ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ກອງປະຊຸມແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ຫລື ວິທີການກໍ່ສ້າງອາຄານແບບ ປະສົມປະສານທີ່ງ່າຍດາຍ, ຮັກສາສະ ພາບແວດລ້ອມ ແລະ ປະຢັດງົບປະມານ

ໃນວັນທີ 21 ມີນາ 2013 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 3 ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ຫຼື ວິທີ ການກໍ່ສ້າງອາຄານ ແບບປະສົມປະສານທີ່ງ່າຍດາຍ, ຮັກສາສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ປະຢັດງົບປະມານ, ໂດຍການ ເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ທ່ານ ດາໂຕ ທັນໄຕຮິນ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ປະເທດສາທາລະນະລັດ ມາເລເຊຍ ປະຈຳ ລາວ ພ້ອມດ້ວຍພະນັກງານ ວິຊາການ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. ບໍລິສັດ PK Syneregies BHD ຈາກປະເທດມາເລເຊຍ ໄດ້ນຳສະເໜີວິທີການ ກໍ່ສ້າງອາຄານ ແບບປະສົມປະສານທີ່ງ່າຍດາຍ, ທັງເປັນການຮັກສາ ສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ປະຢັດ ຊຶ່ງເຫັນວ່າ ມີປະໂຫຍດ ແລະ ມີຄວາມເໝາະສົມ ໃນຫລາຍດ້ານທີ່ສາມດນຳໄປໝູນໃຊ້ ເຂົ້າໃນວຽກງານການກໍ່ສ້າງ ຢູ່ປະເທດ ຂອງພວກເຮົາ. ຄະນະຜູ້ເທນທັງສອງຝ່າຍ ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ປຶກສາຫາລືກັນ, ຈາກນັ້ນ ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງ ຍທຂ ຕາງໜ້າໃຫ້ຄະນະນຳກະຊວງ ຂໍສະແດງຄວາມ ຂອບໃຈມາຍັງ ທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ມາເລເຊຍ ປະຈຳລາວ ແລະ ບໍລິສັດ PK Syneregies BHD ຈາກປະເທດ ມາເລເຊຍ ທີ່ໄດ້ເດີນທາງມາ ຖອດຖອນບົດຮຽນອັນມີຄ່າໃນຄັ້ງນີ້, ທ່ານໄດ້ກ່າວອີກວ່າ ຫວັງຢ່າງຍິ່ງວ່າໃນອະນາຄົດ ທ່ານທູດຈະໃຫ້ການຮ່ວມມື ແລະຊ່ວຍເຫຼືອຈັດກອງປະຊຸມໃນລັກສະນະນີ້ອີກ ແລະ ກອງປະຊຸມເທື່ອນີ້ ແມ່ນບັນລຸ ໝາກຜົນຕາມເປົ້າໝາຍທີ່ວາງໄວ້ ແລະສຸດທ້າຍ ທ່ານໄດ້ສະເໜີໃຫ້ບັນດາຜູ້ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມຈົ່ງນຳເອົາເຕັກນິກ ວິທີການນີ້ ໄປຄົ້ນຄ້ວາຖອດຖອນບົດຮຽນ ແລະ ໜູນໃຊ້ເຂົ້າໃນການປະຕິບັດວຽກງານການກໍ່ສ້າງ ຢູ່ ສປປ ລາວ.

ການເປີດເສລີການຂົນສົ່ງຂ້າມແດນ ລະຫວ່າງ 3 ປະເທດ ໃນອະນຸພາກພຶ້ນແມ່ນ້ຳຂອງ

 ການຂົນສົ່ງຂ້າມແດນຈະຖືກເປີດເສລີຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ​​ ໃນ​​ເຂດອະນຸພາກພຶ້ນ​​ແມ່ນໍ້າຂອງ ຊຶ່ງເປັນຂົງເຂດທຸລະກິດທີ່ບັນດາບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນ, ອາເມລິກາແລະເອີຣົບ ກຳລັງ​ມີການຂະຫຍາຍຕົວ​. 3 ປະເທດ ລາວ, ຫວຽດນາມແລະກຳປູເຈຍ ​ໄດ້ບັນລຸຂໍ້ຕົກລົງ ແລະລົງນາມບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈຳ (MOU) ວ່າດ້ວຍການຂົນສົ່ງທາງບົກ ເພື່ອຈຸດ ປະສົງໃນການປັບປຸງຂັ້ນ ຕອນການແຈ້ງພາສີຂອງລົດຂົນສົ່ງສິນຄ້າແລະ ລົດໂດຍສານ​​ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ ແລະ ວ່ອງໄວຂຶ້ນກ່ວາເກົ່າ. ລະບົບ​ພະລາທິການຂົນສົ່ງ (Logistics) ​ດັ່ງກ່າວ ຈະ​ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ບັນດາຜູ້ຜະລິດ​​ເຄື່ອງອາຫ່ລພາຫະນະ ທີ່ກຳລັງຂະຫຍາຍທຸລະກິດ ຂອງເຂົາເຈົ້າຢູ່ຫວຽດນາມ​​​, ບັນດາໂຮງງານປະກອບ ພາຫະນະ ໃນປະເທດໄທ​ ​ແລະ ບັນດານັກລົງທຶນ ທີ່ກຳລັງເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງໄວຢູ່ປະເທດ ມຽນມາ. ສະນັ້ນ, ຈຶ່ງເປັນ ການດຶງດູດການລົງທຶນຂະແໜງອຸດສາຫະກຳ ຈາກຕ່າງປະເທດ ເພາະວ່າ​ຢູ່ ສປປ ລາວມີຄ່າແຮງງານຕໍ່າກ່ວາ ປະເທດອື່ນໃນຂົງເຂດນີ້​. ການຂົນສົ່ງແບບ​ຕ່ອງໂສ້​ໃນການສະໜອງອາໄຫລ່ພາຫະນະ ຈະມີປະສິດທິພາບ​ສູງຍິ່ງຂຶ້ນ ແລະ ສາມາດ​​ດຶງດູດການລົງທຶນຂອງບັນດາບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນ ຫລາຍຂຶ້ນ.

ການເພີ່ມການຂະຫຍາຍທຸລະກິດ​​ໂດຍບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນ

ພາຍ​ໃຕ້ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ (CLV MOU) ນີ້, ມີ​ເສັ້ນທາງຂົນສົ່ງ 22 ເສັ້ນ  ແລ15 ​ດ່ານສາກົນ ໃນ 3 ປະເທດ​​ຈະຖືກເປີເສລີ​. MOU ຈະມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ໃນກາງປີ 2013. ​ໃນໄລຍະເລີ່ມຕົ້ນຈະໃຫ້ສິດໃນການຂົນ ສົ່ງເປັນພາຫະນະຂົນສົ່ງທຸລະກິດ ເຊັ່ນ: ລົດຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ລົດຂົນສົ່ງໂດຍສານແລະອື່ນໆຈຳນວນ 450 ຄັນ ​(150 ຄັນຕໍ່ປະເທດ). ພາຫະນະທີ່ມີໃບອະນຸຍາດດັ່ງກ່າວຈະສາມາດຂັບຂີ່ໃນ 3​ ປະເທດໄດ້ຕາມເສັ້ນທາງ ແລະດ່ານສາກົນ ທີ່ກຳນົດໄວ້.

      MOU ເຮັດໃຫ້ລົດຂົນສົ່ງສິນຄ້າສາມາດຜ່ານແດນໂດຍບໍ່ຕ້ອງຄ່ຽນຖ່າຍສິນຄ້າເຖິງວ່າຈະມີຄວາມຈຳເປັນໃນການແຈ້ງເສຍພາສີແລະກວດກາ​​ເຊື້ອໂລກສຳລັບການຄ່ຽນຖ່າຍສິນຄ້າຕາມບັນດາຈຸດຜ່ານແດນກໍ່ຕາມ​. ນອກຈາກນີ້ຍັງມີແຜນທີ່ຈະກຳນົດຂັ້ນຕອນຕ່າງ​ໃຫ້ເປັນມາດຕະຖານເຊັ່ນ: ​ແບບຟອມການແຈ້ງເສຍພາສີແລະອື່ນໆໃນ 3 ປະເທດ.

ຫວຽດນາມ ມີອຸດສາຫະກໍາຫລອມເຫລັກແລະຜະລິດອາໄຫລ່ພາຫະນະທີ່ກໍາລັງຂະຫຍາຍຕົວແລະໄທ​ ຊຶ່ງ​ເປັນແຫລ່ງອຸດສາຫະກໍາຜະລິດພາຫະນະລາຍໃຫຍ່ມີມູນຄ່າສູງເຖິງ 8.2 ຕື້ໂດລາໃນປີ 2011 ​ຂະຫຍາຍຕົວເຖິງ 1.7 ​ເທົ່າໃນໄລຍະ 5 ປີຜ່ານມາ. ​ເຊັ່ນດຽວກັນການຂະຫຍາຍຕົວທາງການຄ້າການຂົນສົ່ງລະຫວ່າງ ຫວຽດນາມແລະໄທແມ່ນກໍາລັງເພີ່ມຂຶ້ນ. ​ປັດຈຸບັນ, ເວລາ​ທີ່ໃຊ້ໃນການຂົນສົ່ງລະຫວ່າງ ຫວຽດນາມແລະໄທ ທາງເຮືອໃຊ້ເວລາ 7-10​ ວັນ ແລະທາງບົກ​ ໃຊ້ເວລາ 3-4 ວັນ,ແຕ່ຖ້າຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ MOU ສະບັບນີ້ ຈະສາມາດຫລຸດເວລາມາເປັນ 2 ວັນ.

ກຸ່ມອາຊຽນ (ASEAN) ສືບຕໍ່ສ້າງສາພັດທະນາລະບົບໂຄງລ່າງພື້ນຖານ​ຄົມມະນາຄົມ-​ຂົນສົ່ງເພື່ອຮອງຮັບການ  ເລີ່ມຕົ້ນຂອງປະຊາຄົມ​​ເສດຖະກິດອາຊຽນ (AEC) ​ໃນປີ 2015. ​ຂົງເຂດອະນຸພາກພຶ້ນແມ່ນໍ້າຂອງ​ເປັນ ສູນກາງສຳຄັນຂອງການຂົນສົ່ງຖ້າ​​ການຂົນສົ່ງທາງບົກລະຫວ່າງ ຫວຽດນາມແລະໄທ​ ໄດ້ຮັບການສົ່ງເສີມ, ອຸດສາຫະກຳທີ່ໃຊ້ແຮງງານຄົນຈຳນວນຫລາຍຈະເຄື່ອນຍ້າຍມາຍັງ ສປປ ​ລາວແລະກຳປູເຈຍເນື່ອງຈາກຄ່າແຮງງານຕໍ່າແລະອຸດສາຫະທີ່ຊຳນານ ການປະກອບແລະຜະລິດອາໄຫລ່ ກໍ່ຈະຖືກກໍ່ຕັ້ງຂຶ້ນທີ່ໄທແລະປະເທດອື່ນໆ.

ການກໍ່ສ້າງທາງຫລວງລະຫວ່າງ​ ​ຫວຽດນາມ, ໄທແລະມຽນມາ ກໍ່ຈະສືບຕໍ່ໂດຍການສະໜັບສະໜູນຈາກໄທ, ການປັບປຸງຖະໜົນຫົນທາງແລະຂົວກໍ່ຈະເລີ່ມຂຶ້ນແລະຄາດຫວັງວ່າການລົງທຶນໃນມຽນມາກໍ່ຈະຂະຫຍາຍຕົວ ​​ເນື່ອງຈາກການ ເຊື່ອມຕໍ່ຂອງຕາ​ໜ່າງຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ.

ບັນດາບໍລິສັດຍີ່ປຸ່ນໄດ້ເລີ່ມດຳເນີນທຸລະກິດ.​ ກຸ່ມ Yazaki ສ້າງຕັ້ງໂຮງງານສາຍໄຟລົດທີ່ກຳປູເຈຍດຳເນີນທຸລະກິດປະກອບອາໄຫລ່ທີ່ສົ່ງມາຈາກໄທແລະສົ່ງຕໍ່ໃຫ້ກັບໂຮງງານຜະລິດລົດຍົນແລະລົດຈັກທີ່ໄທ. ບໍລິສັດ Minebea ​ເປັນບໍລິສັດຜະລິດມໍເຕີນ້ອຍກໍາລັງ​​ແຍກທຸລະກິດປະກອບສິ້ນສ່ວນກ້ອງຖ່າຍຮູບເປັນສອງແຫ່ງຄື: ຢູ່ໄທແລະ ກຳປູເຈຍ. ​ໂຮງງານ Panasonic ປະເທດໄທກໍາລັງສະໜອງອາໄຫ່ລທົ່ວໄປສໍາລັບເຄື່ອງໃຊ້ໄຟຟ້າຄົວເຮືອນ​​ໃຫ້ແກ່ໂຮງງານຂອງຕົນທີ່​​ຫວຽດນາມ. ບໍລິສັດ Nippon Express ​ເປີດຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າທີ່ເມືອງຢ່າງກຸງປະເທດ ມຽນມາໃນເດືອນກໍລະກົດທີ່ຜ່ານມາແລະກຳລັງພິຈາລະນາສ້າງຕັ້ງບໍລິສັດໃນເຄືອໃນອະນາຄົດ. Nisshin ​ບໍລິສັດຂົນສົ່ງຂະໜາດກາງໄດ້ສ້າງຕັ້ງບໍລິສັດຮ່ວມທຶນກັບບໍລິສັດລາວທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນໃນເດືອນກຸມພາທີ່ຜ່ານມາ.

ກະຊວງ ຍທຂ ຈັດການເຜີຍແຜ່ເອກະສານ ນຳພາແນວຄິດ ກ່ຽວກັບອິດທິກຳລັງຈັກກະພັດຍູ້ແຮງຍຸດທະສາດຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິ ດ້ວຍການປະຕິວັດສີ

ໃນວັນທີ 22 ມີນາ 2013 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 1 ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຈັດການເຜີຍແຜ່ເອກະສານນຳພາແນວຄິດ ກ່ຽວ ກັບ ອິດທິກຳລັງຈັກກະພັດຍູ້ແຮງຍຸດທະສາດຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິ ດ້ວຍການປະຕິວັດສີ, ເພີ່ມທະວີບົດບາດໃນອາ ຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້ ແລະການໂຄສະນາ-ປາຖະກະຖາ ວັນສ້າງຕັ້ງພັກຄົບຮອບ 58 ປີ, ໂດຍການເຜີຍແຜ່ ຂອງສະຫາຍ ສົມມາດ ພົລເສນາ ກຳມະການສູນກາງພັກ, ເລຂາຄະນະພັກ, ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາ ທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ມີຄະນະພັກກະຊວງ, ຄະນະພັກຮາກຖານ, ຄະນະໜ່ວຍພັກຮາກຖານ, ທີ່ປຶກສາ ລັດຖະມົນຕີ, ຫົວໜ້າ ຫ້ອງການ, ຫົວໜ້າກົມ, ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ຫົວໜ້າພະແນກ, ຮອງຫົວໜ້າພະແນກ ຫຼື ທຽບເທົ່າຮອງຫົວໜ້າ ພະແນກຂອງຫ້ອງການ, ກົມ, ອົງການ, ສະຖາບັນ, ສະພາວິທະຍາສາດ ແລະເຕັກໂນໂລຊີ, ກອງວິຊາການ, ສູນຝຶກ, ຫ້ອງການດັດສົມນ້ຳປະປາ, ຄະນະອຳນວຍການລັດວິສາຫະກິດ ອ້ອມຂ້າງກະຊວງ, ຄະນະບໍລິຫານງານ ສາມອົງ ການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນຂັ້ນກະຊວງ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. ການເຜີຍແຜ່ໃນຄັ້ງນີ້ ທ່ານສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນເຖິງບົດບາດ, ຄວາມປີຊາສາມາດຂອງພັກເຮົາ ໃນການຕໍ່ສູ້ປົດປ່ອຍຊາດ ຕ້ານກັບອິດທິກຳລັງປໍລະປັກ ໃນເມື່ອກ່ອນກໍຄື ໄລຍະປົກປັກຮັກສາແລະສ້າງສາປະເທດ ຊາດໃນປະຈຸບັນ. ພາຍຫລັງການຫລົ້ມສະລາຍ ຂອງອະດິດສະຫະພາບໂຊຫວຽດ ແລະບັນດາປະເທດສັງຄົມນິຍົມ ໃນຢູລົບຕາເວັນອອກ. ຈາກນັ້ນ, ອິດທິກຳລັງຈັກກະພັດກໍ່ໄດ້ຖືໂອກາດນີ້ເຄື່ອນໄຫວຢ່າງແຂງແຮງ ເພື່ອປະຕິບັດ ແຜນຍຸດທະສາດຂອງຕົນໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງ. ໂດຍສະເພາະພວກເຂົາໄດ້ແນ່ໃສ່ ເພື່ອຄວບຄຸມທີ່ຕັ້ງຍຸດທະສາດ ທາງດ້ານການເມືອງ-ການທະຫານ ແລະແຫຼ່ງຊັບພະຍາກອນທຳມະຊາດ ທີ່ສຳຄັນຂອງໂລກ, ເພື່ອຮັກສາທ່າ ໄດ້ປຽບໃນການຄອບງຳ-ບັນຊາໂລກ. ຕໍ່ບັນຫາດັ່ງກ່າວ ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ໄດ້ແນະນຳໃຫ້ສະມາຊິກພັກ, ພະນັກງານ ໃນຂະແໜງ ຍທຂ ເຂົ້າໃຈແຈ້ງຕື່ມກ່ຽວກັບເລ້ຫລ່ຽມກົນອຸບາຍ ຂອງອິດທິກຳລັງປໍລະປັກ ທີ່ເຄື່ອນໄຫວ ເພີ່ມທະວີບົດບາດ ຢູ່ໃນອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້. ເພື່ອພ້ອມກັນເສີມຂະຫຍາຍຈຸດດີ, ເພີ່ມທະວີບົດບາດ ການນຳ ພາຂອງພັກ ໃນການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຂອງພວກເຮົາ.  

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື ໃນການກະກຽມ ຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ

ເພື່ອເປັນການຜັນຂະຫຍາຍແຜນຍຸດທະສາດແຫ່ງຊາດ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ 2011-2015, ຄະນະກໍາມາທິການ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າ​​ແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ ຈຶ່ງໄດ້ມີແຜນການ ເພື່ອຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອສົ່ງເສີມ ຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ ຂອງຕົນຂື້ນ. ​ໂດຍມີຂັ້ນຕອນໃນການກະກຽມເຊັ່ນ: ​ເກັບກໍາຂໍ້ມູນ, ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື, ຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດແລະສະເໜີຮັບຮອງ ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ. ດັ່ງນັ້ນ, ​ໃນວັນທີ່ 27 ກຸມພາ 2013 ຈຶ່ງໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື ເພື່ອຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າ ຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ. ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ແມ່ນໄດ້ຮັບຟັງການສະເໜີບົດຮຽນໃນການຮ່າງແຜນ​​ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ຈາກຄະນະກໍາມາທິການ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າແມ່ຍິງແຫ່ງຊາດ, ກະຊວງ ກະສິກໍາ ແລະປ່າໄມ້. ໄດ້ຮ່ວມກັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປຶກສາຫາລື ເຖິງສະພາບປະຈຸບັນຂອງວຽກງານສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ, ບັນຫາ, ຄວາມຕ້ອງການ ແລະ ທິດທາງ​​ແຜນການໃນຕໍ່ໜ້າເພື່ອສ້າງໃຫ້ໄດ້ແຜນຍຸດທະສາດເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ.​ ເຂົ້າຮ່ວມໃນກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ມີຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມທັງໝົດ 60 ຄົນ  ຊາຍ 18 ຄົນ ຍິງ 42 ຄົນ ມາຈາກຄະນະກໍາມາທິການແຫ່ງຊາດເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າ​​ແມ່ຍິງ, ກະຊວງກະສິກໍາ, ​ ຄະນະກໍາມາທິການ ​​ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າ​​ແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ຄະນະປະສານງານເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າ​​ແມ່ຍິງຂັ້ນກົມເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

Additional information