ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ກອງປະຊຸມໄລຍະຕົ້ນຂອງໂຄງການພັດທະນາຂີດຄວາມສາມາດ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ສາຍໃຍການຈັດຕັ້ງຂອງຄະນະກໍາ ມາທິການ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ

ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຮັບທຶນຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ ຈາກທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ ດ້ວຍການຊຸກຍູ້ ແລະ ສະໜັບສະໜູນຂອງ ຄະນະກໍາມາທິການ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງແຫ່ງຊາດ. ໂຄງການດັ່ງກ່າວແມ່ນແນ່ໃສ່ ພັດທະນາຂີດ ຄວາມສາມາດ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ສາຍໃຍການຈັດຕັ້ງຂອງຄະນະກໍາມາທິການ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າຂອງ ແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ, ເຊິ່ງມີມູນຄ່າທັງໝົດ 225.000 USD, ມີກໍານົດເວລາ 18 ເດືອນ (2013-2014). ໂດຍອີງຕາມແຜນໜ້າວຽກຂອງໂຄງການ ໃນວັນທີ່ 12 ກຸມພາ 2013, ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 01 ຂອງກະຊວງ ຍທຂ ຈຶ່ງໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມໄລຍະຕົ້ນຂື້ນ ເພື່ອສະເໜີຜ່ານແຜນການ, ບັນດາໜ້າວຽກ ແລະ ເວລາໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂຄງການ. ກອງປະຊຸມໄດ້ຈັດຂື້ນພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານ ຂອງ ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍ ວ່າການ ກະຊວງ ຍທຂ, ປະທານຄະນະກໍາມາທິການ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ, ແລະ ມີທ່ານ Chong Chi Nai, Country Director, ADB. ມີບັນດາຜູ້ແທນມາຈາກ ເອດີບີ, ຄກມຊ, ຄະນະ ກໍາມາທິການ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ, ຄະນະປະສານງານ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວ ໜ້າຂອງແມ່ຍິງ ຂັ້ນກົມເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ ທັງໝົດ 62 ຄົນ, ຍິງ 33 ຄົນແລະ ຊາຍ 29 ຄົນ. ນອກຈາກ ໄດ້ຮັບຟັງການສະເໜີແຜນການ ແລະ ບັນດາໜ້າວຽກ ແລະ ເວລາໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການແລ້ວ, ບັນດາ ຜູ້ແທນແມ່ນໄດ້ປະກອບຄໍາເຫັນໃສ່ແຜນດັ່ງກ່າວ ເພື່ອໃຫ້ສົມບູນຍິ່ງຂື້ນ, ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ແມ່ນຂີດໝາຍ ໃນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກຂອງໂຄງການທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງນັ້ນ.

ພິທີເຊັນສັນຍາ ໂຄງການກໍ່ສ້າງຍົກລະດັບເສັ້ນທາງ ແຕ່ບ້ານ ໂພນສະອາດ-ບ້ານນ້ຳລາ-ບ້ານໂຄ້ງ, ເມືອງນ້ຳບາກ ແຂວງຫຼວງພະບາງ

ວັນທີ 22 ມັງກອນ 2013 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 2 ກະຊວງ ຍທຂໄດ້ຈັດພິທີເຊັນສັນຍາ “​ໂຄງການກໍ່ສ້າງຍົກລະດັບເສັ້ນທາງແຕ່ບ້ານ​​ໂພນສະອາດ-ບ້ານນ້ຳລາ-ບ້ານໂຄ້ງ, ​ເມືອງນ້ຳບາກ, ​ແຂວງຫຼວງພະບາງ ລະຫວ່າງ ທ່ານ ນ. ຈຸນໂກະໂຍໂກຕະເອກອັກຄະລາຊະທູດຍີ່ປຸ່ນ ປະຈຳລາວແລະ ທ່ານ ພົບສະຫວາດແສນດວງເດດ ຫົວໜ້າຫ້ອງການ ຍທຂເມືອງນ້ຳບາກ, ​ແຂວງຫຼວງພະບາງ, ​ໂດເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມເປັນສັກຂີພິຍານ ຂອງທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງ, ທ່ານ Yosuke Tsuruho, ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງໂຄງລ່າງທີ່ດີ, ຂົນສົ່ງແລະທ່ອງທ່ຽວແຫ່ງປະເທດຍີ່ປຸ່ນ, ທ່ານຄຳດົວເຢຍກົວນໍເຮີວາງ ຮອງເລຂາພັກແຂວງຫຼວງພະບາງ ພ້ອມດ້ວຍພະນັກງານ ວິຊາການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. ​ເສັ້ນທາງແຕ່ບ້ານໂພນສະອາດ-ບ້ານນ້ຳລາ-ບ້ານໂຄ້ງ, ​ເມືອງນ້ຳບາກ, ​ແຂວງຫຼວງພະບາງ ມີຄວາມຍາວປະທານ 3 ກິໂລແມັດມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງ 111,192 USA ແມ່ນມີສະພາບບໍ່ດີແລະຫຍຸ້ງຍາກໃນການເດີນທາງໄປມາ, ບ້ານນ້ຳລາແລະບ້ານໂຄ້ງ ຢູ່ເມືອງນ້ຳບາກເປັນບ້ານທີ່ມີຊື່ສຽງເລື່ອງການຜະລິດໝາກກ້ຽງເພື່ອສົ່ງຂາຍແລະປະຊາຊົນສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນຊາວໄຮ່, ຊາວສວນ. ດັ່ງນັ້ນ ຖ້າຫາກຖະໜົນເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງໝູ່ບ້ານດັ່ງກ່າວ ຫາກໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂແລະຍົກລະດັບໃຫ້ດີຂື້ນ ຈະຊ່ວຍອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການໄປມາຫາສູ່ກັນລະຫວ່າງປະຊາຊົນ ຈຳນວນ 2,453 ຄົນຈາກ 2 ບ້ານແລະປະຊາຊົນຢູ່ເຂດໃກ້ຄຽງອີກປະມານ 10,500 ຄົນ ກໍຈະໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍເຊັ່ນດຽວກັນ. ນອກນັ້ນຍັງມີຜົນດີຕໍ່ການຕິດຕໍ່ພົວພັນກັບພາຍນອກ,​ ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າກະສີກຳອອກສູ່ຕະຫລາດຢ່າງສະດວກ, ການນຳສົ່ງຄົນເຈັບໄປໂຮງໝໍເມືອງ, ການໄປໂຮງຮຽນແລະການສັນຈອນປະເພດອື່ນໆ, ມາຮອດປະຈຸບັນ, ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອໂຄງການຍົກລະດັບເສັ້ນທາງເຂົ້າໝູ່ບ້ານໂດຍຜ່ານໂຄງການ GGP ​ແລ້ວທັງໝົດ 17 ​ໂຄງການເຊິ່ງມີມູນຄ່າປະມານ 1,249,803 ​ໂດລາສະຫະລັດ.

 

ເຜີຍແຜ່ ຜົນສຳເລັດຂອງກອງປະຊຸມ ສຸດຍອດອາຊີ-ເອີລົບ (ASEM) ຄັ້ງທີ 9

 ໃນວັນທີ 24 ມັງກອນ 2013 ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມເບີ 1 ​ໄດ້ຮັບຟັງກາເຜີຍແຜ່ ຜົນສຳເລັດຂອງກອງປະຊຸມສຸກຍອດອາຊີ-​ເອີລົບ (ASEM) ຄັ້ງທີ 9, ​ໂດຍໃຫ້ກຽດເຜີຍແຜ່ໂອ້ລົມ ຂອງທ່ານ ດຣ. ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ຮອງນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງ ການຕ່າງປະເທດ, ​ເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມຮັບຟັງມີ ທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງ ພ້ອມດ້ວຍ ຄະນະພັກກະຊວງ, ຄະນະພັກຮາກຖານ, ຄະນະໜ່ວຍພັກຮາກຖານ, ຜູ້ຊ່ວຍວຽກລັດຖະມົນຕີວ່າການແລະ ຊ່ວຍວ່າການ, ຫົວໜ້າກົມ, ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ຫ້ອງການ, ອົງການ, ສະຖາບັນ, ສະພາວິທະຍາສາດແລະເຕັກໂນໂລຊີ, ກອງວິຊາການ, ສູນຝຶກ, ຜູ້ອຳນວຍການແລະຮອງອຳນວຍການ ບໍລິສັດແລະ ລັດວິສາຫະກິດ ອ້ອມຂ້າງກະຊວງ ຍທຂແລະຄະນະຮັບຜິດຊອບອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ ຂັ້ນກະຊວງເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

      ໃນໂອກາດນີ້ ທ່ານ ດຣ. ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງ ການຕ່າງ ປະເທດໄດ້ເລົ່າປະຫວັດຄວາມເປັນມາຂອງກອງປະຊຸມອາຊີ-​ເອີລົບ (ອາເຊັມ) (Asia Europe MeeTing ຫຼື ASEM) 1. ຕົ້ນກຳເນີດຂອງອາເຊັມ, 2. ວີວັດທະນາການຂອງອາເຊັມ, 3. ຂະແໜງການຮ່ວມມືປະກອບມີ 3 ​ເສົາຄ້ຳຄື: ການຮ່ມມືທາງດ້ານການເມືອງ, ​ເສດຖະກິດແລະວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ, 4. ຈຸດພິເສດຂອງອາເຊັມແລະ 5. ກົນໄກການຮ່ວມມືຂອງອາເຊັມ. ທ່ານຍັງກ່າວອີກວ່າ ຜົນສຳເລັດກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາເຊັມ ຄັ້ງທີ 9 ມີຜົນສຳເລັດຫລາຍຄື:

1. ຄວາມສຳເລັດໃນການປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ,

2. ຄວາມສຳເລັດຈາກເນື້ອໃນທີ່​​ເລີກເຊີ່ງ, ມີວິໄສທັດແລະເປັນຂິດໝາຍປະຫວັດສາດ,

3. ຄວາມສຳເລັດຈາກການເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງຫຼວງຫລາຍ,

4. ຄວາມສຳເລັດຈາກການອຳນວຍຄວາມສະດວກດ້ານໂຄງລ່າງ,

5. ຄວາມສຳເລັດຈາກພິທີການອັນສະຫງ່າງາມ,

6. ຄວາມສຳເລັດຈາກການ ອອກຄຳເຫັນທີ່ຫ້າວຫັນ.

7. ຄວາມສຳເລັດຈາກການພົບປະ 2 ຝ່າຍ ລະຫວ່າງຄະນະຜູ້ແທນກັບເຈົ້າພາບ,

8. ຄວາມສຳເລັດຈາກຄວາມຮູ້ສຶກປີຕິຊົມຊື່ນ ຂອງຄະນະຜູ້ແທນແລະ

9. ຄວາມສຳເລັດລວມ ຂອງການເປັນປະທານອາເຊັມ ຂອງ ສປປ ລາວ.

ໝາກຜົນຂອງກອງປະຊຸມປີ່ນອ້ອມ ມີກອງປະຊຸມ ການເປັນຄູ່ຮ່ວມລັດຖະສະພາອາຊີ-​ເອີລົບ ຄັ້ງທີ 7 (ASEP-7), ກອງປະຊຸມພາກປະຊົນອາຊີ-​ເອີລົບ ຄັ້ງທີ 9 (AEPE-9), ກອງປະຊຸມພາກທຸລະກິດ ອາຊີ-​ເອີລົບ ຄັ້ງທີ 13 (AEBF-13).

ພິທີລົງນາມບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈຳ (MOU) ກ່ຽວກັບການຂົນສົ່ງທາງບົກ 3 ຝ່າຍ ລາວ-ກຳປູເຈຍ-ຫວຽດນາມ (CLV)

ເພື່ອເຮັດໃຫ້ ສປປ ລາວ ມີທາງອອກສູ່ທະເລແລະ ທາງເລືອກ​​ໃນການນຳໃຊ້ທ່າເຮືອທະເລນ້ຳເລິ່ກຫລາຍຂື້ນ, ປະ ຕິບັດນະໂຍບາຍ ຂອງລັດຖະບານໃນການຫັນຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລໃຫ້ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມຕໍ່ແລະ ບໍລິການທາງຜ່ານດ້ານຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງແລະ ພ້ອມທັງເປັນການຜັນຂະຫຍາຍກອບການຮ່ວມມືໃນເຂດ 3 ຫລ່ຽມພັດທະນາ (Development Triangle Area “DTA”) ​ໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງ. ກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງ ສປປ ລາວ ຈຶ່ເປັນເຈົ້າການໃນການສະເໜີຂໍລິເລີ່ໃນການສ້າງບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈຳ (MOU) ກ່ຽວກັບການຂົນສົ່ງທາງບົກ 3 ຝ່າຍ ລະຫວ່າງລາວ-ກຳປູເຈຍ-ຫວຽດນາມ ຂື້ນ ຊຶ່ງໃນໄລຍະຜ່ານມາໄດ້ມີການນຳ ຂອງ 3 ປະເທດ ໄດ້ແລກປ່ຽນການຢ້ຽມຢາມແລະສຳຫລວດເສັ້ນທາງໃນເຂດ 3 ຫລ່ຽມພັດທະນາ ຫລາຍຄັ້ງ. ນັບແຕ່ມີການລິເລີ່ມດັ່ງກ່າວ, ​ໄດ້ມີການປຶກສາຫາລື 3 ຝ່າຍ ລາວ-ກຳປູເຈຍ-ຫວຽດນາມ ທັງເປັນທາງການແລະບໍໍ່ເປັນທາງການ ຈຳນວນຫລາຍຄັ້ງ ສຳລັບການປຶກສາຫາລືເປັນທາງການ ມີ 3 ຄັ້ງຄື: ຄັ້ງທີ 1 ປີ 2010 ທີ່ເມືອງດົ່ງສ່ວາຍ, ​ແຂວງບີ່ເຝືອກ, ປະເທດ ຫວຽດນາມ, ຄັ້ງທີ 2 ປີ 2011 ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ສປປ ລາວແລະ ຄັ້ງທີ 3 ປີ 2012 ທີ່ເມືອງດາຫລາດ, ​ແຂວງເລີມດົງ, ປະເທດຫວຽດນາມ ຈຶ່ງສາມາດຕົກລັງກັນໄດ້ເນື້ອໃນຂອງ MOU ສະບັບນີ້. ສຳລັບຈຸດປະສົງຂອງ MOU ​ແມ່ນເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການຂົນສົ່ງທາງບົກ 3 ປະເທດ ໄດ້ໄປມາຫາສູ່ກັນແລະ ຂ້າມແດນຜ່ານປະເທດໜຶ່ງໄປຫາອີກປະເທດໜຶ່ງ ຢ່າງສະດວກສະບາຍໂດຍຜ່ານດ່ານສາກົນທຸກດ່ານ ຂອງແຕ່ລະປະເທດ. ​ໃນເບື້ອງຕົ້ນແມ່ນກຳນົດເອົາພາຫະນະປະເທດລະ 150 ຄັນແລະ ສາມາດເພີ່ມຈຳນວນໄດ້ບົນພື້ນຖານການເຫັນດີ ຈາກປະເທດພາຄີ ທັງ 3, ສ່ວນພາຫະນະທີ່ບໍ່ເຮັດທຸລະກິດເຊັ່ນ: ລົດທາງການແລະ ການທູດແມ່ນສາມາດໄປໄດ້. ສຳລັບຜົນປະໂຫຍດທີ່ຈະໄດ້ຮັບຈາກການລົງນາມ MOU ສະບັບນີ້ແມ່ນສ້າໂອກາດໃຫ້ ສປປ ລາວໄດ້ມີທາງເລືອກໃນການອອກສູ່ທ່າເຮືອທະເລ ຂອງກຳປູເຈຍແລະ ຫວຽດນາມແລະສາມາດຜ່ານກຳປູເຈຍໄປຫາບັນດາແຂວງພາກໃຕ້ຂອງຫວຽດນາມ ດ້ວຍໄລຍະທາງທີ່ສັ້ນ. ຮ່ວມລົງນາມ MOU ດັ່ງກ່າວປະກອບດ້ວຍລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຂົນສົ່ງ 3 ປະເທດຄື: 1) ພະນະທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ, ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງ, ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ,​ 2) ພະນະທ່ານຕຣາມ ອິບ ຕຶກ (Tram lv Tek), ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງແຫ່ງຣາຊະອານາຈັກກຳປູເຈຍແລະ 3) ພະນະທ່ານ ດີ່ງ ຫລ້າ ທັງ (Ding La Thang), ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງແຫ່ງ ສສ ຫວຽດນາມ, ນອກຈາກນັ້ນ, ຍັງມີພະນະທ່ານ ຊັດຊາດ ສິດທິພັນ (Chatchard Sittipunt),​ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຄົມມະນາຄົມແຫ່ງຣາຊະອານາຈັດໄທເຂົ້າຮ່ວມເປັນສັກຂີພິຍານແລະຜູ້ສັງເກດການ ມີພະນະທ່ານ ດຣ. ສອນໄຊ ສີພັນດອນເຈົ້າ​​ແຂວງໆຈຳປາສັກເຂົ້າຮ່ວມໃນນາມເປັນເຈົ້າພາບພິທີລົງນາມໃນຄັ້ນີ້.

Additional information