ພີເຊັນສັນຍາວຽກຟື້ນຟູ ແລະ ບູລະນະຮັກສາທາງເລກ 13 ເໜືອ ຊ່ວງສີເກີດ ຫາ ໂພນໂຮງ ລວງຍາວ 58 ກິໂລແມັດ

ໂຄງການປັບປຸງ ແລະ ສ້ອມແປງທາງເລກ 13 ເໜືອ ແຕ່ສາມແຍກສີເກີດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຫາ ໂພນໂຮງ ແຂວງວຍງຈັນ ມີຄວາມຍາວທັງໝັດ 58 ກິໂລແມັດ, ລະຫວ່າງກົມຂົວທາງ, ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd. ໄດ້ຈັດຂື້ນໃນວັນທີ 18 ຕຸລາ 2019 ຜ່ານມາ ທີ່ໂຮງແຮມດອນຈັນພາເລດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມເປັນປະທານ ຂອງທ່ານ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ທ່ານ ລັດສະໜີ ອະລິຍະວົງສິງ ຫົວໜ້າໂຄງການ, ທ່ານ ລີເລີຍ ປະທານບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd, ພ້ອມດ້ວຍບັນດາຄະນະກົມ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

ໂຄງການປັບປຸງ ແລະ ສ້ອມແປງທາງເລກ 13 ເໜືອ ແຕ່ສາມແຍກສີເກີດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຫາ ໂພນໂຮງ ແຂວງວຍງຈັນ ມີຄວາມຍາວທັງໝັດ 58 ກິໂລແມັດ ໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນເງິນກູ້ດອກເບ້ຍຕ່ຳ ຈາກ ສາມ ສະຖາບັນການເງິນ ຄື: ທະນາຄານໂລກ (World Bank) ໃນມູນຄ່າ 40 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ທະນາຄານ ການລົງທຶນໂຄງລ່າງພື້ນຖານ ອາຊີ (AIIB) ມູນຄ່າ 40 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ກອງທຶນນໍດິກເພື່ອການພັດທະນາ (NDF) ມູນຄ່າ 9,5 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ລັດຖະບານລາວ ສົມທົບທັງໝົດ ມູນຄ່າ 38,5 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ລວມມູນຄ່າໂຄງການກໍ່ສ້າງທັງໝົດ 128 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ໃນມູນຄ່າລວມໂຄງການນີ້ປະກອບມີ ຄ່າກໍ່ສ້າງ ແລະ ບູລະນະຮັກສາທາງ, ຄ່າເວນຄືນທີ່ດິນ ແລະ ສິ່ງກີດຂວາງ, ຄ່າທີ່ປຶກສາ ແລະ ອື່ນໆ. ໄລຍະກະກຽມໂຄງການ 1 ປີ (2018) ແລະ ໄລຍະປະຕິບັດໂຄງການແມ່ນ 10 ປີ (ແຕ່ປີ 2019 ຫາ 2028)ໃນນີ້ໄລຍະກໍ່ສ້າງ 3 ປີ ແລະ ບູລະນະຮັກສາ 7 ປີ, ການອອກແບບເພື່ອປັບປຸງ ແລະ ຍົກລະດັບຕອນທາງດັ່ງກ່າວ ແມ່ນເປັນການປັບປຸງຍົກລະດັບໂຄງສ້າງ ແລະ ຂະຫຍາຍໜ້າທາງ ຕາມແລວທາງເກົ່າໃຫ້ກວ້າງອອກຕື່ມ ເພື່ອໃຫ້ ສາມາດຮັບນ້ຳໜັກບັນທຸກຕາມມາດຕະຖານຂອງອາຊຽນຄື 11 ໂຕນ/ເພົາ ແລະ ສາມາດຮັບປະກັນລະບາຍການສັນຈອນໄດ້ເຖິງປີ 2030 ສຳລັບ​ໂຄງ​ສ້າງ​ທາງ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ເປັນ​ໜ້າ​ທາງ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ​ສອງສັນຍາ, ສັນຍາ​ທີ 1 ແຕ່​ສາມ​ແຍກ​ສີ​ເກີດ (ກິໂລແມັດ​ທີ 12) ຫາ ບ້ານ​ສົງ​ເປືອຍ (ກິໂລແມັດ​ທີ 31) ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍ​ໜ້າ​ທາງ​ຈາກ 2 ເລນ ເປັນ 4 ເລນ​ໃຫຍ່, ມີ​ເລນ ​ສຳລັບ​ລົດຈັກ​ສອງ​ເບື້ອງ​ເພີ່ມ​ຕື່ມ, ມີ​ທາງ​ຍາງ​ສອງ​ເບື້ອງ​ ສຳລັບ​ຊຸມ​ຊົນ ແລະ ມີ​ດອນ​ກາງ​ທາງ ຊຶ່ງ​ຄວາມ​ກວ້າງ​ຂອງ​ໜ້າ​ທາງ​ທັງ​ໝົດ​ແມ່ນ 23 ແມັດ, ສັນຍາ​ທີ 2 ແຕ່​ບ້ານ​ສົງ​ເປືອຍ (ກິໂລແມັດ​ທີ 31) ຫາ​ໂພນ​ໂຮງ (ກິໂລແມັດ​ທີ 70) ປັບປຸງ​ເປັນ​ທາງ​ສອງ​ເລນ​ໃຫຍ່, ມີ​ສອງ​ເລນ​ນ້ອຍ ສຳລັບ​ລົດຈັກ​ສອງ​ເບື້ອ​ງ​ເພີ່ມ​ຕື່ມ​ບໍ່​ມີ​ດອນ​ກາງ​ທາງ​ແຕ່​ມີ​ໄລຍະ​ຫ່າງ​ ໃນ​ການ​ແລ່ນ​ສວນ​ກັນ ແລະ ທາງ​ຄົນ​ຍ່າງ​ສຳລັບ​ຊຸມ​ຊົນ ສຳລັບ​ເຂດ​ບໍ່​ມີ​ຊຸມ​ຊົນ​ຈະ​ເປັນ​ບ່າ​ທາງ​ທຳ​ມະ​ດາ​ບໍ່​ມີ​ທາງ​ຄົນ​ຍ່າງ​ ຊຶ່ງ​ຄວາມ​ກວ້າງ​ໜ້າ​ທາງ​ທັງ​ໝົດ​ແມ່ນ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ຈາກ 13 ແມັດ ຫາ 16 ແມັດ ເປັນ​ໄລຍະໆ​ໄປ.

ຮູບ​ການ​ຊຳ​ລະ​ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້ຮັບ​ ເໝົາ​ແມ່ນ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ​ສອງ​ໄລຍະ​ຄື: ໄລຍະ​ທີ 1 ແມ່ນ​ໄລຍະ​ການ​ດຳເນີນ​ການ​ກໍ່ສ້າງ 3 ປີ​ ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້​ງົບປະມານເງິນກູ້​ຢືມ​ຈາກ​ທະ​ນາ​ຄານ​ໂລກ ແລະ ທະນາຄານການ​ລົງທຶນພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ອາຊີຊຳ​ລະ​ໃຫ້ບໍລິສັດ​ຮັບ​ເໝົາ​ກໍ່ສ້າງ​ປະມານ 80% ຂອງ​ມູນ​ຄ່າ​ສັນຍາ, ໄລຍະ​ທີ 2 ແມ່ນ​ໄລຍະ​ການ​ນຳ​ໃຊ້ ແລະ ບູລະນະ​ຮັກສາ​ທາງ ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້​ເງິນ​ສົມທົບ​ຂອງ​ລັດຖະບານ ສປປ​ ລາວ (ກອງ​ທຶນ​ທາງ) ຊຳລະ​ໃຫ້​ແກ່​ບໍລິສັດ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ໄລຍະ 7 ປີ​ ປະມານ 20% ຂອງ​ມູນ​ຄ່າ​ສັນຍາ, ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ແມ່ນ​ນຳ​ໃຊ້​ຮູບ​ແບບ​ການ​ຈັດ​ຊື້​-​ຈັດ​ຈ້າງ​ດ້ວຍ​ການ​ປະມູນ​ເປີດ​ກວ້າງ (ສາກົນ) ຕາມ​ລະບຽບ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ໃຫ້​ທຶນ, ເອກະສານ​ການ​ປະມູນ​ທີ່​ນຳ​ໃຊ້​ແມ່ນ​ເອກະສານ​ມາດຕະຖານ​ຂອງ​ທະນາຄານ​ໂລກ​ໃນ​ຮູບ​ສັນຍາ​ແບບມອບ​ເໝົາ, ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ເປັນຜູ້ດຳ ເນີນ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ສຳເລັດ​ແລ້ວ ​ສືບ​ຕໍ່​ບູລະນະ​ຮັກສາ​ໄປ​ອີກ 7 ປີ​ ຈຶ່ງ​ມອບ​ໃຫ້​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງ ການ, ຜ່ານ​ການ​ປະມູນ​ທີ່​ໄດ້​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ດຳເນີນ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ​ມັງກອນ​ປີ 2019 ຈົນ​ເຖິງ​ເດືອນ​ສິງຫາ 2019 ຈຶ່ງ​ສຳເລັດ ແລະ ໄດ້​ຮັບ​ເອົາ​ບໍລິສັດຮູ​ເປີຍ​ຊາງ​ຈຽງ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ທາງເປັນ​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ເງື່ອນໄຂ​ຄົບ​ຖ້ວນ ແລະ ມີລາ​ຄາ​ຕໍ່າ​ກວ່າ​ໝູ່​ເປັນ​ຜູ້​ຊະ ນະການປະມູນ​ ສໍາ​ລັບ​ສັນຍາ 1 ມີມູນຄ່າ 31.588.888 ໂດ​ລາ ແລະ ສັນຍາ​ທີ 2 ມີ​ມູນ​ຄ່າ 36.988.888 ໂດ​ລາ ລວມ​ມູນ​ຄ່າ​ ທັງ​ໜົດ 68.577.776 ໂດ​ລາ.

ໃນ​ພີ​ທີ​ເຊັນ​ສັນຍາ​ດັ່ງກ່າວ ​ຕາງໜ້າ​ຝ່າຍ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງການ​ເຊັນ​ໂດຍ ທ່ານ ລັດສະໝີ ອະລິຍະ​ວົງ​ສິງ ຫົວໜ້າ​ໂຄງການ, ຕາງໜ້າບໍລິສັດ​ເຊັນ​ໂດຍ ທ່ານ ລີ​ເລີຍ ປະທານ​ບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd. ໂດຍ​ຊ້ອງ​ໜ້າ​ທ່ານ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດຖະມົນຕີ​ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ພ້ອມດ້ວຍ​​ພາກສ່ວນ​ກ່ຽວຂ້ອງ​ເປັນ​ສັກຂີ​ພິຍານ.

Additional information