ກອງປະຊຸມ ເຜີຍແຜ່ພາລະບົດບາດ ສະຖາປະນິກ ແລະວິສະວະກອນ ໂຍທາລາວ ແລະລະດົມຄວາມຄິດເຫັນໃນການສ້າງ ນິຕິກໍາຮອງຮັບດ້ານວິຊາຊີບ

ກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ພາລະບົດບາດສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ ແລະ ລະດົມຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ໃນ​ການສ້າງນິຕິກໍາຮອງຮັບ​ດ້ານ​ວິຊາ​ຊີບໄດ້ຈັດຂື້ນໃນວັນທີ 18 ຕຸລາ 2019 ທີ່ ໂຮງແຮມດອນຈັນພາເລດ ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນິວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ​ແລະ ທ່ານ ພົງສະຫວັດ ພົມກອງ ຫົວໜ້າຫ້ອງການອົງການການເງິນສາກົນ IFC ກຸ່ມທະນາຄານໂລກ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ; ມີບັນດາບັນດາທ່ານຫົວໜ້າກົມ, ຮອງກົມ, ທ່ານຫົວໜ້າຫ້ອງການທະນາຄານໂລກປະຈຳລາວ, ບັນດາທ່ານປະທານ ບໍລິສັດ ແລະ ແຂກທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

ດັ່ງທີ່ພວກເຮົາຮູ້ນຳກັນການພັດທະນາແມ່ນໄວຫຼາຍ ຈະເປັນທາງດ້ານ ອີເລັກໂທນິກ, IT, ເຕັກນິກການກໍ່ສ້າງ, ເຕັກນິກດ້ານສະຖາປະນິກ, ດ້ານວິສະວະກອນ ມີເຄື່ອງນຳໃຊ້ເຄື່ອງມືລະບົບໄອທີ ເຂົ້າໃນການສ້າງ ເຮັດໃຫ້ການເຮັດວຽກງານ​ໄວຂື້ນ ແລະ ມີຄວາມຊັດເຈນ, ປະຈຸບັນແມ່ນມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍ ແລະ ເປັນນະໂຍບາຍຂອງຫຼາຍປະເທດຄື: ການພັດທະນາແບບຍືນຍົງສີຂຽວ ຫຼື Smart City ແລະ ອື່ນໆ. ຜູ້ທີ່ຄົ້ນຄິດ ແລະ ປະຕິບັດສິ່ງນັ້ນກໍ່ແມ່ນ ນັກວິສະວະກອນ, ນັກສະຖາປານິກ, ເຊີ່ງບຸກຄົນດັ່ງກ່າວນັ້ນ ແມ່ນຜູ້ທີ່ ມີລະດັບການສຶກສາທີ່ແນ່ນອນ, ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມສາມາດ, ມີປະສົບການ, ມີຈັນຍາບັນ ຕໍ່ຕົນເອງ, ຕໍ່ໜ້າທີ່ວຽກງານ, ຕໍ່ອາຊີບຂອງຕົນເອງ ຫຼື ເວົ້າວ່າ: ຜູ້ສຳນານງານດ້ານວິຊາຊີບ.

ແຕ່ກ່ອນຈະໄດ້ຄຸນວຸດທິຄືດັ່ງກ່າວມາຂ້າງເທີງນັ້ນ, ຕ້ອງໄດ້ຜ່ານການປະເມີນ ແລະ  ມີສະຖາບັນຢັ້ງຢືນ ‘’ຄວາມສຳນານງານດ້ານວິຊາຊີບ’’ ຈຶ່ງຈະຖືກຕ້ອງ, ຜູ້ທີ່ຈະເຮັດໜ້າທີ່ດັ່ງກ່າວນັ້ນກໍ່ແມ່ນສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ, ເຊີ່ງເປັນອັນໃໝ່ ແລະ ເປັນຄັ້ງທໍາອິດຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ໄດ້ສ້າງຕັ້ງສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະກອນໂຍທາຂື້ນ.

ສຳລັບຢູ່ຕ່າງປະເທດ ເປັນຕົ້ນບັນດາປະເທດອາຊຽນ, ສະພາສະຖາປະນິກ ຂອງເຂົາເຈົ້າມີມາດົນແລ້ວ ແລະ ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ມີສະມາຊິກຈຳນວນຫຼາຍພັນຄົນ, ສາກົນ ກໍ່ຄືທະນາຄານໂລກແມ່ນໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຫຼາຍຕໍ່ສາຍວິຊາຊີບດັ່ງກ່າວ, ເຊັນການປະເມີນບັນຍາກາດການລົງທຶນໃນ ສປປ ລາວ Eser Doing Business ຂອງທະນາຄານໂລກປີ 2019. ລາວຖືກຈັດອັນດັບຢູ່ທີ 154 ຂອງຈຳນວນ 190 ປະເທດ, ຂະແໜງ ຍທຂ ວຽກອອກອະນຸຍາດປຸກສ້າງຢູ່ອັນດັບທີ 90, ໄດ້ຄະແນນ 6,5 ຂອງຄະແນນເຕັມ 15 ໃນນັ້ນມີ 6 ດັດສະນີ, ດັດສະນີທີ 6 ການຢັ້ງຢືນວິຊາຊີບມີ 4 ຄະແນນ ຖືວ່າຫຼາຍກວ່າໝູ່ໃນບັນດາດັດສະນີ, ຍທຂ ໄດ້ 0 ຄະແນນ, ເນື່ອງຈາກວິສະກອນທີ່ເຮັດວຽກບໍ່ມີໃບຢັ້ງຢືນວິຊາຊີບ. ເປັນພຽງຈົບຈາກສະຖາບັນແລ້ວ ມີໃບປະກາດແລ້ວ ໄປເຮັດວຽກເລີຍ ຕາມຫຼັກສາກົນແມ່ນເຂົາຍັງບໍ່ຮັບຮູ້.

ສະນັ້ນ, ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ ແມ່ນມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍຕໍ່ກັບການຢັ້ງຢືນພາລະບົດບາດດັ່ງກ່າວ, ການສ້າງຕັ້ງສະພາສະຖາປານິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ ແມ່ນເລີ່ມມີການ ສະເໜີມາແຕ່ປີ 2005 ຈົນມາຮອດປີ 2019 ລວມເວລາ 14 ປີ ຈຶ່ງໄດ້ຮັບການສ້າງຕັ້ງ ຖືວ່າເປັນເວລາດົນພໍສົມຄວນ, ມີການປະຊຸມຫຼາຍຄັ້ງ, ມີການສະເໜີຂໍຄໍາເຫັນນຳຫຼາຍພາກສ່ວນ, ແລ້ວຈຶ່ງລາຍງານຫາລັດຖະບານ ເພີ່ນຈຶ່ງເຫັນດີໃຫ້ສ້າງຕັ້ງ ສະພາສະຖາປານິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ, ຂຽນຫຍໍ້ (ສສວຍລ), ພາອັງກິດ Council of Lao Architects and Civil Engineers (CLACE), ພ້ອມແຕ່ງຕັ້ງຄະນະສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ, ສະນັ້ນ ມື້ນີ້ຖືເປັນມື້ທີ່ສໍາຄັນ ທີ່ໄດ້ມີກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ ແລະ ລະດົມແນວຄິດໃນສ້າງນິຕິກຳຮັບຮອງດ້ານວິຊາຊີບ ຫຼື ປະກາດການສ້າງຕັ້ງ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ (ສສວຍລ) ຢ່າງເປັນທາງການ.

ບັນດາທ່ານຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງຮ່ວມກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ເຊີ່ງລ້ວນແຕ່ແມ່ນ ພະນັກງານຜູ້ອາວຸໂສ, ອາດີດການນຳ ຜູ້ທີ່ກີງເກືອກ ລີເລືອຍ ກັບວຽກງານດັ່ງກ່າວມາເປັນເວລາດົນນານ ແລະ ບັນດາປະທານບໍລິສັດ, ຜູ້ຈັດການບໍລິສັດ ທີ່ເຮັດວຽກຕົວຈິງ ແລະ ຜູ້ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມທັງໝົດໄດ້ສຸມໃສ່ຄົ້ນຄ້ວາ, ປະກອບຄຳເຫັນຕໍ່ກັບວຽກງານ ສສວຍລ, ຈະກຳນົດທິດທາງໄປແນວໃດ? ຈະມີມາດຕະຖານ ແລະ ມີເງື່ອນໄຂແນວໃດ ໃນການສ້າງ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະກອນໂຍທາລາວ ເພື່ອຈະນຳຂໍ້ມູນ, ຄວາມຄິດ, ຄວາມເຫັນ ດັ່ງກ່າວໄປສ້າງນິຕິກໍາຂອງວຽກງານ ສສວຍລ ຕໍ່ໄປ ໃຫ້ສາມາດເຊື່ອມຈອດ, ເຊື່ອມໂຍງກັບສາກົນໄດ້.

Additional information