ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ກອງປະຊຸມສຳມະນາດ້ານວິຊາການ ກ່ຽວກັບການປ້ອງກັນ ໄພທຳມະຊາດຂອງເສັ້ນທາງ ຢູ່ ສປປ ລາວ

ໃນວັນທີ 13 ກຸມພາ 2013 ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 01 ກະຊວງ ຍທຂໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມສຳມະນາດ້ານວິຊາການ ກ່ຽວກັບການປ້ອງກັນໄພທຳມະຊາດຂອງເສັ້ນທາງ ຢູ່ ສປປ ລາວໂດຍສະເພາະການປ້ອງກັນຕະລິ່ທາງເຈື່ແລະການກໍ່ສ້າງອຸມົງທາງ. ​ໂດຍເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ຂອງທ່ານ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ອິສະມິ ບີໂຕ (Isamu BITO) ກະຊວງ ​​ໂຄງລ່າງທີ່ດິ, ຂົນສົ່ງແລະທ່ອງທ່ຽວແຫ່ງປະເທດຍີ່ປຸ່ນ ພ້ອມດ້ວຍທ່ານຫົວໜ້າ ແລະຮອງຫ້ອງການ, ກົມຈັດຕັ້ງ-ພະນັກງານ, ກົມກວດກາ, ກົມແຜນການແລະການຮ່ວມມື., ກົມຂົວທາງ,​ ສະພາວິທະຍາສາດແລະເຕັກໂນໂລຊີ, ກອງທຶນທາງ,​ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ (ຄະນະວິທະຍາກຳສາດ), ຫົວໜ້າ ແລະຄະນະພະແນກ ຍທຂ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ​ແຂວງ ຜູ້ຊີ້ນຳຊີ້ນຳວຽກງານຂົວ-ທາງແລະຫົວໜ້າຂະແໜງຄຸ້ມຄອງທາງບົກ-ທາງນ້ຳ ຂອງພະ​​ແນກ ຍທຂ. ຜູ້ອຳນວຍການ ຫລື ຜູ້ຕາງໜ້າລັດວິສາຫະກິດເລກ 8, ​ເລກ 20, ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ, ສຳຫຼວດ-ອອກແບບ ຄົມມະນາຄົມ ສຳຫຼວດ- ອອກແບບແລະວິໄຈວັດສະດຸກໍ່ສ້າງ ບ່ອນລະ 01 ທ່ານເຂົ້າຮ່ວມປະມານ 70 ກວ່າທ່ານ.

   ໃນກອງປະຊຸມສຳມະນາໃນຄັ້ງນີ້ ຍັງມີການປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບ ປື້ມຄູ່ມືການປູກພຶດຕ້ານເຈື່ອນ ຕາມຕະລິ່ງທາງ ຢູ່ສປປ ລາວ ມີ 4 ພາກດ້ວຍກັນຄື:

1. ພາກທົ່ວໄປ;

2. ປະເພດການເຈື່ອນພັງຂອງຕະລິ່;

3. ໂຄງປະກອບການປູກພຶດຕ້ານເຈື່ອນ ຕາມຕະລິ່ງທາງ;

4. ການວາງແຜນແລະ ການກໍ່ສ້າງສຳລັບການປູກພຶດຕ້ານເຈື່ອນຕາມຕະລິ່ງທາງ.

1)

ການເຂົ້າຢ້ຽມອຳລາຂອງ ທ່ານ Masato TOGAWA

 ​​ໃນຕອນບ່າຍ ຂອງວັນທີ 14 ກຸມພາ 2013 ທີ່ຜ່ານມາ, ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງໄດ້ຕອນຮັບການເຂົ້າຢ້ຽອຳລາຂອງທ່ານ Masato TOGAWA, ຫົວໜ້າອົງການສາກົນເພື່ອການຮ່ວມມືແຫ່ງປະເທດຍີ່ປຸ່ນ (JICA) ປະຈຳ ສປປ ລາວທີ່ໝົດວາລະການປະຕິບັດໜ້າທີ່. ​ໃນໂອກາດນີ້,​ ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງໄດ້ຕີລາຄາສູງໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງທ່ານ Masato TOGAWA ​ໃນຕະຫຼອດສາມປີທີ່ຜ່ານມາ, ທ່ານໄດ້ປະຕິບັດວຽກງານຢ່າງຕັ້ງໜ້າປະກອບ ສ່ວນຊຸກຍູ້ປະຕິບັດໂຄງການຮ່ວມມືໃນຂະແໜງການໂຍທາທິຫານແລະ ຂົນສົ່ງຊຶ່ເປັນການປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນໃຫ້ແກ່ການ  ເພີ້ມພູນຄູນສ້າງສາຍພົວພັນມິດຕະພາບແລະການຮ່ວມມືລະຫວ່າງລາວ-ຍີ່ປຸ່ນໃຫ້ນັບມື້ນັບມີປະສິດທິຜົນສູງຂື້ນ. ຈາກນັ້ນທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະຂົນສົ່ງກໍໄດ້ມອບໃບຍ້ອງຍໍໃຫ້ແກ່ທ່ານ Masato TOGAWA ​ເພື່ອເປັນການສັນລະເສີນຕໍ່ຜົນງານດັ່ງກ່າວພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ,​ ທ່ານ Masato TOGAWA ກໍໄດ້ສະແດງຄວາມຂອບໃຈຕໍ່ລັດຖະບານລາວແລະກະຊວງໂຍທາທິການແລະຂົນສົ່ງທີ່ໄດ້ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນແລະ ໃຫ້ຄວາມສະດວກໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງທ່ານຢູ່ສປປລາວແລະ ຢືນຢັນຈະສຶບຕໍ່ສົ່ງເສີມສາຍພົວພັນແລະການຮ່ວມມືລະຫວ່າງສອງຊາດໃຫ້ດີຍີ່ງໆຂື້ນ. ​ໃນໂອກາດພົບປະນີ້, ທັງສອງຝ່າຍ ຍັງໄດ້ເຊັນບັດບັນທຶກຮ່ວມກັນ ກ່ຽວກັບການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າທາງດ້ານເຕັກນິກ ສຳລັບໂຄງການຂົນສົ່ງ ທີ່ມີມົນລະພິດຕ່ຳ ຢູ່ ສປປ ລາວ, ຊຶ່ການຄົ້ນຄ້ວາແລະ ລິເລີ້ມການສົ່ງເສີມນຳໃຊ້ພານະຂົນສົ່ງທີ່ມີມົນລະພິດຕ່ຳເປັນຕົ້ນແມ່ນລົດໄຟຟ້າ​ ​ເປັນການຮັກສາສະພາບວັດລ້ອມໂດຍສະເພາະໃນຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ.

ພິທີວາງສີລາລຶກ ເປີດໂຄງການ ກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ

ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 16 ກຸມພາ 2013 ຢູ່ທີ່ຊຽງກົກ ເມືອງລອງ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ໄດ້ມີພິທີວາງສີລາລຶກ ແລະເປີດການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ. ເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ພິທີໃນຄັ້ງນີ້ ໂດຍມີ ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ຈໍ ລິນ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງ ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ, ທ່ານ ພິມມະສອນ ເລືອງຄຳມາ ເຈົ້າ ແຂວງ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ພ້ອມດ້ວຍ ທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ແລະ ພະນັກງານວິຊາການທັງສອງຝ່າຍເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

 ໃນໂອກາດນີ້ ທ່ານ ໄຊສົງຄາມ ມະໂນທຳ ຫົວໜ້າໂຄງການ, ໃນນາມາງໜ້າໃຫ້ກົມຂົວທາງ ໄດ້ຂື້ນກ່າວລາຍ ງານກ່ຽວກັບໂຄງການດັ່ງນີ້: ເພື່ອຕອບສະໜອງຕາມຄວາມມຸ້ງມາດປາດຖະໜາຂອງ ລັດຖະບານ ແລະ ປະຊາຊົນ ສອງຊາດ ລາວ-ມຽນມາ ທີ່ຕ້ອງການໃຫ້ມີການອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການໄປມາຫາສູ່ກັນ, ແນໃສ່ສົ່ງເສີມ ສາຍພົວພັນ ແລະ ການຮ່ວມມືທີ່ມີມາແຕ່ດົນນານໃຫ້ໄດ້ຮັບການພັດທະນາໃຫ້ດີຍິ່ງຂື້ນ, ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ຜູ້ນຳສູງ ສຸດຂອງສອງປະເທດ ຈຶ່ງໄດ້ມີວິໃສທັດຮ່ວມກັນກຳນົດໃຫ້ຄົ້ນຄ້ວາກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ລະຫວ່າງ ຊຽງກົກ, ສປປລາວ ແລະ ແກ້ງລາບ, ສສ ມຽນມາ, ຊຶ່ງຕັ້ງຢູ່ຈຸດທີ່ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນບົນເສັ້ນທາງເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານຄົມມະນາຄົມ -ຂົນສົ່ງ ຊຶ່ງບໍ່ສະເພາະແຕ່ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສສ ມຽນມາ, ແຕ່ຍັງລວມທັງບັນດາປະເທດໃນອະນຸ ພາກພື້ນ. ຈາກນັ້ນ, ຄະນະວິຊາການທັງສອງຝ່າຍໂດຍສະເພາະແມ່ນ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງ ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ກໍໄດ້ລົງສຳຫຼວດພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງ ແລະ ປະຊຸມປຶກສາຫາລືຮ່ວມກັນຫຼາຍຫຼົບ ຫຼາຍຕ່າວ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຂົວດັ່ງກ່າວ ໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງຕາມແຜນການ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງເວົ້າໄດ້ວ່າໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາແມ່ນໝາກຜົນຂອງການຮວ່ມມືລະຫວ່າງ ລັດຖະບານ ສປປ ລາວແລະ ສສ ມຽນມາ, ຊຶ່ງໃນລະຫວ່າງການຢ້ຽມຢາມ ສປປ ລາວຂອງພະນະທ່ານ ເທັນເຊັນ, ປະທານາທິບໍດີແຫ່ງ ສສ ມຽນມາ ຕາມການເຊື້ອເຊີນຂອງພະນະທ່ານ ຈູມມະລີ ໄຊຍະສອນ, ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໃນວັນທີ 22 ມີນາ 2012, ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ລົງນາມ ໃນສັນຍາລະຫວ່າງລັດຖະບານວ່າດ້ວຍ ການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງ ມິດຕະພາບລາວ- ມຽນມາ.  ຫຼັງ​ຈາກ​ນັ້ນ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ເວົ້າ​ລວມ, ​ເວົ້າ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ ​ໄດ້​ຮວ່ມມືກັບ​ວິຊາ​ການ​ ກົມ​ໂຍທາ​ທິການ, ກະຊວງ​ກໍ່ສ້າງ​ ຂອງ​ມຽນມາ ດຳເນີນ​ການ​ສຳ​ຫຼວດ ​ແລະ ອອກ​ແບບ​ຮວ່ມກັນ ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ ພຶດສະພາ 2012 ເປັນຕົ້ນ​ມາ. ມາເຖິງປະຈຸບັນນີ້ ການອອກແບບຂົວ ໄດ້ສຳເລັດແລ້ວ ​ແລະ ການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ ແມ່ນ​ພອ້ມ​ແລ້ວ.

     ສະເພາະລາຍລະອຽດທີ່ຕັ້ງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ ປະມານ 15 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ ຫ່າງ​ຈາກ ບ້ານ​ຊຽງ​ກົກ​ໄປ​ທາງ​ທິດ​ເໜືອ, ຂື້ນກັບ​ເມືອງ​ລອງ, ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ  ສປປ ລາວ ​ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ທາງ​ໃຕ້​ ຂອງບ້ານ​ຊຽງ​ລາບ, ​ເມືອງທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ສານ, ສສ ມຽນມາ. ​ຂົວດັ່ງກ່າວ ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ 698 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນຫຼວງ​ນາປີ​ຕໍ 940 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ຫ່າງ​ຈາກ ນະຄອນ​ຫຼວງ​ຮ່າ​ໂນ​ຍ 1,020 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ​ຫ່າງ​ຈາກ ຊາຍ​ແດນ​ມຽນມາ-ອິນ​ເດຍ​-ບັງ​ກະລາ​ເດັດ 1,868 ກິ​ໂລ​ແມັດ.

   ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ຄວາມຍາວ​ທັງ​ໝົດ 691.6 ແມັດ, ກວ້າງ 10.9​ ແມັດ, ມີ​ທາງ​ລົດ​ແລ່ນ 2 ຄອງ, ​ກວ້າງ 8.5 ແມັດ, ທາງ​ຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ​ເບື້ອງລະ 1.2 ແມັດ.  ​ເປັນ​ຂົວ​ທີ່​ມີ​ຂາງປະສົມ ​ເຊິ່ງມີ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ​ຢູ່ທາງກາງ (ຢູ່​ວັງ) ​ແລະ ຂາງ​ເບ​ຕົງ​ອັດ​ແຮງ ​ຍາວ 331.6 ແມັດ ຢູ່​ທາງຝັ່ງ. ຂົວ​​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ໃຫ້​ຮັບ​ນ້ຳໜັກ ​ລົດ​ບັນທຸກ 10 ລໍ້ ​ໄດ້ 75 ໂຕນ, ຮັບ​ແຮງ​ສັ່ນ ​ຂອງ​ແຜ່ນດິນ​ໄຫວ ​ໄດ້​ໃນ​ລະດັບ 7.0 ເຮັກ​ເຕີ ລົງ​ມາ ແລະ ກຳ​ປັ່ນ 500 ໂຕນສາມາ​ດລອດຜ່ານ​ໄປ​ໄດ້.

  ​ໂຄງການ​ນີ້ມີ​ມູນ​ຄ່າ 18 ລ້ານ​ໂດ​ລາ, ​ເຊິ່ງ​ຈະນຳໃຊ້​ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງລັດຖະບານ ສປປລາວ ​ແລະ ລັດຖະບານ ສສ ມຽນມາ. ຂົວນີ້ ຈະ​ກໍ່ສ້າງ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ພາຍ​ໃນ​ໄລຍະ​ເວລາ 30 ເດືອນ, ​ເລີ່​ມ​ແຕ່​ມື້ນີ້ ວັນ​ທີ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນ​ໄປ ຫາ ວັນ​ທີ 15 ສິງຫາ 2015.

      ພາຍຫຼັງສຳເລັດໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-​ມຽນມາ, ຂົວດັ່ງກ່າວຈະກາຍເປັນ​ສັນຍາ​ລັກ​ແຫ່ງ​ສາຍ ພົວພັນການຮ່ວມມື​ ​ແລະ ຄວາມສາມັກຄີ ລະຫວ່າງ​ປະຊາຊົນ​ ຂອງສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ ​ແລະ ມຽນມາ, ໂດຍ​ຈະ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ 17 ຂອງ​ລາວ ​ເຂົ້າ​ກັບ​ ທາງ​ຫຼວງ​ເລກທີ 4 ຂອງ​ມຽນມາ, ແນໃສ່​ສ້າງ​ເງື່ອນ​ໄຂອຳນວຍ ຄວາມສະດວກ​​ໃນການໄປມາຫາສູ່ ແລະ ຄ້າຂາຍ​ນຳ​ກັນ, ຊຶ່ງເອົາຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫ່ຍຫຼວງມາໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ທັງ​ສອງ​ຊາດ, ລວມທັງບັນດາປະເທດໃນອະນຸພາກພື້ນ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະລະຫວ່າງ ລາວ, ມຽນມາ, ​ຫວຽດນາມ ແລະ ສປຈີນ, ແລະ ອາດຂະຫຍາຍໄປສູ່ອິນເດຍ ແລະ ບັງກລາເດັດ ອີກດ້ວຍ, ໂດຍ​ຜ່ານ​ທາງຫຼວງ ​ເລກທີ 17, 13 ​ແລະ 2E ຂອງ​ລາວ ​ແລະ ທາງຫຼວງເລກ 4 ຂອງ​ມຽນມາ.

ພິທີເປີດໂຄງການປັບປຸງທາງເລກ 09 ແຂວງ ສະຫວັນນະເຂດ

ໂຄງການປັບປຸງທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ເລກ 09 ທີ່ເປັນແລວເສດຖະກິດຕາເວັນຕົກ-ຕາເວັນອອກ ຂອງພາກ ພື້ນແມ່ນ້ຳຂອງ ໄດ້ເປີດພິທີຂື້ນຢ່າງເປັນທາງການ ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 13 ກຸມພາ 2013 ຢູ່ທີ່ເມືອງພະລານໄຊ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ເຂົ້າຮ່ວມມີ ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ນາງ ຈຸນໂກຕະ ເອກອັກຄະຣາຊະທູດ ຍີ່ປຸ່ນ ປະຈຳ ສປປ ລາວ, ທ່ານ ໄກສອນ ຄູນລາດສະວົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ, ທ່ານຫົວໜ້າອົງການໄຈກາ ປະຈຳ ສປປ ລາວ ແລະ ພ້ອມດ້ວຍບັນດາ ພະນັກງານວິຊາການຈາກທັງສອງຝ່າຍກໍໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມ. ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນການຊ່ວຍລ້າຈາກອົງການໄຈກາ ກໍຄືລັດຖະ ບານຍີ່ປູ່ນ.

ໂຄງການປັບປຸງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ09 ຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ນີ້ເປັນອີກໂຄງການໜຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບ​​ບູລິມະສິດ​​ເປັນແຜນພັດທະນາຂອງລັດຖະບານແຕ່ປີ 2000-2015 ​ເນື່ອງຈາກສປປລາວບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລສະນັ້ນ, ທາງເລກ 09 ຈຶ່ງເປັນເສັ້ນທາງຍຸດທະສາດສຳລັບການເຊື່ອມຕໍ່ກັບບັນດາປະເທດໄກ້ຄຽງ ແລະ ເປັນທາງຜ່ານໃນການຂົນສົ່ງ​, ໃນໂຄງການປັບປຸງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ09 ​ແຂວງສະຫວັນນະເຂດເປັນອີກ ໂຄງການໜຶ່ງທີ່ໄດ້ສ້າງຕັ້ງຂື້ນຕາມຂໍ້ຕົກລົງ ຂອງທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ສະບັບເລກທີ 1614/ຍທຂ, ລົງວັນທີ 15 ພະຈິກ 2011. ​

ໂດຍອີງ​​ໃສ່ຈຸດພິສດດ້ານທີ່ຕັ້ງຂອງເສັ້ນທາງເລກ 09 ທີ່ເປັນເສັ້ນທາງຍຸດທະສາດໃນການເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງທາງທິດຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກຂອງປະເທດລາວແລະ ຍັງເປັນເສັ້ນທາງອະນຸພາກພື້ນທີ່ເປັນລະບຽງເສດຖະກິດ ດ້ານຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກທີ່ມີຄວາມໝາຍຄສາມສຳຄັນໃນລະດັບພາກພື້ນ, ​ໂຄງການປັບປຸງທາງເລກ 09 ​ແມ່ນໄດ້ປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງດ້ານການຂົນສົ່ງ ພາຍໃນແຂວງສະຫວັນນະເຂດກໍຄື ຂອງ ສປປ ລາວໃຫ້ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຕາມມາດຖານສາກົນ ແລະ ໄດ້ຊ່ວຍໃຫ້ ສປປ ລາວ ທີ່ເປັນ ປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລອອກໃຫ້ກາຍເປັນປະເທດບໍລິການທາງຜ່ານຂອງອະນຸພາກພື້ນໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງພ້ອມທັງສ້າງເງື່ອນໄຂອັນສະດວກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນຂອງບັນດາອານຸພາກພື້ນແຫ່ງນີ້ສາມາດສັນຈອນໄປມາຫາສູ່, ສົ່ງເສີມການຜະລິດ, ການທ່ອງທ່ຽວແລະການຄ້າຂາຍນຳກັນໄດ້ດີຍີ່ງຂື້ນ. ໃນວັນທີ 26 ເມສາ 2012 ທີ່ຜ່ານໄດ້ ມີການເຊັນສັນຍາກັບບໍລິສັດຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງລະຫວ່າງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກັບບໍລິສັດໂອບາຢາ ຊິໂລດຈອຍເວັນເຈີ້, ມີບໍລິສັດອໍລຽນຕັນ ແລະ IDCJ ​ເປັນທີ່ປຶກສາຂອງໂຄງການ.ໃນການຍົກລະດັບທາງເລກ 09 ​ແມ່ນໄດ້ແບ່ງອອກເປັນ 02 ​ໄລຍະຄື: ​ໄລຍະທີ 01 ​ເລີ່ແຕ່ກມ 28+800 (​ເມືອງອາດສະພັງທອງ) ຫາກມ 75+800 (​ເມືອງພະລານໄຊ), ​ໄລຍະທີ 02 ​ແມ່ນເລີ່ແຕ່ກມ 113+800   ​(​ເມືອງພີນ) ​ໃນການຍົກລະດັບແມ່ນຂູດຮື້ໜ້າທາງຢາງອັດສະຟານ​​ເກົ່າອອກແລະ ຍົກລະດັບຊັ້ນຮອງພື້ນທາງຊັ້ນພື້ນທາງດ້ວຍວັດສະດຸຫີນຂົບແລະ ປູອັດສະຟານ 2 ຊັ້ນ ທີ່ມີຄວາມໜາ 10 ຊມ, ໜ້າທາງ  ກ້ວາງ 9 ​ແມັດ, ມີລະບົບຮ່ອງລະບາຍນ້ຳສອງຂ້າງທາງທີ່ກໍ່ດ້ວຍເບຕົງ ​​ໃນການຍົກລະດັບທາງດັ່ງກ່າວ ແມ່ນສາມາດຮອງຮັບນ້ຳໜັກຂອງລົດໄດ້ເຖີງ 11 ​ໂຕນ/​ເພົາ, ຄວາມໄວສະເລ່ຍ 56,3 ກມ/ຊມ. ​ໃນການປັບປຸງຍົກລະດັບມູນຄ່າຂອງໂຄງການແມ່ນ 2.464 ລ້ານເຢັນ, ສຳລັບຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃຫ້ທີ່ປຶກສາ 276 ລ້ານເຢັນເຊິ່ງເປັນການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າຈາກລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນ 100%. ສຳລັບຝ່າຍລັດຖະບານລາວ ​​ໄດ້ສົມທົບຊ່ວຍໃນການຍົກເວັ້ນພາສີ, ອາກອນແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ. ພ້ອມທັງຈັດຫາແລະ ອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານສະຖານທີ່ປຸກສ້າງຊົ່ວຄາວ, ລະບົບຕາຄ່າໄຟຟ້າ, ​ເກັບກູ້ລະເບີດ, ​ໄກເກັ່ຍສິ່ງກີດ ຂວາງແລະ ອື່ນໆທີ່ຕິດພັນກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຂອງໂຄງການ.ໂຄງການດັ່ງກ່າວແມ່ນຈະໄດ້ດຳເນີນໄປເປັນ ເວລາຢູ່ 3 ປີຊຶ່ງເລີ່ມແຕ່ປີ 2012 ຈະໃຫ້ສຳເລັດປີ 2015 ​ຕາມມາດຕະຖານທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້.

ເວົ້າລວມແລ້ວເສັ້ນທາງເລກ 09 ຖືວ່າເປັນເສັ້ນທາງທີ່ສຳຄັນໃນການລຳລຽງ, ການຂົນສົ່ງໃນເຂດດັ່ງກ່າວສຳລັບ ໂຄງການດັ່ງກ່າວຈະນຳເອົາຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ຫລວງມາສູ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມການຫຼຸດຜ່ອນຄວາມທຸກຍາກກໍຄືການຍົກລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ​​ໃຫ້ນັບມື້ນັບດີຂື້ນ.

Additional information