ພິທີວາງສີລາລຶກ ເປີດໂຄງການ ກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ

ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 16 ກຸມພາ 2013 ຢູ່ທີ່ຊຽງກົກ ເມືອງລອງ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ໄດ້ມີພິທີວາງສີລາລຶກ ແລະເປີດການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ. ເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ພິທີໃນຄັ້ງນີ້ ໂດຍມີ ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ຈໍ ລິນ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງ ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ, ທ່ານ ພິມມະສອນ ເລືອງຄຳມາ ເຈົ້າ ແຂວງ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ພ້ອມດ້ວຍ ທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ແລະ ພະນັກງານວິຊາການທັງສອງຝ່າຍເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

 ໃນໂອກາດນີ້ ທ່ານ ໄຊສົງຄາມ ມະໂນທຳ ຫົວໜ້າໂຄງການ, ໃນນາມາງໜ້າໃຫ້ກົມຂົວທາງ ໄດ້ຂື້ນກ່າວລາຍ ງານກ່ຽວກັບໂຄງການດັ່ງນີ້: ເພື່ອຕອບສະໜອງຕາມຄວາມມຸ້ງມາດປາດຖະໜາຂອງ ລັດຖະບານ ແລະ ປະຊາຊົນ ສອງຊາດ ລາວ-ມຽນມາ ທີ່ຕ້ອງການໃຫ້ມີການອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການໄປມາຫາສູ່ກັນ, ແນໃສ່ສົ່ງເສີມ ສາຍພົວພັນ ແລະ ການຮ່ວມມືທີ່ມີມາແຕ່ດົນນານໃຫ້ໄດ້ຮັບການພັດທະນາໃຫ້ດີຍິ່ງຂື້ນ, ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ຜູ້ນຳສູງ ສຸດຂອງສອງປະເທດ ຈຶ່ງໄດ້ມີວິໃສທັດຮ່ວມກັນກຳນົດໃຫ້ຄົ້ນຄ້ວາກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ລະຫວ່າງ ຊຽງກົກ, ສປປລາວ ແລະ ແກ້ງລາບ, ສສ ມຽນມາ, ຊຶ່ງຕັ້ງຢູ່ຈຸດທີ່ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນບົນເສັ້ນທາງເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານຄົມມະນາຄົມ -ຂົນສົ່ງ ຊຶ່ງບໍ່ສະເພາະແຕ່ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສສ ມຽນມາ, ແຕ່ຍັງລວມທັງບັນດາປະເທດໃນອະນຸ ພາກພື້ນ. ຈາກນັ້ນ, ຄະນະວິຊາການທັງສອງຝ່າຍໂດຍສະເພາະແມ່ນ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງ ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ກໍໄດ້ລົງສຳຫຼວດພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງ ແລະ ປະຊຸມປຶກສາຫາລືຮ່ວມກັນຫຼາຍຫຼົບ ຫຼາຍຕ່າວ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຂົວດັ່ງກ່າວ ໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງຕາມແຜນການ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງເວົ້າໄດ້ວ່າໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາແມ່ນໝາກຜົນຂອງການຮວ່ມມືລະຫວ່າງ ລັດຖະບານ ສປປ ລາວແລະ ສສ ມຽນມາ, ຊຶ່ງໃນລະຫວ່າງການຢ້ຽມຢາມ ສປປ ລາວຂອງພະນະທ່ານ ເທັນເຊັນ, ປະທານາທິບໍດີແຫ່ງ ສສ ມຽນມາ ຕາມການເຊື້ອເຊີນຂອງພະນະທ່ານ ຈູມມະລີ ໄຊຍະສອນ, ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໃນວັນທີ 22 ມີນາ 2012, ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ລົງນາມ ໃນສັນຍາລະຫວ່າງລັດຖະບານວ່າດ້ວຍ ການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ມິດຕະພາບລາວ- ມຽນມາ.  ຫຼັງ​ຈາກ​ນັ້ນ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ເວົ້າ​ລວມ, ​ເວົ້າ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ ​ໄດ້​ຮວ່ມມືກັບ​ວິຊາ​ການ​ ກົມ​ໂຍທາ​ທິການ, ກະຊວງ​ກໍ່ສ້າງ​ ຂອງ​ມຽນມາ ດຳເນີນ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ ​ແລະ ອອກ​ແບບ​ຮວ່ມກັນ ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ ພຶດສະພາ 2012 ເປັນຕົ້ນ​ມາ. ມາເຖິງປະຈຸບັນນີ້ ການອອກແບບຂົວ ໄດ້ສຳເລັດແລ້ວ ​ແລະ ການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ ແມ່ນ​ພອ້ມ​ແລ້ວ.

     ສະເພາະລາຍລະອຽດທີ່ຕັ້ງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ ປະມານ 15 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ ຫ່າງ​ຈາກ ບ້ານ​ຊຽງ​ກົກ​ໄປ​ທາງ​ທິດ​ເໜືອ, ຂື້ນກັບ​ເມືອງ​ລອງ, ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ  ສປປ ລາວ ​ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ທາງ​ໃຕ້​ ຂອງບ້ານ​ຊຽງ​ລາບ, ​ເມືອງທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ສານ, ສສ ມຽນມາ. ​ຂົວດັ່ງກ່າວ ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ 698 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນຫຼວງ​ນາປີ​ຕໍ 940 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນ​ຫຼວງ​ຮ່າ​ໂນ​ຍ 1,020 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ​ຫ່າງ​ຈາກ ຊາຍ​ແດນ​ມຽນມາ-ອິນ​ເດຍ​-ບັງ​ກະລາ​ເດັດ 1,868 ກິ​ໂລ​ແມັດ.

   ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ຄວາມຍາວ​ທັງ​ໝົດ 691.6 ແມັດ, ກວ້າງ 10.9​ ແມັດ, ມີ​ທາງ​ລົດ​ແລ່ນ 2 ຄອງ, ​ກວ້າງ 8.5 ແມັດ, ທາງ​ຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ​ເບື້ອງລະ 1.2 ແມັດ.  ​ເປັນ​ຂົວ​ທີ່​ມີ​ຂາງປະສົມ ​ເຊິ່ງມີ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ​ຢູ່ທາງກາງ (ຢູ່​ວັງ) ​ແລະ ຂາງ​ເບ​ຕົງ​ອັດ​ແຮງ ​ຍາວ 331.6 ແມັດ ຢູ່​ທາງຝັ່ງ. ຂົວ​​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ໃຫ້​ຮັບ​ນ້ຳໜັກ ​ລົດ​ບັນທຸກ 10 ລໍ້ ​ໄດ້ 75 ໂຕນ, ຮັບ​ແຮງ​ສັ່ນ ​ຂອງ​ແຜ່ນດິນ​ໄຫວ ​ໄດ້​ໃນ​ລະດັບ 7.0 ເຮັກ​ເຕີ ລົງ​ມາ ແລະ ກຳ​ປັ່ນ 500 ໂຕນສາມາ​ດລອດຜ່ານ​ໄປ​ໄດ້.

  ​ໂຄງການ​ນີ້ມີ​ມູນ​ຄ່າ 18 ລ້ານ​ໂດ​ລາ, ​ເຊິ່ງ​ຈະນຳໃຊ້​ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງລັດຖະບານ ສປປລາວ ​ແລະ ລັດຖະບານ ສສ ມຽນມາ. ຂົວນີ້ ຈະ​ກໍ່ສ້າງ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ພາຍ​ໃນ​ໄລຍະ​ເວລາ 30 ເດືອນ, ​ເລີ່​ມ​ແຕ່​ມື້ນີ້ ວັນ​ທີ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນ​ໄປ ຫາ ວັນ​ທີ 15 ສິງຫາ 2015.

      ພາຍຫຼັງສຳເລັດໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-​ມຽນມາ, ຂົວດັ່ງກ່າວຈະກາຍເປັນ​ສັນຍາ​ລັກ​ແຫ່ງ​ສາຍ ພົວພັນການຮ່ວມມື​ ​ແລະ ຄວາມສາມັກຄີ ລະຫວ່າງ​ປະຊາຊົນ​ ຂອງສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ ​ແລະ ມຽນມາ, ໂດຍ​ຈະ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ 17 ຂອງ​ລາວ ​ເຂົ້າ​ກັບ​ ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ 4 ຂອງ​ມຽນມາ, ແນໃສ່​ສ້າງ​ເງື່ອນ​ໄຂອຳນວຍ ຄວາມສະດວກ​​ໃນການໄປມາຫາສູ່ ແລະ ຄ້າຂາຍ​ນຳ​ກັນ, ຊຶ່ງເອົາຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫ່ຍຫຼວງມາໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ທັງ​ສອງ​ຊາດ, ລວມທັງບັນດາປະເທດໃນອະນຸພາກພື້ນ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະລະຫວ່າງ ລາວ, ມຽນມາ, ​ຫວຽດນາມ ແລະ ສປຈີນ, ແລະ ອາດຂະຫຍາຍໄປສູ່ອິນເດຍ ແລະ ບັງກລາເດັດ ອີກດ້ວຍ, ໂດຍ​ຜ່ານ​ທາງຫຼວງ ​ເລກທີ 17, 13 ​ແລະ 2E ຂອງ​ລາວ ​ແລະ ທາງຫຼວງເລກ 4 ຂອງ​ມຽນມາ.

Additional information