ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ສາມາດ​ກຳ​ໄດ້​ກ່ຽວ​ກັບ​ ບົດບາດ​ການ​ນຳພາ​ຂອງ​ພັກ ​ແລະ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຂອງ​ລັດ ຕໍ່​ກົນ​ໄກ​ເສດຖະກິດ​ຕະຫຼາດ, ການ​ພົວພັນ​ເສດຖະກິດ​ກັບ​ຕ່າງປະ​ເທດ ​ແລະ ສູ້​ຊົນ​ເຮັດ​ໃຫ້​ປະ​ເທດ​ຊາດຂອງ​ພວກ​ເຮົາ ຫຼຸດ​ພົ້ນ​ອອກ​ຈາກ​ຄວາມທຸກ​ຍາກ; ພ້ອມ​ກັນ​ເຊື່ອມ​ຊືມຕໍ່​ແນວທາງ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໃໝ່​ຂອງ​ພັກ​ຢ່າງຮອບ​ດ້ານ ທີ​ມີ​ຫຼັກການ​ຂອງ​ພັກ,  ​ແລະ ​ໃນ​ບັ້ນ​ຝຶກ​ອົມ​ຮົມ​ຄັ້ງ​ນີ້ ຍັງ​ຈະ​ໄດ້​ສ້າງ​ທັດສະນະ​ຫຼັກ​ໝັ້ນ​ການ​ເມືອງ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ໜັກ​ແໜ້ນຕື່ມ​ອີກ, ພ້ອມ​ທັງ​ປັນ​ການຝຶກ​ຝົນ​ຫຼໍ່​ຫຼອມ​ຕົນ​ເອງ​ທາງ​ດ້ານ​ຄຸນສົມບັດ ສີນ​ທຳ​ປະຕິວັດ, ​ເພີ້​ມທະວີ ສະຕິ​ລະມັດລະວັງ​ຕົວ​ຕໍ່​ກົນອຸ​ບ່າຍ​ຫັນ​ປ່ຽນ​ໂດຍ​ສັນຕິຂອງ​ສັດຕູ ​ແລະ ກຸ່ມ​ຄົນ​ບໍ່​ດີ ​ແລະ ຍັງ​ເປັນ​ການ​ສ່ອງ​ແສງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ດ້ານ​ຕັ້ງໜ້າ, ດ້ານ​ຫຍໍ້​ທໍ້ ທີ່​ເກີດ​ຂື້ນ​ໃນ​ສັງຄົມ ກໍ່​ຄື​ໃນ​ຕົນ​ເອງ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ ​ແລະ ຊອກ​ຫາ​ວິ​ທີ​ແກ້​ໄຂ​ຢ່າ​ງ​ເໝາະ​ສົມ​ໃນ​ຕໍ່ໜ້າ.

 

ໃນການຈັດຝຶກອົບຮົມຄັ້ງນີ້ ຄາດວ່າຈະມີ ອາຈານເຂົ້າຮ່ວມສິດສອນ ເຊິ່ງຄູອາຈານທັງໝົດ ແມ່ນມາຈາກສະຖາບັນການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງ​ແຫ່ງ​ຊາດ ແລະ ນອກຈາກນັ້ນ ກໍ່ຍັງຈະມີຄະນະພັກຂອງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ກະຊວງປ້ອງກັນຊາດ, ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ແລະ ບັນດາກົມຂອງກະຊວງ ຍທຂ ຈະໄດ້ໃຫ້ກຽດມາຂື້ນຫ້ອງໃນບາງຫົວຂໍ້ຕື່ມຊຶ່ງຈະເຮັດໃຫ້ການຝຶກອົບຮົມໃນຄັ້ງນີ້ມີເນື້ອໃນໜັກແໜ້ນຂຶ້ນຕື່ມ.  ຊຶ່ງຫຼັກສູດຝຶກ​ອົບຮົມທິດສະດີການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງ ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ກອບມີ 5 ພາກໃຫຍ່ ແລະ ມີບົດຮຽນທັງໝົດຢູ່ 39 ບົດ ເຊັ່ນ:

  • ພາກວິຊາ ປັດສະຍາ, ມີ 8 ບົດ
  • ພາກວິຊາ ເສດຖະສາດການເມືອງ, ມີ 10 ບົດ
  • ພາກວິຊາ ລັດທິສັງຄົມສັງຄົມນິຍົມ ວິທະຍາສາດ, ມີ 8 ບົດ
  • ພາກສ່ວນວິຊາ ບໍລິຫານສາດ, ມີ 8 ບົດ
  • ພາກສ່ວນວິຊາ ກໍ່ສ້າງພັກ, ມີ 5 ບົດ
  • ອີກ 5 ວັນ ເປັນຫຼັກສູດເສີມ ກະຊວງ ຍທຂ ລວມມີ 10 ບົດ

 

  ການຝຶກອົບຮົມຄັ້ງນີ້ຈະປະກອບມີຫຼາຍກິດຈະກຳເຊັ່ນ: ການຮ່ຳຮຽນທິດສະດີຢູ່ຫ້ອງຮຽນ, ຄົ້ນຄວ້າລວມຫ້ອງ, ການຄົ້ນຄວ້າເປັນໜ່ວຍ, ການໄປທັດສະນະສຶກສາຢ້ຽມຢາມສະຖານທີ່ສຳຄັນໆ ເຊັ່ນ: ຫໍພິພິດຕະພັນຂອງອາດີດຜູ້ນຳ ແລະ ໄປຖອດຖອນບົດຮຽນນຳຫົວໜ່ວຍຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ຫຼື ຫົວໜ່ວຍບໍລິການຕ່າງໆ, ການຂຽນບົດ ແລະ ຜ່ານບົດເປັນໜ່ວຍ ພ້ອມທັງການຮັບລາຍງານສ່ອງແສງ ແລະ ແກ້ໄຂຂໍ້ຂ້ອງໃຈຕ່າງໆ.

ພິທີເປີດການກໍ່ສ້າງຂົວເຊກຸມກາມ ແລະ ຂົວເຊທ່າມວກ

  ພິທີ​ເປີດການກໍ່ສ້າງ ຂົວເຊກຸມກາມ ແລະ ຂົວເຊທ່າມວກ ຕາມທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ 9 ຢ່າງເປັນທາງການ​ ໃນ​ວັນທີ 3 ສິງຫາ 2017 ທີ່​ເມືອງພະລານໄຊ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ, ​ໂດຍ​ການ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ຂອງທ່ານ ປອ. ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດຖະມົນຕີ​ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ທ່ານ ປອ. ສຸພັນ ແກ້ວມີໄຊ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຜນການ ແລະການລົງທຶນ; ທ່ານ ສັນຕິພາບ ພົມວິຫານ ເຈົ້າແຂວງ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ; ທ່ານ ຮີຄິຮາຣະ, ເອກອັກຄະລັດຖະທູດຍີ່ປຸ່ນ ປະຈຳ ສປປ ລາວ; ທ່ານ ໂຢຊິຮາຣຸ ໂຢເນຢາມະ, ຫົວໜ້າອົງການໄຈກາ ປະຈຳ ສປປ ລາວ; ທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ​, ທ່ານຮອງ​ເຈົ້າ​​ແຂວງ, ທ່ານ​ເຈົ້າ​ເມືອງ, ຮອງເຈົ້າເມືອງ, ແຂກ​ທີ່​ມີ​ກຽດ, ເຖົ້າ​ແກ່​ແນວ​ໂຮມ ​ແລະ ພໍ່​ແມ່​ປະຊາຊົນ ​ເມືອງພະລານໄຊ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

 ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວເຊກຸມກາມ ແລະ ຂົວເຊທ່າມວກ ແມ່ນໂຄງການທີ່ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງທາງດ້ານຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ, ເນື່ອງຈາກວ່າເປັນເສັ້ນທາງອະນຸພາກພື້ນ ທີ່ເປັນແລວເສດຖະກິດ ຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກ, ຊຶ່ງປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນ ຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງ ສປປ ລາວ, ເຮັດໃຫ້ການໄປມາຫາສູ່ ຂອງປະຊາຊົນສະດວກສະບາຍຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ  ເຮັດປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃນຂົງເຂດນີ້ ມີຊີວິດການເປັນຢູ່ທີ່ດີຂຶ້ນ, ທັງເປັນການສົ່ງເສີມການຄ້າ, ການລົງທຶນ ແລະການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວຂຶ້ນອີກດ້ວຍ.

ໂດຍເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນຄືດັ່ງກ່າວນັ້ນ ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນຈຶ່ງໄດ້ຕອບສະໜອງຕາມການ ສະເໜີຂອງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແລະໄດ້ອະນຸມັດໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອລ້າ ແກ່ໂຄງການກໍ່ສ້າງ ຂົວທັງ 2 ແຫ່ງນີ້ ໂດຍຜ່ານອົງການໄຈກາ ໃນມູນຄ່າ 2,52 ຕື້ເຢັນ, ສ່ວນລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແມ່ນປະຕິບັດຕາມພັນທະຂອງຕົນ ຕາມລະບຽບການຂອງຜູ້ໃຫ້ທຶນ ຄືດັ່ງບັນດາໂຄງການຮ່ວມມືລາວ-ຍີ່ປຸ່ນ ທີ່ເຄີຍໄດ້ປະຕິບັດຜ່ານມາ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ໂຄງການນີ້ສຳເລັດຜົນຕາມຄາດໝາຍ.

  ການຊ່ວຍເຫລືອຂອງລັດຖະບານ ແລະປະຊາຊົນຍີ່ປຸ່ນ ໃຫ້ແກ່ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວ 2 ແຫ່ງນີ້ ແມ່ນສຸດທີ່ລ້ຳຄ່າ ແລະ ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນຫລາຍ, ຊຶ່ງເປັນການເສີມຂະຫຍາຍສາຍພົວພັນລາວ-ຍີ່ປຸ່ນ ໃຫ້ແຕກດອກອອກຜົນຂຶ້ນໄປເລື້ອຍໆ ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ກໍ່ຄືຂອງ ສປປ ລາວ ໃຫ້ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວຂຶ້ນ.​ໂດຍຕາງໜ້າໃຫ້ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ຂໍສະແດງຄວາມຂອບໃຈຢ່າງຈິງໃຈ ແລະເລິກເຊິ່ງ ມາຍັງລັດຖະບານ ແລະປະຊາຊົນຍີ່ປຸ່ນ ທີ່ໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍແກ່ລັດຖະບານ ແລະປະຊາຊົນລາວໃນໄລຍະຜ່ານມາ ກໍ່ຄືປະຈຸບັນ, ພິເສດ ແມ່ນໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວ 2 ແຫ່ງນີ້. ພ້ອມກັນນີ້, ຂ້າພະເຈົ້າຫວັງເປັນຢ່າງຍິ່ງວ່າ ຈະໄດ້ຮັບການ  ສະໜັບສະໜູນ ແລະຊ່ວຍເຫລືອຫລາຍຂຶ້ນຕື່ມ ຈາກລັດຖະບານ ແລະປະຊາຊົນຍີ່ປຸ່ນ ໃນຕໍ່ໜ້າ.

Additional information