ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື ລາຄາຫົວໜ່ວຍການຂົນສົ່ງໂດຍສານປະຈຳທາງ

ກອງປະຊຸມ ຜ່ານລາຄາຫົວໜ່ວຍການຂົນສົ່ງໂດຍສານປະຈໍາທາງ, ໄດ້ຈັດຂື້ນໃນວັນທີ 19 ມິຖຸນາ 2020 ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ກະຊວງ ຍທຂ, ໂດຍການເປັນປະທານ ຂອງທ່ານ ວຽງສະຫວັດ ສີພັນດອນ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ, ມີຫົວໜ້າຫ້ອງການ, ຫົວໜ້າກົມ, ຮອງ​ຫົວ​ໜ້າກົມ; ຫົວໜ້າ ແລະ ຮອງຫົວໜ້າພະແນກ ຍທຂ ນະຄອນຫຼວງ ແລະ ແຂວງໃນທົ່ວປະເທດ, ຕາງໜ້າໃຫ້ພາກສ່ວນຕ່າງໆ ຈາກສູນກາງ, ຜູ້ຕາງໜ້າໃຫ້ຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ສະຖານີຂົນສົ່ງໂດຍສານ ຈາກທົ່ວປະເທດ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານຂົນສົ່ງ ໄດ້ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມ.

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື ລາຄາຫົວໜ່ວຍການຂົນສົ່ງໂດຍສານປະຈຳທາງ ຊຶ່ງເປັນວຽກງານໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນ ແລະ ຮີບດ່ວນ ຂອງກະຊວງ ຍທຂ ຊຶ່ງລັດຖະບານໄດ້ຊີ້ນຳໃຫ້ການຂົນສົ່ງຕ້ອງຂຸ້ນຂ້ຽວປັບປຸງເພື່ອສະເໜີໃຫ້ ລັດຖະບານພິຈາລະນາຮັບຮອງໂດຍໄວ, ໄລຍະຜ່ານມາຮອດປັດຈຸບັນ ພວກເຮົາໄດ້ນຳໃຊ້ລາຄາຫົວ ໜ່ວຍທີ່ໄດ້ປັບປຸງຫລ້າສຸດໃນປີ 2011 ຊຶ່ງເຫັນວ່າມີຄວາມສະຫງົບດີ, ຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງ ໂດຍສານ ແລະ ຜູ້ໂດຍສານ ສາມາດຮັບໄດ້. ເຖິງແມ່ນວ່າລາຄານ້ຳມັນ, ຄ່າຄອງຊີບ ແລະ ອັດ ຕາເງິນເຟີ້ຈະຂຶ້ນ ຫລື ລົງ ເທົ່າໃດພວກເຮົາກໍບໍ່ໄດ້ເພີ່ມ ຫລື ຫລຸດ ຄ່າຂົນສົ່ງໂດຍສານແຕ່ຢ່າງໃດ. ໃນຕົວຈິງສ່ວນຫລາຍຄ່າຄອງຊີບແມ່ນມີແຕ່ຂຶ້ນເປັນສ່ວນໃຫຍ່. ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ຍັງມີຫາງສຽງສັງຄົມລວມທັງອົງການລັດເຮົາຈຳນວນໜຶ່ງ ທີ່ຂັດຂ້ອງ ຢາກໃຫ້ຫລຸດຄ່າໂດຍສານ ຍາມໃດທີ່ລາຄານ້ຳມັນ ຫລຸດພຽງເລັກໜ້ອຍ ແລະ ໄລຍະສັ້ນໆ. ກົງກັນຂ້າມ, ຍາມໃດທີ່ລາຄາ ນ້ຳມັນຂຶ້ນຜູ້ປະກອບການ ຂົນສົ່ງໂດຍສານບໍ່ໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ຂຶ້ນລາຄາແຕ່ຢ່າງໃດ, ອັນນີ້ ຂ້າພະເຈົ້າຂໍຊົມເຊີຍນ້ຳໃຈເສຍສະຫລະຂອງບັນດາຜູ້ປະກອບການ. ໃນຕົວຈິງແລ້ວ, ປັດໄຈ ແລະ ຕົວແປ ທີ່ມີຜົນກະທົບຕໍ່ການຄິດໄລ່ລາຄາຫົວ   ໜ່ວຍການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ບໍ່ມີພຽງແຕ່ຄ່ານ້ຳມັນ ແຕ່ມີອີກຫລາຍອັນປະກອບເຂົ້າໃນໂຄງສ້າງລາຄາ. ປັດຈຸບັນ, ໃນສະພາບ ທີ່ເສດຖະກິດ, ຄ່າຄອງຊີບ, ລາຄາສິນຄ້າຕ່າງໆ ມີການເໜັງຕິງຫລາຍ ມັນຈຶ່ງຮຽກຮ້ອງໃຫ້ພວກເຮົາຈຳເປັນຕ້ອງ ໄດ້ປັບປຸງລາຄາຫົວໜ່ວຍໃຫ້ສອດຄ່ອງ ແລະ ແທດເໝາະກັບສະພາບຕົວຈິງ ເພື່ອຮັບປະກັນ ໃຫ້ມີຄວາມເປັນທຳ ແລະ ຍຸຕິທຳ ຕໍ່ທັງຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງ ແລະ ຜູ້ຊົມໃຊ້.

ຈຸດປະສົງ ຂອງກອງປະຊຸມໃນມື້ນີ້ແມ່ນເພື່ອ: ປຶກສາຫາລື ຜ່ານລາຄາຫົວໜ່ວຍສະບັບປັບປຸງ ໂດຍການເອກະພາບຕໍ່ບັນດາສຳປະສິດ,​ ຕົວແປ, ປັດໄຈ ຕ່າງໆ ທີ່ຈະປ້ອນເຂົ້າສູດຄິດໄລ່ໂຄງສ້າງລາຄາ; ກຳນົດຫລັກການໃນການ ເພີ່ມ ຫລື ຫລຸດ ຄ່າຂົນສົ່ງໂດຍສານປະຈຳທາງ, ຍາມໃດຈຶ່ງ ສາມາດຂຶ້ນ ແລະ ຍາມໃດຈຶ່ງສາມາດລົງ ເອົາອັນໃດເປັນບ່ອນອີງ; ແລະ ສຸດທ້າຍແມ່ນຮັບຮອງ ເພື່ອສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານພິຈາລະນາຕໍ່ໄປ.

ກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງນີ້ໄດ້ປຶກສາຫາລື ປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນ ຍົກເຫດຜົນ ແລະ ສຸດທ້າຍ ສາມາດ ຕົກລົງ ເຫັນດີເປັນເອກະພາບ ໂດຍພື້ນຖານ ຕໍ່ລາຄາຫົວໜ່ວຍການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ປະຈຳທາງ ທີ່ໄດ້ປັບປຸງຄືນໃໝ່. ສາມາດຕີລາຄາສູງຕໍ່ຄວາມພະຍາຍາມ ຂອງກອງ, ເລຂາ ແລະ ທຸກທ່ານ ທຸກສະຫາຍ ໂດຍສະເພາະບັນດາຜູ້ປະກອບການທີ່ໄດ້ປະກອບສ່ວນ ສະໜອງຂໍ້ມູນໃນພາກປະຕິບັດຕົວຈິງ ເຮັດໃຫ້ການຄິດໄລ່ລາຄາຫົວໜ່ວຍ ໃນຄັ້ງນີ້ມີຄວາມຊັດເຈນ ແລະ ແທດເໝາະກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງ, ສຳລັບປັດໄຈສຳຄັນຄື ການນຳໃຊ້ລົດມືສອງ ຍັງເຫັນວ່າມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ເໝາະສົມກັບ ສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ໂຄງລ່າງເສັ້ນທາງພວກເຮົາໃນປັດຈຸບັນ. ເຖິງແມ່ນວ່າຈະໃຊ້ລົດມືສອງ ແຕ່ຂໍໃຫ້ບັນດາຜູ້ປະກອບການເພີ່ມທະວິຄວາມເຂັ້ມງວດ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ກວດກາເຕັກນິກລົດຂອງຕົນໃຫ້ຕາມກຳນົດຄືຢູ່ບັນດາປະເທດທີ່ພັດທະນາແລ້ວ, ເພາະຖ້າຫາກວ່າພວກເຮົາຈະບັງຄັບໃຫ້ໃຊ້ລົດໃໝ່ 100% ຈະເຮັດໃຫ້ຕົ້ນທຶນສູງຂຶ້ນ ຄ່າໂດຍສານແພງຂຶ້ນ ແນ່ນອນຕ້ອງມີຜົນກະທົບຕໍ່ຜູ້ຊົມໃຊ້ ຊຶ່ງເຫັນວ່າບໍ່ຄວນເຮັດໃນຍາມທີ່ພວກເຮົາຍັງຢູ່ໃນໄລຍະວິກິດແບບນີ້. ພາຍຫລັງທີ່ລັດຖະບານຮັບຮອງແລ້ວ ພວກເຮົາຈະນຳໃຊ້ ແລະ ຖ້າຫາກເຫັນວ່າ ບໍ່ທັນສົມບູນ ເຮົາກໍສາມາດສະເໜີປັບປຸງຄືນໃໝ່ອີກ. ສະນັ້ນ, ຈຶ່ງຂໍໃຫ້ບັນດາຜູ້ປະກອບການ ຈົ່ງທຸ່ນທ່ຽງ ແລະ ພ້ອມພຽງກັນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ເມື່ອພົບເຫັນບັນຫາ ຫລືຄວາມຫຍຸ້ງຍາກແນວໃດ ກໍຂໍໃຫ້ແຈ້ງຕໍ່ພາກສ່ວນທີ່ຮັບຜິດຊອບຄືນ ເພື່ອຮ່ວມກັນຄົ້ນຄ້ວາຕໍ່ໄປ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ພວກເຮົາຈະສູ້ຊົນ ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານເຂົ້າໃຈ ແລະ ໃຫ້ນະໂຍບາຍທີ່ເໝາະສົມຕໍ່ຜູ້ປະກອບການ, ຈາກນີ້ໄປ, ພວກເຮົາຈະຮີບຮ້ອນສັງລວມ ແລະ ລາຍງານລັດຖະບານ ເພື່ອພິຈາລະນາຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້ລາຄາຫົວໜ່ວຍໃໝ່ໂດຍໄວ.

ພິທີ ມອບ-ຮັບ ສະໜາມບິນ ທົ່ງໄຫຫີນ ແຂວງຊຽງຂວາງ ໃຫ້ກອງບັນຊາການທະຫານອາກາດ, ກະຊວງ ປ້ອງກັນປະເທດ

 ໃນວັນທີ 12 ມີຖຸນາ 2020 ທີ່ສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ, ເມືອງແປກ, ແຂວງຊຽງຂວາງ ໄດ້ມີພິທີ ມອບ-ຮັບ ສະໜາມບິນ ທົ່ງໄຫຫີນ ແຂວງຊຽງຂວາງ ໃຫ້ກອງບັນຊາການທະຫານອາກາດ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ; ໂດຍ​ເປັນ​ກ​ຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ທ່ານ ປອ ສັນ​ຕິ​ສຸກ ສີມ​ມາ​ລາ​ວົງ ຮອງ​ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ ກະ​ຊວງ ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ທ່ານ ພົຕ ແອສະໄໝ ເລືອງວັນໄຊ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ; ມີ​ບັນ​ດາ​ທ່ານ​ຫົວ​ໜ້າ​ກົມ, ຮອງ​ຫົວ​ໜ້າ​ກົມ ​ພ້ອມ​ດ້ວຍພະ​ນັກ​ງານ ທັງ​ສອງ​ກະ​ຊວງ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມເປັ​ນ​ສັກ​ຂີ​ພະ​ຍານ.

ການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ການບິນກອງທັບ ແມ່ນຂະ​ແໜງ​ການທີ່ມີຄວາມຜູກພັນກັນຢ່າງສະນິດແໜ້ນ ມາໂດຍຕະຫຼອດ ເຊິ່ງປຽບເໝືອນຄືປາກັບນ້ຳເຊິ່ງມັນສະແດງອອກຕະຫຼອດໄລຍະຜ່ານມາ ພວກເຮົາໄດ້ມີການພົວພັນ ແລະ ປະສານງານກັນດ້ານຄວາມປອດໄພການບິນ ພິເສດພວກເຮົາຍັງມີການເຊັນສັນຍາຮ່ວມກັນ ວ່າດ້ວຍການຮ່ວມມືດ້ານວຽກງານການຊອກຄົ້ນ ແລະ ກູ້ໄພການບິນ ລະຫວ່າງ ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ກົມທະຫານອາກາດ ໃນເມື່ອກ່ອນ.

 

 

ສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ເຊິ່ງໃນເມື່ອກ່ອນ ແມ່ນສ້າງຂຶ້ນມາເພື່ອຮັບໃຊ້ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ, ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ແຕ່ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການນຳໃຊ້ສະໜາມບິນດັ່ງກ່າວ ມີຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດ ​ຮັບ​ໃຊ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ແລະ ຂອງ​ແຂວງ​ຊຽງ​ຂວາງ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ​ຈຶ່ງໄດ້ມອບຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນການຄຸ້ມຄອງໃຫ້ແກ່ກະຊວງ ຍທຂ ຕາງ​ໜ້າ​ໂດຍກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ເປັນ​ຜູ້ເຮັດໜ້າທີ່ໃນການຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການບໍລິການດ້ານການບິນ ໃນສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ​ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ, ວ່ອງໄວ ແລະ ປອດໄພສູງ ຕາມ​ມາດ​ຕະ​ຖານ​ສາ​ກົນ. ຕະຫຼອດໄລຍະ 22 ປີ ທີ່ມີການນຳໃຊ້ສະໜາມບິນຮ່ວມກັນ, ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ໄດ້ສ້າງກົດໝາຍ, ລະບຽບການ ແລະ ຄູ່ມື ໃນການຄຸ້ມຄອງວຽກງານການບິນໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ເຊິ່ງໃນນັ້ນສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ກໍ່ແມ່ນສະໜາມບິນໜຶ່ງ ທີ່ຢູ່ພາຍໃຕ້ການຄຸ້ມຄອງດ້ວຍລະບົບນິກຳ ທີ່ສອດຄ່ອງກັບສົນທິສັນຍາສາກົນ ທີ່ ສປປ ລາວ ເປັນພາຄີ. ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການບໍລິການວຽກງານການບິນ​ພົນ​ລະ​ເຮືອນ ຢູ່ສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດສອດຄ່ອງຕາມມາດຕະຖານສາກົນ, ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຊີ້ນຳນຳພາສອງກອງວິຊາການ ຄື:ກອງ​ສະ​ໜາມ​ບິນ​ລາວ ແລະ ກອງ​ຈະ​ລາ​ຈອນ​ທາງ​ອາ​ກາດ​ລາວ ລວມທັງບໍລິສັດສາຍການບິນ ໃນການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງໃຫ້ດີຂຶ້ນເລື້ອຍໆເຊັ່ນ:

 

 

ດ້ານ​ວຽກ​ງານສະໜາມບິນ, ມີການພັດທະນາລະບົບພື້ນຖານໂຄງລ່າງຈຳນວນໜຶ່ງເປັນຕົ້ນ: ລານຈອດເຮືອບິນ, ຮົ້ວສະໜາມບິນ, ​ການບໍລິການພາກພື້ນດິນ, ລົດດັບເພີງ, ໄຟຟ້າ, ການປ້ອງກັນຄວາມປອດໄພການບິນ, ຕັດຫຍ້າ ແລະ ການພັດທະນາດ້ານບຸກຄະລາກອນ ​ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານ.

ດ້ານວຽກງານຈະລາຈອນອາກາດ, ໄດ້ມີການພັດທະນາລະບົບການບໍລິການຈະລາຈອນອາກາດເຊັ່ນ: ມີການຕິດຕັ້ງລະບົບວິທະຍຸສື່ສານ, ວິທະຍຸນຳທາງ, ວິທະຍຸຕິດຕາມເປົ້າໝາຍ, ລະບົບອຸຕຸນິຍົມການບິນ, ການຍົກລະດັບຂີດຄວາມສາມາດ ດ້ານບຸກຄະລາກອນນັກບັນຊາຈະລາຈອນອາກາດ ແລະ ນາຍຊ້າງສ້ອມແປງວິທະຍຸການບິນ ແລະ ອື່ນໆ.

ດ້ານການບໍລິການສາຍການ, ໄດ້ມີການຍົກລະດັບການບໍລິການຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ ດ້ວຍການນຳໃຊ້ເຮືອບິນທີ່ມີຄວາມທັນສະໄໝ ລະດັບ 70 ບ່ອນນັ່ງ ສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃຫ້ແກ່ຜູ້ໂດຍສານທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.

ເນື່ອງຈາກການພັດທະນາວຽກງານການບິນ ທີ່ນັບມື້ນັບມີການຂະຫຍາຍຕົວ, ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ກອງທັບ ໄດ້ສືບຕໍ່ພັດທະນາໃຫ້ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນເລື້ອຍໆ ​ໂດຍ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຕາມ​ທິດ​ຊີ້​ນຳ​ຂອງ​ລັດ​ຖະ​ບານ ກໍ່​ຄືແຈ້ງ​ການ​ຂອງ​ຫ້ອງວ່າ​ການ​ສຳ​ນັກ​ງານ​ນາ​ຍົກ​ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ ສະ​ບັບ​ເລກ​ທີ 01/ຫ​ສນຍ, ລົງ​ວັນ​ທີ 12/02/2020. ດັ່ງ​ນັ້ນ, ກົມ​ການ​ບິນ​ພົນ​ລະ​ເຮືອນ ຈຶ່ງມອບຄືນ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ການຄຸ້ມຄອງວຽກງານການບິນ ໃນເຂດສະ ໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ໃຫ້ໄປຂຶ້ນກັບຄວາມຮັບຜິດຊອບໂດຍກົງ ຂອງກອງບັນຊາການກອງທັບອາກາດ, ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ສະໜາມບິນແຫ່ງນີ້ ໄດ້ມີການສືບຕໍ່ພັດທະນາ ເຮັດການບິນໃນຂອບເຂດສະໜາມບິນ ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂດຍຮັບ​ປະ​ກັນ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພ ແລະ ການ​ປ້ອງ​ກັນ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພການ​ບິນ ສອດຄ່ອງຕາມລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະຖານສາກົນ ແລະ ເພື່ອສ້າງໃຫ້ສະໜາມບິນແຫ່ງນີ້ ເປັນສະໜາມບິນໃຊ້ຮ່ວມກັນ Join Civil-military Use Aerodrome ຊຶ່ງມີຄວາມຈຳເປັນຈະໄດ້ສືບຕໍ່ພັດທະນາ ດັ່ງນີ້:

  1. ສ້າງລະບຽບການວ່າດ້ວຍການຮ່ວມມືລະຫວ່າງການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ກອງທັບ ນັບ​ທັງ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກັນ​ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ ພຶ້ນ​ຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ ແລະ ອຸ​ປະ​ກອນ​ການ​ບິນ​ທີ່​ມີ​ແລ້ວ ໃຫ້​ນຳ​ໃຊ້​ຍືນ​ຍົງ ແລະ ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ສູງ;
  2. ແຕ່ງ​ຕັ້ງຄະນະກຳມະການຮ່ວມ ໃນການປະສານງານ ແລະ ບໍລິຫານຄວາມປອດໄພສະໜາມບິນ;
  3. ມີການແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ແລະ ພັດທະນາດ້ານບຸກຄະລາກອນຮ່ວມກັນ ຢ່າງ​ເປັ​ນ​ປົກ​ກະ​ຕິ.

ເພາະສະນັ້ນ, ເພື່ອເຮັດໃຫ້ແຜນພັດທະນາໃນອານາຄົດ ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ ຈຶ່ງສະເໜີໃຫ້ຄະນະພັກ-ຄະນະນຳຂອງສອງກະຊວງ ກໍ່ຄືກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ແລະ ກະຊວງ ຍທຂ ​ໂດຍ​ປະ​ສານ​ສົມ​ທົບ​ກັບ ອຳ​ນາດ​ການ​ປົກ​ຄອງ​ແຂວງ​ຊຽງ​ຂວາງ ຈົ່ງໄດ້ສືບຕໍ່ໃຫ້ການສະນັບສະໜູນ, ຊີ້ນຳ-ນຳພາ ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ກອງບັນຊາການທະຫານອາກາດ ໃນການພັດທະນາວຽກງານການບິນຮ່ວມກັນ ແນໃສ່ຮັບປະກັນໃຫ້ການປະຕິບັດການບິນ ທີ່ສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນແຫ່ງນີ້ ມີຄວາມສະດວກ, ວ່ອງໄວ ແລະ ປອດໄພ ສູງ​ສຸດ.

 

 

ໃນ​ໂອ​ກາດ​ອັນ​ສະ​ຫງ່າ​ລາ​ສີນີ້ ໃຫ້ກຽດເປັນ​ສັກ​ຂີ​ພະ​ຍານໂດຍ ທ່ານ ປອ ສັນຕິສຸກ ສິມມາລາວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕິກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ທ່ານ ພົຕ ແອສະໄໝ ເລືອງວັນໄຊ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ; ​​ໃຫ້​ກຽດ​ກ່າວມອບໂດຍກົມ​ການ​ບິນ​ພົນ​ລະ​ເຮືອນ, ກະ​ຊວງ ຍ​ທ​ຂ ແລະ ກ່າວ​ຮັບ​ໂດຍກອງບັນຊາການທະຫານອາກາດ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ໃນ​ການການຄຸ້ມຄອງວຽກງານການບິນ ທີ່ສະໜາມບິນທົ່ງໄຫຫີນ ແມ່ນຂຶ້ນກັບຄວາມຮັບຜິດຊອບໂດຍກົງ ຂອງກອງບັນຊາການທະຫານອາກາດ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ.

 

ກອງປະຊຸມທົບທວນກາງສະໄໝ ຄັ້ງທີ 1 ກ່ຽວກັບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດຂົນສົ່ງກົວລາລໍາເປີ 2016-2025 (1st Task Force Meeting on Mid-term Review of Kuala Lumpur Transport Strategic Plan 2016-2025) ແລະ ກອງປະຊຸມເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 49 (49th ASEAN

ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 16 ຫາ 17 ມິຖຸນາ 2020, ທີ່ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ, ທ່ານ ແສງດາລິດ ກັດຕິຍະສັກ, ຫົວໜ້າຄະນະເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸຂົນສົ່ງອາຊຽນ ຂອງ ສປປ ລາວ, ຫົວໜ້າກົມແຜນການ ແລະ ການຮ່ວມມື, ພ້ອມດ້ວຍບັນດາຫົວໜ້າ ຫ້ອງການກະຊວງ, ກົມຂົວທາງ, ຂົນສົ່ງ, ການບິນພົນລະເຮືອນ, ທາງລົດໄຟ, ທາງນໍ້າ, ນິຕິກຳ ແລະ ເຄຫາ-ຜັງເມືອງ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງ ກອງປະຊຸມທົບທວນກາງສະໄໝ ຄັ້ງທີ 1 ກ່ຽວກັບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດຂົນສົ່ງກົວລາລໍາເປີ 2016-2025 ແລະ ກອງປະຊຸມເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 49 ພາຍໃຕ້ການເປັນ ປະທານປີ 2020 ຂອງ ປະເທດ ບຣູໄນດາຣຸດສະລາມ, ເຊິ່ງມີບັນດາຫົວໜ້າເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງຈາກ ປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ພ້ອມຄະນະເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງດ້ວຍຮູບແບບປະຊຸມທາງໄກ.

 

 ໃນວັນທີ 16 ມິຖຸນາ 2020, ກອງປະຊຸມທົບທວນກາງສະໄໝ ຄັ້ງທີ 1 ກ່ຽວກັບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດຂົນສົ່ງກົວລາລໍາເປີ 2016-2025 ໄດ້ມີການຜ່ານຜົນການປະເມີນຄວາມຄືບໜ້າຂອງການປະຕິບັດ 5 ຂົງເຂດເປົ້າໝາຍຍຸດທະສາດ (Strategic Areas), ປະກອບມີ: (1) ຂົນສົ່ງທາງອາ ກາດ (Air Transport), (2) ຂົນສົ່ງທາງບົກ (Land Transport), (3) ຂົນສົ່ງທາງນໍ້າ ແລະ ທາງທະ ເລ (Maritime Transport), (4) ຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງ (Sustainable Transport) ແລະ (5) ການອຳ ນວຍຄວາມສະດວກດ້ານການຂົນສົ່ງ, ເຊິ່ງໃນນັ້ນຍັງປະກອບດ້ວຍ 29 ເປົ້າໝາຍສະເພາະ (Specific Goals) ແລະ 128 ແຜນງານຍ່ອຍ (Milestones).

 

 ການປະເມີນໄດ້ສຸມໃສ່ຕິດຕາມຄວາມຄືບໜ້າໂດຍຜ່ານການໃຫ້ຄະແນນ ແລະ ຄາດຄະເນຜົນໄດ້ຮັບ ສຳລັບຊ່ວງໄລຍະ ແຕ່ ປີ 2016 ເຖິງ ເດືອນ ມີນາ 2020. ຂົງເຂດເປົ້າໝາຍຍຸດທະສາດທີ່ມີຄວາມຄືບ ໜ້າດີແມ່ນ ຂົງເຂດຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງ 3.77 ຈາກ 5 ຄະແນນ, ການຂົນສົ່ງທາງນໍ້າ ແລະ ທາງທະເລ 3.69 ຄະແນນ ແລະ ຂົນສົ່ງທາງອາກາດ 3.23 ຄະແນນ.

 

 ໃນວັນທີ 17 ມິຖຸນາ 2020, ກອງປະຊຸມເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 49 ໄດ້ປຶກສາຫາລືໃນ ຫລາຍຫົວຂໍ້ສຳຄັນ, ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: (1) ການຜັນຂະຫຍາຍຜົນຂອງບັນດາກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີອາຊຽນ, (2) ຜົນຂອງການປະເມີນກາງສະໄໝ ກ່ຽວກັບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດຂົນສົ່ງກົວລາລໍາເປີ 2016-2025 ແລະ ແຜນງານບູລິມະສິດຂອງປີ 2020, (3) ປຶກສາຫາລືມາດຕະການຮັບມື ແລະ ແຜນ ຟື້ນຟູຈາກຜົນກະທົບຈາກພະຍາດລະບາດ COVID-19, ແລະ (4) ການຮ່ວມມື ລະຫວ່າງ ອາຊຽນ ແລະ ຄູ່ເຈລະຈາສະຫະພາບເອີຣົບໃນຂົງເຂດການຂົນສົ່ງທາງອາກາດ.

 

 ໃນວາລະປຶກສາຫາລືແລກປ່ຽນ ກ່ຽວກັບ ມາດຕະການຂອງບັນດາປະເທດສະມາຊິກເພື່ອຮັບປະກັນ ໃຫ້ການເຊື່ອມຈອດຕ່ອງໂສ້ການຜະລິດສືບຕໍ່ໄດ້ໃນຊ່ວງ COVID-19 ແລະ ແນວທາງຟື້ນຟູຂອງຂະແໜງ ຂົນສົ່ງຈາກພະຍາດລະບາດ COVID-19, ສໍາມະຊິກອາຊຽນແຕ່ລະປະເທດໄດ້ແລກປ່ຽນນະໂຍບາຍ ແລະ ແຜນການເພື່ອປ້ອງການການແຜ່ລະບາດຂອງ COVID 19, ກອງເລຂາອາຊຽນໄດ້ສະເໜີຂໍ້ລິເລີ່ມໃນການແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນຂ່າວສານຂອງບັນດາປະເທດອາຊຽນເພື່ອສະໜັບສະໜູນການຟື້ນຟູວຽກງານການຂົນ່ສົ່ງຂອງແຕ່ລະປະເທດ ແລະ ຮັກສາສະຖຽງລະພາບການເຊືືອມຈອດພາຍໃນພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ. ພ້ອມກັນນັ້ນກອງເລຂາອາຊຽນກໍ່ໄດ້ສະເໜີແຜນການເພື່ອຮັບມື້ກັບການແຜ່ລະບາດຂອງCOVID-19 ໃນຕໍ່ໜ້າຂອງພາກພື້ນອາຊຽນ (1).ເອົາໃຈໃສ່ຂະບວນການກັບຄືນສູ່ສະພາບປົກກະຕິ ໃຫ້ສາມາດລຸດຜ່ອນຜົນກະທົບຈາກການຕິດເຊື້ອໃນບັນດາຈຸດເຊື່ອມຕໍ່ຕ່າງໆທີ່ປາຍທາງ, ສູນກາງ ແລະ ພາຫະນະຂົນສົ່ງທັງໝົດ. (2).ມີກົນໄກປະເມີນ ແລະ ພິຈາລະນາຄືນໃຫມ່ ເພື່ອໃຫ້ຮັບປະກັນປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນຂອງການດໍາເນີນຂະບວນການກັບຄືນສູ່ສະພາບປົກກະຕິ. (3).ແລກປ່ຽນບົດຮຽນທີ່ປະສົບຜົນສໍາເລັດຮ່ວມກັນລະຫວ່າງບັນດາປະເທດອາຊຽນ. (4).ນໍາໃຊ້ລະບົບທີ່ທັນສະໄໝເຂົ້າໃນການພັດທະນາການຄົມມະນາຄົມໃນພາກພື້ນຜ່ານທາງມືຖື. (5).ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງບັນປະເທດອາຊຽນໃນການອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ.

 

ທ່ານ ແສງດາລິດ ກັດຕິຍະສັກ, ໄດ້ມີຄໍາເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມ, ໂດຍໄດ້ກ່າວໃນບາງຕອນສຳຄັນວ່າ: “ໃນສະຖານະການທີ່ບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ, ໂດຍສະເພາະ ຂະແໜງການຂົນສົ່ງຂອງພວກເຮົາ ພົບບັນຫາສິ່ທ້າທາຍຈາກພະຍາດລະບາດ COVID-19, ຖ້າບັນດາ ປະເທດສະມາຊິກ ແລະ ຄູ່ເຈລະຈາຮ່ວມມືເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວກັນ ມັນກໍ່ມີກາລະໂອກາດ ແລະ ທ່າແຮງ ບົ່ມຊ້ອນສໍາລັບຂະແໜງຂົນສົ່ງ, ເປັນຕົ້ນແມ່ນ (1) ການຈັດສັນກອງທຶນພິເສດເພື່ອໃຫ້ປະເທດສະມາຊິກ ເຂົ້າເຖິງດອກເບ້ຍຜ່ອນຜັນ ສຳລັບ ໂຄງການປັບປຸງ, ສ້ອມແປງ ແລະ ພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງເພື່ອ ຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນພາລະງົບປະມານຂອງລັດຖະບານທີ່ຖືກຈໍາກັດອັນເປັນຜົນມາຈາກ ພະຍາດລະບາດ COVID-19, ແລະ (2) ພັດທະນາໂຄງການພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂົນສົ່ງແບບລວມສູນ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມ ສົ່ງເສີມ ຂະແໜງການເສດຖະກິດປິ່ນອ້ອມ, ເຊັ່ນ: ທ່ອງທ່ຽວ, ການຄ້າ ແລະ ກະຊິກຳ ໃນຮູບແບບແລວ ທາງເສດຖະກິດ, ເຊິ່ງປັດຈຸບັນ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກຳລັງເຮັດວຽກກັບທະນາຄານໂລກ ແລະ ທະນາຄານການລົງທຶນໂຄງລ່າງພື້ນຖານອາຊີ ໃນການຍາດແຍ່ງເອົາກາລະໂອກາດດັ່ງກ່າວ”

ໃນຕອນບ່າຍຂອງວັນທີ 17 ມິຖຸນາ 2020, ກອງປະຊຸມຮອບພິເສດຂອງເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງອາຊຽນ ແລະ ສປ ຈີນ, ໄດ້ປຶກສາຫາລືສິ່ງທ້າທາຍຈາກການແຜ່ລະບາດຂອງພະຍາດ COVID-19 ແລະ ແລກ ປ່ຽນບົດຮຽນມາດຕະການຂອງຂະແໜງການຂົນສົ່ງ ສປ ຈີນ ໃນການຕອບໂຕ້ ແລະ ຮັບມືກັບການແຜ່ ລະບາດດັ່ງກ່າວ.

Additional information