ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ແມ່ຍິງຂະແໜງການ ຍທຂ ກັບການ ຄຸ້ມຄອງນຳພາ

​​ໃນ​ວັນ​ທີ 9 ຫາ 11 ກໍລະກົດ 2013 ຢູ່​ທີ່​ຫ້ອງ​ປະຊຸມ​ເບີ 1 ກະຊວງ ຍທຂ ​ໄດ້​ຈັດການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ໃນ​ຫົວ​ຂໍ້ “ ​ແມ່ຍິງ​ກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ນຳພາ” ຄັ້ງ​ທີ 1, ​ໂດຍ​ການ​ເປັນ​ປະທານ​ ຂອງ​ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນ​ນີວົງ ລັດຖະມົນ​ຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ ກະຊວງ ຍທຂ, ທ່ານ ນ. ສຸລິ​ຄອນ ພົມມະ​ວົງສາ ຮອງ​ຫົວໜ້າ​ສູນ​ໃຫ້​ຄຳ​ປຶກສາ ສູນ​ກາງ​ສະຫະພັນ​ແມ່ຍິງ​ລາວ, ມີ​ຫົວໜ້າ​ພະ​ແນ​ກສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ກ້າວໜ້າ​ແມ່ຍິງ, ຄະນະ​ປະສານ​ງານ​ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ກ້າວໜ້າ​ແມ່ຍິງ​ຂັ້ນ​ກົມ, ຄະນະ​ກຳມະການ​ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ກ້າວໜ້າ​ແມ່ຍິງ​ຂັ້ນກະຊວງ ​ແລະ​ມີ​ບັນດາ​ຄະນະ​ກົມ​ຈຳນວນ​ໜື່ງ​ເປັນ​ຮອງ​ປະທານ ​ແລະ ຄະນະ​ ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມທັງ​ໝົດ  ທ່ານ. ດັ່ງ​ທີ່​ບັນ​ດາ​ທ່ານ ຮັບ​ຮູ້​ແລ້ວ​ວ່າ ພັກ ​ແລະ ລັດຖະບານ ​ໄດ້​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່ ​ແລະ ມີ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ເອື້ອຍ​ນ້ອງ​ແມ່ຍິງຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ ​ແລະ​ຕໍ​ເນື່ອງ ​ໂດຍ​ການ​ສ້າງ​ໃຫ້​ມີ​ແຜນ​ຍຸດ​ທະສາດ​ແຫ່ງ​ຊາດ ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ກ້າວໜ້າ​ແມ່ຍິງ ທີ່​ມີ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ສູ້​ຊົນ ​ແລະ ​ແຜນ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ຢ່າງ​ລະອຽດ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ກໍ​ໄດ້​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ຊຸກຍູ້ ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ແກ່​ແມ່ຍິງ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ ​ແລະ​ສຸມ​ໃສ່​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ ​ແຜນ​ພັດທະນາ ​ເສ​ດຖະກິດ​ແຫ່ງ​ຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງ​ທີ VII (2011-2015)  ​ແລະ​ໃນ​ແຜນ​ການ​ແມ່ນ​ກ່າວ​ໄວ້​ວ່າ ການພັດທະນາ​ແມ່ຍິງ, ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຄວາມ​ສະ​ເໝີ​ພາບ​ຍິງ-ຊາຍ ​ແມ່ນ​ເປັນ​ນະ​ໂຍບາຍອັນ​ໃຫຍ່​ອັນໜື່ງ ຂອງ​ພັກ ​ແລະ​ລັດຖະບາ​ນ​ເຮົາ. ຄຽງຄູ່​ກັນ​ນັ້ນ, ​ເພື່ອ​ນຳພາ​ເອົາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ​ຫຼຸດ​ພົ້ນ​ຈາກ​ປະ​ເທດ​ດ້ອຍ​ພັດທະນາ ​ໃນ​ປີ 2020 ຍີ່​ງມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ປຸກລະດົມ​ ກຳລັງ​ແຮງ​ສັງ​ລວມຂອງ​ແມ່ຍິງ​ລາວ​ບັນດາ​ເຜົ່າ​ເຂົ້າ​ໃນ​ພາລະກິດ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ ​ແລະ ສ້າງ​ສາ​ພັດທະນາ​ປະ​ເທດ​ຊາດຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ເພດ​ຊາຍ. ​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົ​ມ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ ຈະ​ໄດ້​ຮັບ​ຟັງ​ບາງ​ບົດຮຽນ​ຈາກ​ສູນ​ກາງ​ສະຫະພັນ​ແມ່ຍິງ​ລາວ,​ ຫ້ອງການ​ກະຊວງ ຍທຂ, ກົມ​ຈັດ​ຕັ້ງ-ພະນັກງານ ​ເຊີ່ງ​ເນື້ອ​ໃນ​ທັງ​ໝົດ ​ແມ່ນ​ແນ່​ໃສ່​ຊຸກຍູ້ ​ແລະ​ສົ່ງ​ເສີມ ​ໃຫ້​ເອື້ອຍ​ນ້ອງ​ແມ່ຍິງ​ມີ​ຄວາມ​ກ້າວໜ້າ ​ແລະ ມີ​ແຜນການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ນຳພາ​ທີ່​ເປັນ​ລະບົບ ສາມາດ​ຊີ້​ນຳ-ນຳພາ​ພະນັກງານ​ໃນ​ຂົງ​ເຂດ​ຄວາມ​ຮັບຜິດຊອບ ຂອງ​ຕົນ​ໄດ້. ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ ​ແມ່ນ​ໜື່ງ​ໃນ​ແຜນການ​ພັດທະນາ​ບຸກຄະລາ​ກອນ ຂອງ​ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ຈະ​ດຳ​ເນີນ​ໄປ​ເປັນ​ເວລາ 3 ວັນ​ຈິ່ງ​ສຳ​ເລັດ.

ຝຶກອົບຮົມ ວຽກງານທົດລອງສາມ ສ້າງ ຂອງຂະແໜງ ຍທຂ ຢູ່ເມືອງ ຈັນທະບູລີ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ

ໃນການເຮັດທົດລອງວຽກງານສາມສ້າງ “ສ້າງແຂວງເປັນຫົວໜ່ວຍຍຸດທະສາດ, ສ້າງເມືອງເປັນ ຫົວໜ່ວຍເຂັ້ມແຂງ ຮອບດ້ານ ແລະສ້າງບ້ານເປັນຫົວໜ່ວຍພັດທະນາ” ແມ່ນການນໍາເອົາມະຕິເຂົ້າສູ່ການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວຈິງ ທີ່ມີ ຂອບເຂດຈໍາກັດດ້ານເວລາ, ດ້ານປະລິມານເຂົ້າຮ່ວມຂອງກະຊວງ, ແຂວງ, ເມືອງ ແລະບ້ານ ຫຼຶການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໃນຂອບເຂດ ຈາກນັ້ນຈຶ່ງຂະຫຍາຍກວ້າງອອກໄປ. ດັ່ງນັ້ນ, ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 3 ກໍລະກົດ 2013 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມ ຫ້ອງການປົກຄອງເມືອງ ເມືອງຈັນ ທະບູລີ ໄດ້ມີພິທີເປີດ ການຝຶກອົບຮົມ ວຽກງານເຮັດທົດລອງສາມສ້າງ ຂອງ ຂະແໜງ ຍທຂ ຂື້ນຢ່າງ ເປັນທາງການ. ໂດຍການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ພອຍຄໍາ ຮຸ່ງບຸນເຮືອງ ເຈົ້າເມືອງ ເມືອງຈັນ ທະບູລີ. ເຊິ່ງມີບັນດາ ການນໍາກະຊວງ ຍທຂ, ວິຊາການຂະແໜງ ຍທຂ ເມືອງ ແລະຄະນະຊ່ວຍວຽກ ສາມສ້າງ ຂອງ ກະຊວງ ຍທຂ ເຂົ້າຮ່ວມ. ການຝຶກອົບຮົມໃນຄັ້ງນີ້ຈັດຂື້ນ 3 ວັນ ແຕ່ວັນທີ 3-5 ກໍລະກົດ 2013.

      ການເຮັດທົດລອງສາມສ້າງໃນຄັ້ງນີ້ແມ່ນ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດທີ່ມີການຕິດຕາມ ກວດກາຊີ້ນໍາຢ່າງ ໃກ້ຊິດ ແລະມີ ການສະຫຼຸບຕີລາຄາຖອດຖອນ ບົດຮຽນຢ່າງພາວະວິໄສ. ໝາຍຄວາມວ່າຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ເພື່ອເຫັນສິ່ງໃດທີຖືກ-ສິ່ງໃດ ທີຜິດ ທີ່ສາມາດເຮັດໄດ້ ຫຼືສິ່ງທີ່ເຮັດບໍ່ໄດ້. ການທົດລອງແມ່ນການປະຕິບັດ ທີ່ມີແຜນການ, ມີວິທະຍາສາດ ແລະລະ ບຽບຫຼັກການ ໂດຍເລີ່ມຈາກສິ່ງທີ່ຈໍາເປັນ ແລະມີຄວາມສາມາດ ເຮັດໄດ້, ຫາກບໍ່ແມ່ນເຮັດລວດໄປໝົດທຸກດ້ານໄປ ພ້ອມກັນບາດດຽວ, ການເຮັດທົດລອງຕ້ອງຄໍານຶງເຖິງ ລະບຽບກົດໝາຍ ແລະຫລັກການນໍາພາຄຸ້ມຄອງ ຂອງພັກ-ລັດ. ດັ່ງນັ້ນ ໃນຂະແໜງ ຍທຂ ແບ່ງຄວາມຮັບ ຜິດຊອບລະຫວ່າງກະຊວງ, ພະແນກ ແລະເມືອງ ໃນຄັ້ງວັນທີ 19 ພະຈິກ 2012 ເຊິ່ງພະແນກ ຍທຂ ນະຄອນຫຼວງ ໄດ້ມອບວຽກງານໃນຂະແໜງການ ຍທຂ ໃຫ້ເມືອງມີ 4 ຂະແໜງຄື: ຂະແໜງວຽກເຄຫາ-ຜັງເມືອງ, ຂະແໜງຂົວທາງ, ຂະແໜງວຽກຂົນສົ່ງ ແລະຂະແໜງທາງນໍ້າ ໃຫ້ເມືອງລວມມີ 47 ໜ້າວຽກ ຈາກນັ້ນເມືອງກໍ່ໄດ້ ມອບວຽກໃຫ້ ຍທຂ ບ້ານມີ 20 ໜ້າວຽກ. ຈາກການເພີ້ມຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງ ໜ້າວຽກດັ່ງກ່າວ ບາງຢ່າງເປັນວຽກທີ່ທາງເມືອງ ເຄີຍໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ມີບາງວຽກເປັນວຽກໃໝ່ສໍາລັບ ເມືອງ ຈຶ່ງມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ຝຶກອົບຮົມ ຖອດຖອນບົດຮຽນ ເພື່ອຮອງຮັບວຽກງານດັ່ງກ່າວ.

ໃນປະຈຸບັນ ຂັ້ນເທິງໄດ້ສຸມໃສ່ ເມືອງຈັນທະບູລີ ເປັນເມືອງເຮັດທົດລອງ ເພື່ອສະຫຼຸບ ແລະຖອດ ຖອນບົດຮຽນໃນທ້າຍ ປີນີ້ ເພື່ອເປັນຕົວແບບໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ສາມສ້າງໃນຂະແໜງ ຍທຂ ທົ່ວປະເທດ. ດັ່ງນັ້ນ, ການຝຶກອົບ ຮົມໃນຄັ້ງນີ້ ຈຶ່ງມີຄວາມໝາຍຄວາມສໍາ ຄັນເປັນຢ່າງຍິ່ງ. ໃນການຄົ້ນ ຄວ້າປຶກສາຫາລື, ແລກປ່ຽນຄໍາຄິດຄໍາເຫັນ ລະຫວ່າງພາກທິດສະດີ ແລະຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວຈິງ ຂອງວຽກ ງານ ຍທຂ ພາຍໃນເມືອງຈັນທະບູລີ ໃຫ້ສົມເປັນເມືອງ ຕົວແບບ ໃຫ້ແກ່ບັນດາເມືອງຕ່າງໆ ໃນທົ່ວປະເທດ.

ພິທີເຊັນສັນຍາຜະລິດ ແລະ ສະໜອງຂາງຂົວເຫຼັກໃຫ້ ໂຄງການ ກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ

ພິທີ​ເຊັນ​ສັນຍາ​ວຽກ​ຮັບ​ເໝົາຜະລິດ ​ແລະ ສະໜອງ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ພອ້ມອຸປະກອນ​ຕິດຕັ້ງ ​ລະ​ຫວ່າງກົມ​ຂົວ​ທາງ, ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວຮ່ວມ​ກັບ​ກົມ​ໂຍທາ​ທິການ, ກະຊວງ​ກໍ່ສ້າງ​ແຫ່ງ ສສ ມຽນມາ​ໃນ​ນາມ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງການ​ຮ່ວມ ກັບ ບໍລິສັດ​ອຸດສາຫະກຳ​ຮາ​ຊອນ ແຫ່ງ ສປ ຈີນ ໃນ​ນາມ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ ​ໄດ້​ຈັດ​ຂຶ້ນຢູ່​ທີ່​ໂຮງ​ແຮມ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ​ວິວ, ​ເມືອງ ​ແລະ ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ​ໃນ​ວັນ​ທີ 10 ກໍລະກົດ 2013. ໃຫ້​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ໃນ​ພິທີ​ດັ່ງກ່າວມີ​ ທ່ານ ​ດຣ​. ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ, ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ກະຊວງ​ ໂຍທາ​ທິການ​ ແລະ​ ຂົນ​ສົ່ງ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ,​ທ່ານ ດຣ. ວິນ ມິດ, ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ກະຊວງ​ ກໍ່ສ້າງ​ແຫ່ງ ສສ ມຽນມາ, ​ທ່ານຄຳ​ຂັນ ຈັນທະ​ວີ​ສຸກ, ​ຮອງ​ເຈົ້າ​ແຂວງຯ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ທ່ານ ຈໍ​ໂຊ​ວິນ, ເອກອັກຄະລັດຖະທູດມຽນມາປະຈຳລາວ ​ແລະ ພະນັກງານ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ຈຳນວນ​ນຶ່ງ. ລົງ​ລາຍ​ເຊັນ ຕາງໜ້າ​ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ສປປ ລາວ ​ແມ່ນ​ທ່ານ ງາມ​ປະສົງ ​ເມືອງ​ມະນີ, ຮອງ​ຫົວໜ້າ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ, ຕາງໜ້າ​ກະຊວງ​ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ​ແມ່ນ​ທ່ານ ຈໍ​ລິນ, ຫົວໜ້າ​ກົມ​ໂຍທາ​ທິການ, ​ແລະ ຕາງໜ້າ​ບໍລິສັດ​ຮັບ​ເໝົາ ​ແມ່ນ​ທ່ານ ລີ ໄກ​ຊົງ, ຜູ້ອຳນວຍການ​ພະ​ແນ​ກການ​ຕ່າງປະ​ເທດ.

      ການຈັດຊື້ຂາງຂົວເຫຼັກ, ​​ແມ່ນ​ວຽກ​ນຶ່ງ​ທີ່​ສຳຄັນ​ຂອງ ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ຊຶ່ງໄດ້ ເລີ່ມປະກາດລົງໜັງສືພິມປະມູນ ຢູ່ທັງສອງປະເທດ ລາວ ແລະ ມຽນມາ, ຊອ່ງປະມູນແມ່ນເປີດເປັນທາງການ ຢູ່ນະຄອນຢາງກຸງໃນວັນທີ່ 7 ມິຖຸນາ 2013 ເຊິ່ງແມ່ນບໍລິສັດ ອຸດສາຫະກຳ ຮາຊອນ ຂອງ ສ.ປ. ຈີນ ເປັນຜູ້ຊະນະ ການປະມູນ.

      ໜ້າວຽກງານພາຍໃຕ້ສັນຍານີ້ ແມ່ນລວມມີວຽກ ຜະລິດ ແລະ ສະໜອງຂາງຂົວເຫຼັກປະເພດ ວໍເລັນ (Warrent) ທີ່ມີທາງລົດແລ່ນດ້ານໃນ 2 ເລນ, ກວ້າງ 8.5 ແມັດ, ທາງຄົນຍ່າງດ້ານນອກ ເບື້ອງລະ 1.2 ແມັດ, ສູງ 12 ແມັດ, ຍາວ 3 ຊ່ວງຯລະ120 ແມັດ. ນອກນີ້ຜູ້ຮັບເໝົາຍັງຈະຕອ້ງໄດ້ສະໜອງເຄື່ອງໄຟຟ້າເຍື່ອງຂົວ, ເຄື່ອງມື ແລະ ອຸປະກອນ ສຳລັບປະກອບຂາງຂົວ ແລະ ສະໜອງວິຊາການມານຳພາປະກອບຂາງຂົວນຳອີກ, ຊຶ່ງສັນຍາດັ່ງກ່າວ ຈະເລີ່ມປະຕິບັດໃນວັນທີ່ 1 ສິງຫາ 2013 ແລະ ຈະໃຫ້ສຳເລັດພາຍໃນ 6 ເດືອນ, ໃນມູນຄ່າທັງ​ໝົດ 3,964,000 ໂດລາສະຫະລັດ.

      ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ​ແມ່ນ​ໝາກຜົນ​ຂອງ​ການ​ຮວ່ມມື​ ລະຫວ່າງ ລັດຖະບານ ສປປ​ລາວ ​ແລະ ສສ ມຽນມາ, ຊຶ່ງໃນ​ລະຫວ່າງ​ການ​ຢ້ຽມຢາມ ສປປລາວ ​ຂອງ​ພະນະ​ທ່ານ ເທັນ ​ເຊັນ, ປະທານາທິບໍດີ ແຫ່ງ ສສ ມຽນມາ ຕາມ​ການ​ເຊື້ອ​ເຊີນ​ຂອງ ພະນະ​ທ່ານ ຈູ​ມມະ​ລີ ໄຊ​ຍະ​ສອນ, ປະທານ​ປະ​ເທດ​ແຫ່ງ ສປປລາວ ໃນ​ວັນ​ທີ່ 22 ມິ​ນາ 2012, ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ລົງ​ນາມໃນສັນຍາລະຫວ່າງລັດຖະບານ ວ່າດ້ວຍການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ.  ຫຼັງ​ຈາກ​ນັ້ນ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ສປປ ລາວ ​ແລະ ກະຊວງ​ກໍ່ສ້າງ​ຂອງ​ສສ ມຽນມາ ​ໄດ້​ຊີ້ນຳ​ກົມ​ກ່ຽວຂ້ອງດຳເນີນ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ ​ແລະ ອອກ​ແບບ​ຮວ່ມກັນ ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ ພຶດສະພາ 2012 ເປັນຕົ້ນ​ມາ. ມາເຖິງວັນທີ່ 16 ກຸມພາ 2013 ໄດ້ມີພິທີວາງສີລາລຶກ ເລີ່ມການກໍ່ສ້າງຢ່າງເປັນທາງການ ຢູ່ສະຖານ ທີ່ກໍ່ສ້າງ ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ, ຫ່າງ​ຈາກ ບ້ານ​ຊຽງ​ກົກ​, ​ເມືອງ​ລອງ, ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ ປະມານ 15 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ ​ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ຫ່າງ​ຈາກ​ບ້ານ​ຊຽງ​ລາບ, ​ເມືອງທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ແຂວງລັດ​ສານ ສສ ມຽນມາ.

      ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ຄວາມຍາວ​ທັງ​ໝົດ 691.6 ແມັດ, ກວ້າງ 10.9​ ແມັດ, ມີ​ທາງ​ລົດ​ແລ່ນ 2 ຄອງ, ​ກວ້າງ 8.5 ແມັດ, ທາງ​ຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ​ເບື້ອງລະ 1.2 ແມັດ.  ​ເປັນ​ຂົວ​ທີ່​ມີ​ຂາງປະສົມ ​ເຊິ່ງມີ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ​ຊ່ວງ​ເຄິ່ງກາງ (ຢູ່​ວັງ) ​ແລະ ຂາງ​ເບ​ຕົງ​ອັດ​ແຮງ ​ຍາວ 331.6 ແມັດ ຢູ່ເບື້ອງຝັ່ງ. ຂົວ​​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ໃຫ້​ຮັບ​ນ້ຳໜັກ ​ລົດ​ບັນທຸກ ​ໄດ້ 75 ໂຕນ, ຮັບ​ແຮງ​ສັ່ນ ​ຂອງ​ແຜ່ນດິນ​ໄຫວ ​ໄດ້​ໃນ​ລະດັບ 7.0 ເຮັກ​ເຕີ ລົງ​ມາ ແລະ ກຳ​ປັ່ນ 500 ໂຕນສາມາ​ດລອດຜ່ານ​ໄປ​ໄດ້.

      ​ໂຄງການ​ນີ້ມີ​ມູນ​ຄ່າ 26 ລ້ານ​ໂດ​ລາ, ​ເຊິ່ງ​ຈະນຳໃຊ້ ​ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງ ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ​ແລະ ລັດຖະບານ ສສ ມຽນມາ. ຂົວນີ້ ຈະ​ກໍ່ສ້າງ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ ​ພາຍ​ໃນ​ໄລຍະ​ເວລາ 30 ເດືອນ, ​ເລີ່​ມ​ແຕ່​ ວັນ​ທີ່ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນ​ໄປ ຫາ ວັນ​ທີ 15 ສິງຫາ 2015.

      ພາຍຫຼັງສຳເລັດໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-​ມຽນມາ, ຂົວດັ່ງກ່າວຈະກາຍເປັນ​ສັນຍາ​ລັກ​ແຫ່ງ​ສາຍ ພົວພັນ ການຮ່ວມມື​ ​ແລະ ຄວາມສາມັກຄີ ລະຫວ່າງ​ປະຊາຊົນ​ຂອງສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ ​ແລະ ມຽນມາ, ໂດຍ​ຈະ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ່ 17 ຂອງ​ລາວ ​ເຂົ້າ​ກັບ​ ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ່ 4 ຂອງ​ມຽນມາ, ແນໃສ່​ສ້າງ​ເງື່ອນ​ໄຂອຳນວຍຄວາມສະດວກ​​ໃນການໄປມາຫາສູ່ ແລະ ຄ້າຂາຍ​ນຳ​ກັນ, ຊຶ່ງຈະ​ນຳເອົາຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫ່ຍຫຼວງມາໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ທັງ​ສອງ​ຊາດ, ລາວ ​ແລະ ມຽນມາ ລວມທັງ ບັນດາປະເທດທີ່ຢູ່ໃນອະນຸພາກພື້ນ.

ພິທີເຊັນສັນຍາຂົນສົ່ງທາງອາກາດສອງຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ເຂດປົກຄອງ ພິເສດມາກາວ

ໃນ​ຕອນ​ບ່າຍ ຂອງວັນ​ທີ 25 ມີ​ຖຸນາ 2013 ທີ່ ກະ​ຊວງ ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະຂົນ​ສົ່ງ ຂອງ ມາ​ກາວ, ໄດ້​ຈັດພິ​ທີ​ເຊັນ​ສັນ​ຍາ​ຂົນ​ສົ່ງທາງ​ອາ​ກາດ​ສອ​ງ​ຝ່າຍ ລະ​ຫວ່າງ ສ​ປ​ປ​ລາວ ແລະ ເຂດ​ປົກ​ຄອງ​ພິ​​ເສດ​ມາ​ກາວ, ສ​ປ​ຈີນ​, ໂດຍມີ ທ່ານ ສົມ​ມາດ ພົ​ລ​ເສ​ນາ, ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ​ວ່າ​ການ ກະ​ຊວງ ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ຕາງ​ໜ້າ​ໃຫ້​ລັດ​ຖະ​ບານ ສ​ປ​ປ​ລາວ ແລະ ທ່ານ ລໍ ຊີ ໂລ, ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ​ວ່າ​ການ ກະ​ຊວງ ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ຕາງ​ໜ້າ​ໃຫ້​ລັດ​ຖະ​ບານ ​ເຂດ​ປົກ​ຄອງ​ພິ​ເສດ​ມາ​ກາວ, ສ​ປ​ຈີນ ຮ່ວມ​ລົງ​ນາມໃນ​ສັນ​ຍາ​ດັ່ງ​ກ່າວ. ສັນ​ຍາ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາ​ກາດ​ສະ​ບັບນີ້ ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳ​ຄັ​ນ​, ຊຶ່ງ​ຈະ ເປັນ​ພື້ນ​ຖານ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາ​ກາດສອງ​ຝ່າຍ ກໍ​ຄື​ການ​ດຳ​ເນີນ​ຖ້ຽວ​ບິນ​ໂດຍ​ກົງ​ລະ​ຫວ່າງ ສ​ປ​ປ​ລາວ ແລະ ເຂດ​ປົກ​ຄອງ​ພິ​ເສດ​ມາ​ກາວ ແລະ ສາ​ມາດ​ໄປ​ປະ​ເທດ​ທີ​ສາມ, ແນ່​ໃສ່​ເພື່ອ​ອຳ​ນວຍ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ໄປ​ມາ​ຫາ​ສູ່ ລະ​ຫວ່າງ ປະ​ຊາ​ຊົນ​ສອງ​ຊາດ, ກໍ​ຄື​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ທ່ອງ​ທ່​ຽວ, ການ​ຄ້າ ແລະ ການ​ລົງ​ທຶນ, ຊຶ່ງ​ຈະ​ນຳ​ເອົາ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ​ມາ​ສູ່​ປະ​ເທດ​ເຮົາ, ທັງ​ຕອບ​ສະ​ໜອງ​ທິດ​ຫັນ​ເປັນ​ປະ​ເທດ​ບໍ​ລິ​ການ​ທາງ​ຜ່ານ​ຂອງ ສ​ປ​ປ​ລາວ. ສັນ​ຍາ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາ​ກາດ​ດັ່ງ​ກ່າວນີ້ ແມ່ນໄດ້​ອີງ​ໃສ່ຮູບ​ແບບ​ສັນ​ຍາ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາ​ກາດ​ແບບ​ໃໝ່ ທີ່​ອົງ​ການ​ການ​ບິນ​ພົນ​ລະ​ເຮືອນ​ສາ​ກົນ​ເປັນ​ຜູ້​ວາງ​ອອກ ທີ່​ມີ​ລັກ​ສະ​ນະ​ເປີດກວ້າງ ແລະ ອຳ​ນວຍ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຂົນ​ສົ່ງຫຼາຍ​ຂື້ນ. ​ໃນ​ໄລ​ຍະ​ຜ່ານ​ມາ, ສ​ປ​ປ​ລາວ ໄດ້​ເຊັນ​ສັນ​ຍາ​ຂົນ​ສົ່ງກັບບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ຕ່າງໆ​ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ກັບ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນ, ສ​ປ​ຈີນ, ສ.ເກົາ​ຫຼີ, ​ສ.ອາ​ເມ​ລິ​ກາ, ຮົງ​ກົງ, ສະ​ຫະ​ລັດ​ອາ​ຣັບ​ອີ​ມີ​ເຣດ ແລະ ອື່ນໆ, ພ້ອມ​ທັງ​ມີ​ແຜນຈະ​ເຊັນ​ກັບ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ໃນ ​ເອີ​ຣົບ ແລະ ອົດ​ສະ​ຕ​ຣາ​ລີ.

Additional information