ຂ່າວຕ່າງແຂວງ

ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງ ຂົວມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ

ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ​ແມ່ນໂຄງການ​ຮວ່ມມື​ ລະຫວ່າງ ລັດຖະບານ ສປປ ​ລາວ ​ແລະ ສສ ມຽນມາ, ເປັນໂຄງການທີ່ຂື້ນກັບ ກົມຂົວທາງ, ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ. ໂຄງການ​ນີ້ມີ​ມູນ​ຄ່າ 26 ລ້ານ​ໂດ​ລາສະຫະລັດ (ສະ​ເພາະ​ຂົວ) ​ຊຶ່ງນຳໃຊ້​ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ​ແລະ ລັດຖະບານ ສສ ມຽນມາ.

ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ ປະມານ 15 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ ຫ່າງ​ຈາກ ບ້ານ​ຊຽງ​ກົກ​ໄປ​ທາງ​ທິດ​ເໜືອ, ຂື້ນກັບ​ເມືອງ​ລອງ, ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ  ສປປ ລາວ ​ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ທາງ​ໃຕ້​ ຂອງບ້ານ​ຊຽງ​ລາບ, ​ເມືອງທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ສານ, ສສ ມຽນມາ.

ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ຄວາມຍາວ​ທັງ​ໝົດ 691,6 ແມັດ, ກວ້າງ 10,9​ ແມັດ, ມີ 2 ຊອງ​ທາງຈາລະ​ຈອນ, ​ກວ້າງ 8,5 ແມັດ, ທາງ​ຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ​ເບື້ອງລະ 1,2 ແມັດ.  ​ເປັນ​ຂົວ​ທີ່​ມີ​ຂາງປະສົມ ​ເຊິ່ງມີ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ​ຢູ່ທາງກາງ (ຢູ່​ວັງ) ​ແລະ ຂາງ​ເບ​ຕົງ​ອັດ​ແຮງ ​ຍາວ 330 ແມັດ ຢູ່​ທາງຝັ່ງ. ໃນ​ນີ້​ເບື້ອງລາວ​ຮັບຜິດຊອບ​ແມ່ນ 330,8 ​ແມັດ ​ແລະ ​ຝ່າຍ​ມຽນມາ​ຮັບຜິດຊອບ 360,8 ແມັດ.

ທີ່​ປຶກສາໂຄງການ​ເບື້ອງລາວແມ່ນ: ​ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ ວິ​ສາວະ​ກຳ​ ຄົມມະນາຄົມ ຮ່ວມກັບ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ ສຳ​ຫຼວດ ອອກ​ແບບ ​ແລະ ທົດ​ລອງ​ວັດ​ສະ​ດຸ​ກໍ່ສ້າງ ແລະ ບໍລິສັດ ລາວຄອນຊາວຕີງ ຈຳກັດ. ໃນມູນຄ່າ ສັນຍາ: 500,000 ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ.

ທີ່ປຶກສາ​ໂຄງການ​ເບື້ອງມຽນມາ: ບໍ່​ມີ

ຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ​ເບື້ອງລາວແມ່ນ: ບໍລິສັດປະສົມ​ລາວ​ຮ່ວມ​ກໍ່ສ້າງ ​ຈຳກັດ ໃນມູນຄ່າສັນຍາ: 9,999,901.05 ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ.

ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ເບື້ອງມຽນມາ​ແມ່ນ: ກອງ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ເລກ 9 ຂອງ​ກະຊວງ ​ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ໃນ​ມູນ​ຄ່າ​ສັນຍາ: 6 ລ້ານ​ໂດ​ລາ​ສະ​ຫະ​ລັດ (ບໍ່​ລວມ​ລາ​ຄາ​ຊື້​ຂາງ​ເຫຼັກ).

ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ຜະລິດ ​ແລະ ສະໜອງ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ແມ່ນ: ບໍລິສັດ​ອຸດສາຫະກຳ ຮາ​ຊອນ ຂອງ ສປ ຈີນ ໃນ​ມູນ​ຄ່າສັນຍາ: 1,​982,000 ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ ສຳ​ລັບ​ເບື້ອງ​ລາວ ແລະ 1,​982,000 ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ ສຳ​ລັບ​ເບື້ອງ​ມຽນ​ມາ.

ໄລຍະເວລາປະຕິບັດສັນຍາ 30 ເດືອນ, ​ເລີ່​ມ​ແຕ່​ ວັນ​ທີ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນ​ໄປ ຫາ ວັນ​ທີ 15 ສິງຫາ 2015 ໄດ້​ດັດ ​ແກ້​ໃໝ່​ ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ກ່ອນ​ແຜນການ 5​ເດືອນ ຄື​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ໃນ​ເດືອນ ​ມິີນາ 2015.

ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ໜ້າ​ວຽກ​ຕ່າງໆ ​ແຕ່​ວັນທີ 1 ກໍລະກົດ 2014 - 31 ກໍລະກົດ 2014 ນີ້ ​ສາມາດ​ສະຫຼຸບ​ສັງ​ລວມຜົນສຳ​ເລັດ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ໜ້າ​ວຽກ​ຄື: ວຽກຕັດ​ດິນທາງ​ເຂົ້າຫົວ​ຂົວ​ໄດ້ 87,74%; ວຽກຖົມ​ດິນທາງ​ເຂົ້າ​ຫົວ​ຂົວ​ໄດ້  55,35%; ກໍ່ສ້າງ​ທໍ່​ລ່ຽມ​ສຳ​ເລັດ  100%;  ກໍ່ສ້າງ​ເຂັມ​ຮາກ​ຖານ ສຳ​ເລັດ​ແລ້ວ 100%; ກໍ່ສ້າງຕີນ ​ແລະ ​ເສົາ​ຂົວ ສຳ​ເລັດ​​ແລ້ວ 100%; ຜະລິດ​ຂາງ​ຂົວ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ ສຳ​ເລັດ 30 ຂາງໃນ 30 ຂາງ; ປະກອບ​ຂາງ​ຂົວ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ ສຳ​ເລັດ 2 ຊ່ວງ ​ໃນ​ຈຳນວນ​ທັງ​ໝົດ 5 ຊ່ວງ; ປະກອບ​ຂາງຂົວ​ເຫຼັກ 150 ແມັດ (​ເຮັດ​ຮ່ວມ​ກັນ); ຜະລິດ​ແຜ່ນ​ເບ​ຕົງ​ໜ້າ​ຂົວ ສຳ​ເລັດ 3 ແຜ່ນ​ໃນ​ຈຳນວນ 72 ແຜ່ນ ເທົ່າ​ກັບ 4,16%. ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ໜ້າ​ວຽກ​ຕົວ​ຈິງທັງ​ໝົດມາ​ຮອດ​ປະ​ຈຸ​ບັນ: ປະຕິບັດ​ໄດ້​  81,14%.

ນອກຈາກ​ວຽກ​ທີ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິ​ບັດ​ໄດ້ ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ ​ກໍ​ຍັງມີ ​ຂໍ້​ສະດວກ ​ແລະ ຂໍ້​ຫຍຸ້ງຍາກ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ຄື:  ການ​ນຳ​ກະຊວງ ຍທຂ ​ແລະ ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ​ ໄດ້​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ໃຫ້​ທິດ​ຊີ້ນຳ ​ແລະ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ,  ຝ່າຍ​ມຽນມາ​ໄດ້​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮ່ວມ​ມື ແລະ ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ເປັນ​ພິ​ເສດ  ທີ່ປຶກສາ ​ແລະ ຜູ້ຮັບເໝົາມີຄວາມຕັ້ງໃຈ ໃນການ ຈັດ​ຕັ້ງປະຕິບັດ​ໜ້າ​ວຽກ​ຂອງ​ຕົນ, ເອກະສານເງິນ​ກູ້ (Loan Agreement) ລະຫວ່າງ​ທະນາຄານ ແລະ ກະຊວງ​ການ​ເງິນ​ ໄດ້​ເຊັນຮັບຮອງ​ແລ້ວ, ​ໄດ້​ມີ​ແຈ້ງ​ການ​ໃຫ້​ຍົກ​ເວັ້ນພາສີ-ອາກອນ​ຈາກ​ຫ້ອງການ​ລັດຖະບານ ​ແລະ ​ສະພາ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ​ແລ້ວ. ແຜນ​ນຳ​ເຂົ້າວັດ​ສະດຸ ​ແລະ ກົນ​ຈັກ ​ໄດ້​ຮັບ​ການຮັບຮອງ​ຈາກ​ ກະຊວງ​ແຜນການ ​ແລະ​ ການ​ລົງທຶນ ​ແລ້ວ, ທີ່ປຶກສາ​ ​ແລະ ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ກໍ່ສ້າງ ​ໄດ້​ຮັບ​ເງິນງວດ​ທີ່ 6 ​ແລ້ວ, ໄດ້​ສຳ​ເລັດ​ການ​ເປີດ​ບັນຊີ​ສິນ​ເຊຶ່ອ (Loan of Credit) ໃຫ້​ຜູ້​ຜະ​ລິດ ແລະ ຜູ້​ສະ​ໜອງຂາງ​ຂົວ​ເຫຼັກ​ແລ້ວ, ຂາງຂົວເຫຼັກໄດ້ມາຮອດສະໜາມ ​ແລ​ະ ​ໄດ້​ຊຳລະ​ໃຫ້ໝົດ​ແລ້ວ.  ຄຽງ​ຄູ່ກັບ​ຂໍ້​ສະດວກ​ກໍ່​ຍັງ​ມີ​ຂໍ້​ຫຍຸ້ງຍາກ ​ຄື: ຂາດ​ແຄນ​ແຮງ​ງານ​ສຳລັບ​ວຽກ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ ​ແລະ ປະກອບ​ຂາງ​ຂົວ ​ແລະ ສະພາບ​ດິນ​​ຟ້າ​ອາກາດກໍ່​ບໍ່​ເອື້ອຍ​ອຳ​ນ່ວຍ ມີຝົນຕົກ​ຫລາຍ ​ແລະ ລະດັບ​ນ້ຳຂອງຂື້ນສູງ, ພ້ອມ​ດຽວກັນ​ນັ້ນກໍ່​ຍັງ​ມີ​ຂໍ້​ສະ​ເໜີ ​ແລະ​ວິທີ​ແກ້​ໄຂ ​ຄື: ຈັດ​ສັນ​ແຮງ​ງານ ແລະ ທີ​ມງານ​ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ປະກອບ​ຂາງ​ຂົວ​ເຫຼັກ​ຕື່ມ​ອີກ ​ແລະ ກະກຽມ ອຸປະກອນເພີ້ມເຕີມ ເພື່ອເຮັດວຽກໃນລະດູຝົນນີ້.

ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງປາກແບງ-ເມືອງເງິນ

​​ໂຄງການ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນໍ້າຂອງ​ລະຫວ່າງ​ເມືອງ​ປາກ​ແບ​ງ ​ແຂວງ​ອຸດົມ​ໄຊ ຫາ ​ເມືອງ​ເງິນ ​ແຂວງ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ ຈະ​ເປັນ​ຂົວ​ຕໍ່​ທີ່​ອໍານວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ດ້ານ​ການ​ຄົມມະນາຄົມ-​ຂົນ​ສົ່ງ ​​ເຊິ່ງມີ​ໄລຍະ​ທາງ​ທີ່​ສັ້ນ, ປະຢັດ​ເວລາ ຊ່ວຍ​ຫລຸດ​ຕົ້ນ​ທຶນດ້ານ​ການ​ຄ້າ​ໄດ້​ດີກ​ວ່າ​ເກົ່າ  ​ແລະ ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້ການ​ຄ້າຂາຍ​ແລກປ່ຽນ ສິນຄ້າ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ ​ແລະ ການ​ບໍລິການ​ຈະ​ຂະຫຍາຍ ຕົວ​ຍິ່ງ​ຂື້ນ, ປະຈຸບັນ​ໂຄງການ​ກໍ່​ສ້າງ​ຂົວ​ດັ່ງກ່າວ ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ຫລາຍ​ກວ່າ​ເຄິ່ງ​ໜຶ່ງ.

ທ່ານ ​ໂນ​ລະ​ສັກ ສີ​ສຸພັນ ຫົວໜ້າໂຄງການ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນໍ້າຂອງ​ປາກ​ແບ​ງ-​ເມືອງ​ເງິນ ກ່າວ​ວ່າ: ໂຄງການ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນໍ້າຂອງ​ລະຫວ່າງ​ເມືອງ​ປາກ​ແບ​ງ ​ແຂວງ​ອຸດົມ​ໄຊ ຫາ ​ເມືອງ​ເງິນ ​ແຂວງ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ ​ເປັນ​ໂຄງການ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ກັບທາງ 2W ​​ແຂວງໄຊ​ຍະ​ບູລີ ​ແລະ ທາງ 2E ​ແຂວງ​ອຸດົມ​ໄຊ ​ເປັນ​ເສັ້ນທາງ​ເສດຖະກິດ​ຂອງ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ ທີ່​ມີ​ຊາຍ​ແດນ​ຕິດ​ກັບ​ບັນດາ​ແຂວງ​ພາກ​ເໜືອ​ ເຊັ່ນ: ລາວ, ​ໄທ, ຫວຽດນາມ ​ແລະ ສປ ຈີນ. ​ເປັນ​​ເສັ້ນທາງ​ໃໝ່​ໃນ​ການ​ຄົມມະນາຄົມ​-ຂົນ​ສົ່ງ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ​ຈະ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ກະຈາຍ​ສິນຄ້າ​ຂອງ​ທັງ​ສອງ​ແຂວງ ​ແລະ ບັນດາ​ແຂວງ​ພາກ​ເໜືອ​ໄດ້​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ອີກ​ບາດກ້າວ​ໜຶ່ງ ທີ່​ສໍາຄັນ​ຈະ​ຊຸກຍູ້​ໃຫ້​ເສດຖະກິດ​ມີ​ການ​ຂະ​ຫຍາຍຕົວ​ສູງ​ຂື້ນ​ກວ່າ​ເກົ່າ.

ໂຄງການ​ກໍ່​ສ້າງ​ຂົວ​ດັ່ງກ່າວ ​ໄດ້​ເລີ່​ມລົງມື​ກໍ່ສ້າງ​ມາ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 23 ​ທັນວາ 2012 ຕາມ​ແຜນ​ຈະ​ໃຫ້​ສໍາ​ເລັດ​ໃນ​ເດືອນມີນາ 2015 ​ໄລຍະ​ການ​ກໍ່​ສ້າງ 36 ​ເດືອນ ດັດ​ແກ້​ມາ​ເປັນ 28 ​ເດືອນ, ຂົວ​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 379 ​ແມັດ, ກວ້າງ 13 ​ແມັດ, ລວງ​ຍາວ​ທາງ​ເຂົ້າ​ຂົວ​ທັງ​ສອງ​ເບື້ອງ 321 ​ແມັດ, ມີ​ເສົາ​ທັງ​ໝົດ 8 ຕົ້ນ, ມູນ​ຄ່າ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ທັງ​ໝົດ 30,8 ລ້ານ​ກວ່າ​ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ, ​ໃນ​ນັ້ນ​ເປັນ​ເງິ​ນກູ້​ຢືມຈາກ​ທະ​ນາຄາ​ນ​ເອັກ​ຊິ​ມ​ແບ້​ງ EXIMBANK ​ແຫ່ງ ສປ ຈີນ 95% ​ແລະ ​ເງິນ​ສົມທົບ​ລັດຖະບານ​ລາວ 5%  ​ໂດຍ​ແມ່ນ​ບໍລິສັດ CRBC ສ​ປ ຈີນ ​ເປັນ​ຜູ້ຮັບ​​ເໝົາ​ກໍ່ສ້າງ. ທ່ານ ​ໂນລະ​ສັກ ​ກ່າວຕື່ມ​ອີກ​ວ່າ: ການ​ກໍ່ສ້າງ​ທັງ​ໝົດ​ແມ່ນ​ຊັກ​ຊ້າ​ກວ່າ​ແຜນການ​ປະມານ 2% ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ການ​ນໍາ​ເຂົ້າ​ອຸປະກອນບໍ່​ທ່ວງທັນຕາ​ມ​ເວລາ​ ລະດັບ​ນໍ້າຂອງ​ຂື້ນ​ລົງ​ຜິດ​ປົກກະຕິ ​ເຊິ່ງ​ປະ​ຈຸ​ບັນ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ທັງ​ໝົດ 53% ຄາດ​ຈະ​ໃຫ້​ສໍາ​ເລັດ​ໃນ​ເດືອນ ມີນາ 2015. ໜ້າ​ວຽກ​ທີ່​ປະຕິບັດ​ໄດ້​ຄື: ສໍາ​ເລັດ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສົາ, ສໍາ​ເລັດ​ເທ​ເບ​ຕົງ​ທາງ​ຄົນ​ຍາງ ​ແລະ ວຽກ​ດິນ​ກັນ​ເຈື່ອນ​ໄດ້​ຈໍານວນ​ໜຶ່ງ. ປະຈຸບັນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດໜ້າ​ວຽກ​ແມ່ນ​ສຸມ​ໃສ່ວຽກ​ໂຄງ​ສ້າງ​ພາກສ່ວນ​ເທິງຈໍານວນ​ໜຶ່ງ, ກຽມ​ກໍ່ສ້າງ​ຂາງຂົວ, ກຽມ​ອອກ​ແບບ​ທາງ​ເຂົ້າ​ຂົວ​ທັງ​ສອງ​ເບື້ອງ​ຄື​ນໃໝ່. ທ່ານ ​ແພງ ດວງ​ເງິນ ຫົວໜ້າ​ພະ​ແນ​ກ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ແຂວ​ງ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ ກ່າວ​ວ່າ: ຂົວ​ຂ້າມ​ນໍ້າຂອງ ​ປາກ​ແບ​ງ-ເມືອງ​ເງິນ ມີ​ເສັ້ນທາງ 2W ​ເປັນ​ເສັ້ນທາງ​ເຊື່ອມ​ກັບ​ຂົວ ​ແລະ ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ດັ່ງ​ກ່າວ ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ຄວາມ​ສໍາຄັນ ຕໍ່​ການ​ພັດທະນາ​ເສດ​ຖະກິດ ຂອງ​ສອງ​ແຂວງ ລວມ ບັນດາ​ແຂວງ​ພາກ​ເໜືອ ​ແລະ ອອກ​ສູ່​ປະ​ເທດ​ໄທ, ສປ ຈີນ ​ແລະ ສສ ຫວຽດນາມ ​ເພາະຈະ​ເປັນ​ເສັ້ນທາງ​ທີ່​ສໍາຄັນ ​ແລະ ​ເປັນ​ທາງ​ເລືອກ​ໃໝ່​ໃນ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ ​ໂດຍ​ແມ່ນ ສປປ ລາວ ​ເປັນ​ຈຸດ​ເຊື່ອມ ຫລື ປະ​ເທດ​ທາງ​ຜ່ານ ທີ່​ບໍ່​ໄດ້​ຂ້າມ​ເຮືອ​ບັກ​ຄື​ດັ່ງ​ທີ່​ຜ່ານ​ມາ ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສ່ຽງ ​ແລະ​ເສຍ​ເວລາ​ໃນ​ການ​ລໍຖ້າ​ຂ້າມ​ເຮືອ​ບັກ​ອີກ​ແລ້ວ.

                                                                                ຂໍ້ມູນຈາກໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ການຄ້າ, ສະບັບລົງວັນທີ 31 ກໍລະກົດ 2014

ໂຄງການກໍ່ສ້າງສະໜາມບິນອັດຕະປື ສ້າງໄດ້ເກືອບ 70%

  ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນອັດ​ຕະ​ປື ພາຍ­ຫຼັງ​ໄດ້​ເລີ່ມ​ລົງ­ມື​ກໍ່­ສ້າງໃນ​ເດືອນ​ພຶດ­ສະ­ພາ​ປີ​ແລ້ວ­ນີ້ມາ​ຮອດ​ປະຈຸ​ບັນ​ໜ້າ​ວຽກ​ໂດຍ​ລວມ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບໜ້າ​ເກືອບ 70% ແລ້ວ ຮອດ 2015 ແຂວງ​ອັດ​ຕະ​ປື​ ຈະ​ມີ​ສະ­ໜາມ​ບິນ​ທີ່​ສາມາດ​ຮອງ​ຮັບ​ສາຍ​ການ­ບິນ​ທັງ​ພາຍ​ໃນ ແລະ ຕ່າງ­ປະ­ເທດ​ໄດ້.

    ທ່ານ ໂກ​ແມັກ ແກ້ວ​ຈຳ­ປາ ຫົວ­ໜ້າໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນ​ອັດ​ຕະ​ປື ບອກໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ:  ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນອັດ​ຕະ​ປື​ ທີ່​ມີ​ມູນ​ຄ່າ​ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ທັງ​ໝົດ 289 ຕື້​ກວ່າ​ກີບ ຫຼື ປະ­ມານ 36,19 ລ້ານ​ໂດ​ລາ​ສະຫະ­ລັດ ​ໄດ້​ເລີ່ມ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິ​ບັດ​ມາ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 10 ພຶດ­ສະ­ພາ 2013 ມາ​ຮອດ​ປະ­ຈຸ​ບັນ​ວຽກ​ກໍ່­ສ້າງ​ສາ­ມາດ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ໄດ້​ທັງ​ໝົດ 66,80%, ລື່ນ​ແຜນ­ການ 9,19% ຕາມ​ສັນ­ຍາ​ໂຄງການ​ຈະ​ໃຫ້​ສຳ­ເລັດ​ໃນ​ເດືອນ​ພຶດ­ສະ­ພາ 2015.

    ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນ​ອັດ​ຕະປື ​ແມ່ນ​ໂຄງ­ການ​ໜຶ່ງ​ຂອງ​ລັດ­ຖະ­ບານ ເພື່ອ​ຮອງ​ຮັບ​ເຮືອ­ບິນ​ທັງ​ພາຍ​ໃນ ແລະ ຕ່າງ­ປະ­ເທດ ທັງ​ເປັນ​ການ​ຊຸກ­ຍູ້​ສົ່ງ­ເສີມ​ການ​ພັດ­ທະ­ນາ​ເສດ­ຖະ­ກິດŒ-ສັງ­ຄົມ ແລະການທ່ອງທ່ຽວ​ ຂອງ​ແຂວງ​ອັດ​ຕະ​ປື​ ກໍຄື​ຂອບ​ເຂດ​ທົ່ວ​ປະ­ເທດ ໂດຍ​ສະ­ເພາະແມ່ນ​ວຽກ​ງານ​ຂົນ­ສົ່ງ​ທາງ​ອາ­ກາດ ທັງນີ້ ໃນ​ໄລ­ຍະ​ຍາວ​ເພື່ອ​ຜັນ​ຂະ­ຫຍາຍ​ແຜນ ເສດ­ຖະ­ກິດŒສັງ­ຄົມ​ຂອງ​ລັດ­ຖະ­ບານລາວ​ ປີ 2010Œ-2020

    ຕາມ​ທິດ​ນະ­ໂຍ­ບາຍ​ຫັນ ສປປ ລາວ ຈາກ​ປະ­ເທດ​ທີ່​ບໍ່​ມີ​ຊາຍ​ແດນ​ຕິດ​ກັບ​ທະເລ​ມາ​ເປັນ​ປະ­ເທດ​ບໍ­ລິການ​ທາງ​ຜ່ານ ແລະ ມີ​ຄວາມ​ມຸ່ງ​ໝັ້ນ ​ເພື່ອ​ນຳ­ພາ​ປະເທດ​ຫຼຸດ​ພົ້ນ​ອອກ​ຈາກ​ປະ­ເທດ​ດ້ອຍ​ພັດທະ​ນາ​ໃນ​ປີ 2020.

    ເປົ້າ​ໝາຍ​ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມບິນ​ອັດ​ຕະ​ປື ​ແມ່ນ​ກໍ່­ສ້າງ​ໃຫ້​ໄດ້​ມາດ​ຕະຖານ​ຂອງ​ກົມ​ການ­ບິນ​ພົນ​ລະ​ເຮືອນ (MOS2009) ແລະ ມາດ­ຕະ­ຖານ​ສາກົນ (ICAO) ວາງ​ອອກ​ກໍ​ຄື​ສະ­ໜາມບິນ​ປະ­ເພດ 3C ຊຶ່ງ​ສາ­ມາດ​ຮອງ​ຮັບເຮືອ­ບິນ​ຂະ­ໜາດ 70Œ100 ບ່ອນ​ນັ່ງເຊັ່ນ: ເຮືອ­ບິນ ATR72, Fokker70, MA 60, Fokker100 ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ.

    ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນ​ແມ່ນ​ມີ​ຫຼາຍ​ໜ້າ​ວຽກ​ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ ການ­ຈັດ­ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ ໃນ​ນັ້ນມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ຫຼາຍ​ກວ່າ​ໝູ່​ແມ່ນ​ວຽກ​ກໍ່­ສ້າງ​ສະ­ໜາມ​ບິນ 15,86 %, ກໍ່­ສ້າງ​ອາ­ຄານ​ຜູ້­ໂດຍ­ສານ 12,46 %, ກໍ່­ສ້າງ​ຫໍ​ບັນ­ຊາ​ການ­ບິນ, ສ້າງ​ສະ­ຖາ­ນີ​ເກັບ​ມ້ຽນ​ພາ­ຫະ­ນະ​ຮັບໃຊ້​ສະ­ໜາມ​ບິນ, ລະ­ບົບ​ນ້ຳ​ໃຊ້, ສ້າງເສັ້ນ­ທາງ​ລານ​ຈອດ​ລົດ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຕ່າງໆນອກ​ອາ­ຄານ​ສະ­ໜາມ​ບິນ, ກໍ່­ສ້າງŒຕິດຕັ້ງ​ລະ­ບົບ​ໄຟ­ຟ້າ, ທາງ​ເຂົ້າ​ສະ­ໜາມບິນ​ສ້າງ​ລານ​ຈອດ​ລົດ​ສ້າງ​ເສັ້ນ­ທາງອ້ອມ​ສະ­ໜາມ​ບິນ​ ລະ­ບົບ​ລະ­ບາຍ​ນ້ຳ, ລະ­ບົບ​ໄຟ​ສະ­ໜາມ​ບິນ, ສະ­ຖາ­ນີ​ວິ­ທະ­ຍຸ, ສະ­ຖາ­ນີ​ໄຟ­ຟ້າ​ສະ­ໜາມ​ບິນ, ສະ­ຖາ­ນີ​ອຸ­ຕຸນິ­ຍົມ, ຮົ້ວ​ອ້ອມ​ສະ ໜາມ​ບິນ ແລະ ຕິດຕັ້ງ​ອຸ­ປະ­ກອນ​ຕ່າງໆ​ຮັບ​ໃຊ້​ສະ­ໜາມ​ບິນກໍ່​ກຳ­ລັງ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ.

                                                                                    ຂໍ້ມູນຈາກໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ສະບັບລົງວັນທີ 20 ສິງຫາ 2014

ຂົວນ້ຳຂອງ ນາສັກ-ໂຄກເຂົ້າດໍ ຄາດ ເດືອນໜ້າເທເສົາ ເຂັມໃຫ້ສຳເລັດ

ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ຂົວ​ແຕ່ບ້ານ​ນາສັກ ​ເມືອງ​ປາກ​ລາຍ ແຂວງ​ໄຊ​ຍະ​ບູ​ລີ​ ຫາ ບ້ານ​ໂຄກ​ເຂົ້າ­ດໍ​ ເມືອງ​ຊະ­ນະ​ຄາມ ແຂວງວຽງ​ຈັນ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ເລີ່ມ​ລົງ­ມື​ກໍ່­ສ້າງ​ມາ​ແຕ່ທ້າຍ​ເດືອນ​ເມ­ສາ​ ປີ 2012 ຮອດ​ປະ­ຈຸ​ບັນມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ເກືອບ 40% ຂອງ​ໜ້າວຽກ​ທັງ​ໝົດ, ຄາດ​ເດືອນ​ໜ້າ​ເທ​ເສົາ​ເຂັມສຳ­ເລັດ.

     ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນ້ຳຂອງ​ນາ​ສັກ-ໂຄກ​ເຂົ້າ­ດໍ ກໍ​ແມ່ນ​ໜຶ່ງ​ໃນໂຄງ­ການ​ບຸ­ລິ­ມະ­ສິດ​ຂອງ​ລັດ­ຖະ­ບານ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ເມືອງ​ປາກ​ລາຍ ແຂວງໄຊ​ຍະ​ບູ​ລີ ເຂົ້າ​ກັບ​ເມືອງ​ຊະ­ນະ​ຄາມ ແຂວງ​ວຽງຈັນ ຕາມ​ແນວ­ທາງ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ປ້ອງ​ກັນຊາດ, ປ້ອງ​ກັນ​ຄວາມ​ສະ­ຫງົບ ແລະ ແລວ​ທາງ​ເສດ­ຖະ­ກິດ ຊຶ່ງ​ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ເປັນຂົວ​ແຫ່ງ​ທຳ​ອິດ​ທີ່​ກໍ່­ສ້າງໂດຍ​ຄົນ​ລາວ ແລະແລວ​ຂົວ​ຂອງ​ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ຕົກ​ຢູ່​ໃນ​ແລວ​ນ້ຳ​ເລີກ​ບໍ່​ຫລຸດ 20 ແມັດ.

      ຂົວ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 365 ແມັດ ແບ່ງ​ເປັນ 4 ຊ່ວງ ຍາວ 100 ແມັດ ກວ້າງ 12 ແມັດ​ທາງ​ລົດ​ແລ່ນ 2 ແລນ​ມີ 2 ຊ່ອງ​ຈະ­ລາ­ຈອນ ຊ່ອງ​ລະ 4 ແມັດ ທາງ​ຄົນ​ຍ່າງ 1,5 ແມັດ ຊຶ່ງ​ເປັນຂົວ​ຍາວ​ທີ່​ສຸດ​ໃນ ສປປ ລາວ ມີ​ພຽງ​ຕີນຂົວ​ເທົ່າ​ນັ້ນ​ທີ່​ສ້າງ​ດ້ວຍ​ເປ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກທີ່​ໃຊ້​ທຶນ​ໃນ​ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ທັງ​ໝົດ 189 ພັນຕື້​ກີບ ໃນ​ນີ້ ເປັນ​ທຶນ​ລັດ­ຖະ­ບານ​ລາວແມ່ນ 161 ພັນ​ຕື້​ກ່າວ​ກີບ ນອກ­ຈາກນັ້ນ ແມ່ນ​ທຶນ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ລ້າ​ຂອງ​ລັດ­ຖະ­ບານໂຮນ​ລັງ​ ຈຳ­ນວນ 2.343.870 ເອີ​ໂຣ ຫລື ປະ­ມານ 28,12 ພັນ​ຕື້​ກວ່າ​ກີບ ໂດຍແມ່ນ​ບໍ­ລິ­ສັດທອງ​ພູ​ພານ​ອຸ­ດົມ​ສິນ​ກໍ່­ສ້າງ ແລະ ສ້ອມ­ແປງ​ຂົວ​ທາງ ຈຳ­ກັດ ເປັນ​ຜູ້ຮັບ​ເໝົາ​ພ້ອມ​ລົງ­ທຶນ​ກ່ອນ​ໃນ​ກຳນົດ 6 ປີ ລັດ­ຖະ­ບານ​ ຈະ​ຊຳ­ລະ​ຄືນ​ຄາດ​ວ່າ​ຈະໃຫ້​ສຳ­ເລັດ​ໃນ​ຕົ້ນ​ເດືອນ​ມີ­ນາ 2015.

      ໂຄງການດັ່ງກ່າວນີ້, ມາ​ຮອດ​ປະ­ຈຸ​ບັນ​ການ​ປະ­ຕິ­ບັດໜ້າ​ວຽກ​ແມ່ນ​ຍັງ​ມີ​ຄວາມ​ຊັກ​ຊ້າ​ຕາມ​ແຜນ­ທີ່​ກຳນົດ​ ໃວ້​ປະ­ມານ 45,34% ນອກ​ນັ້ນ ​ຍັງ​ມີ­ໜ້າ​ວຽກ​ທີ່​ສຳ­ເລັດໄດ້​ກໍ່ສ້າງ​ເທ​ຄິງ​ເສົາ​ກາງ​ນ້ຳ­ເບີ 1 ແລະ ເທເສົາ​ເຂັມ​ກາງ​ນ້ຳ P3 ສຳ­ເລັດ​ແລ້ວໃນເດືອນ​ກໍ­ລະ­ກົດ ແລະ ຄາດ​ວ່າ​ຈະ​ສືບ­ຕໍ່ເທ​ເສົາ​ຄິງ​ກາງ​ນ້ຳ­ເບີ 4 ໃຫ້​ສຳ­ເລັດ​ຕາມແຜນ­ທີ່​ວາງ​ໃວ້​ໃນ​ເດືອນ​ສິງ­ຫາ 2014 ໃຫ້​ສຳ­ເລັດ.

                                                                                  ຂໍ້ມູນຈາກໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ສະບັບລົງວັນທີ 29 ກໍລະກົດ 2014

Additional information