ຂ່າວ

ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຮ່ວມໃຈບໍລິຈາກຊ່ວຍເຫຼືອເຂດປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມຢູ່ບັນດາແຂວງພາກໃຕ້ຂອງລາວ

ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 23 ຕຸລາ 2019 ທີ່​ຫ້ອງ​ຮັບ​ແຂ​ກ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ,ທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ ​ໄດ້​ຕ້ອນຮັບ ຜູ້​ຕາງໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຮ່ວມໃຈບໍລິຈາກຊ່ວຍເຫຼືອເຂດປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມຢູ່ບັນດາແຂວງພາກໃຕ້ຂອງລາວ, ​ໂດຍໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຮ່ວມໃຈບໍລິຈາກຊ່ວຍເຫຼືອເຂດປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມຢູ່ບັນດາແຂວງ ພາກໃຕ້ຂອງລາວໃນຄັ້ງນີ້ມີມູນຄ່າ 100.000.000 ກີບ,

ໃນ​ໂອກາດ​ດັ່ງກ່າວ​ນີ້ ທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ ກໍ່ໄດ້ກ່າວຄໍາຂອບໃຈ ຕໍ່ຄວາມເປັນຫ່ວງເປັນໄຍຂອງທ່ານ​ຜູ້ຕາງໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-​ຈີນ ທີມີນໍ້າໃຈໃນການຊ່ວຍເຫຼືອໃນຄັ້ງນີ້ ແລະ ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີ ຍັງໄດ້ກ່າວອີກວ່າ ເງິນຈໍານວນດັ່ງກ່າວນີ້ຈະໄດ້ມອບໃຫ້ ລັດຖະບານໂດຍກົງເພື່ອມອບໃຫ້ 3 ແຂວງທີ່ປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມ ຄື: ແຂວງ ສະຫວັນນະເຂດ ຈຳນວນ 30 ລ້ານກີບ, ແຂວງ ສາລະວັນ ຈໍານວນ 40 ລ້ານກີບ (ຍ້ອນແຂວງດັ່ງກ່າວປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມໜັກ) ແລະ ແຂວງຈໍາປາສັກ ຈຳນວນ 30 ລ້ານກີບ, ເພື່ອນໍາ​ໄປຊ່ວຍເຫຼືອປະຊາຊົນທີ່ປະສົບໄພນໍ້າຖ້ວມໃນຄັ້ງນີ້, ພ້ອກັນ​ນັ້ນທາງກະຊວງ ຍທຂ ກໍ່ໄດ້ມອບໃບຍ້ອງຍໍໃຫ້ກັບ ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ທີ່ຮ່ວມໃຈບໍລິຈາກຊ່ວຍເຫຼືອໃນຄັ້ງນີ້.

ພີເຊັນສັນຍາວຽກຟື້ນຟູ ແລະ ບູລະນະຮັກສາທາງເລກ 13 ເໜືອ ຊ່ວງສີເກີດ ຫາ ໂພນໂຮງ ລວງຍາວ 58 ກິໂລແມັດ

ໂຄງການປັບປຸງ ແລະ ສ້ອມແປງທາງເລກ 13 ເໜືອ ແຕ່ສາມແຍກສີເກີດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຫາ ໂພນໂຮງ ແຂວງວຍງຈັນ ມີຄວາມຍາວທັງໝັດ 58 ກິໂລແມັດ, ລະຫວ່າງກົມຂົວທາງ, ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd. ໄດ້ຈັດຂື້ນໃນວັນທີ 18 ຕຸລາ 2019 ຜ່ານມາ ທີ່ໂຮງແຮມດອນຈັນພາເລດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມເປັນປະທານ ຂອງທ່ານ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ທ່ານ ລັດສະໜີ ອະລິຍະວົງສິງ ຫົວໜ້າໂຄງການ, ທ່ານ ລີເລີຍ ປະທານບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd, ພ້ອມດ້ວຍບັນດາຄະນະກົມ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

ໂຄງການປັບປຸງ ແລະ ສ້ອມແປງທາງເລກ 13 ເໜືອ ແຕ່ສາມແຍກສີເກີດ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຫາ ໂພນໂຮງ ແຂວງວຍງຈັນ ມີຄວາມຍາວທັງໝັດ 58 ກິໂລແມັດ ໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນເງິນກູ້ດອກເບ້ຍຕ່ຳ ຈາກ ສາມ ສະຖາບັນການເງິນ ຄື: ທະນາຄານໂລກ (World Bank) ໃນມູນຄ່າ 40 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ທະນາຄານ ການລົງທຶນໂຄງລ່າງພື້ນຖານ ອາຊີ (AIIB) ມູນຄ່າ 40 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ກອງທຶນນໍດິກເພື່ອການພັດທະນາ (NDF) ມູນຄ່າ 9,5 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ລັດຖະບານລາວ ສົມທົບທັງໝົດ ມູນຄ່າ 38,5 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ລວມມູນຄ່າໂຄງການກໍ່ສ້າງທັງໝົດ 128 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ໃນມູນຄ່າລວມໂຄງການນີ້ປະກອບມີ ຄ່າກໍ່ສ້າງ ແລະ ບູລະນະຮັກສາທາງ, ຄ່າເວນຄືນທີ່ດິນ ແລະ ສິ່ງກີດຂວາງ, ຄ່າທີ່ປຶກສາ ແລະ ອື່ນໆ. ໄລຍະກະກຽມໂຄງການ 1 ປີ (2018) ແລະ ໄລຍະປະຕິບັດໂຄງການແມ່ນ 10 ປີ (ແຕ່ປີ 2019 ຫາ 2028)ໃນນີ້ໄລຍະກໍ່ສ້າງ 3 ປີ ແລະ ບູລະນະຮັກສາ 7 ປີ, ການອອກແບບເພື່ອປັບປຸງ ແລະ ຍົກລະດັບຕອນທາງດັ່ງກ່າວ ແມ່ນເປັນການປັບປຸງຍົກລະດັບໂຄງສ້າງ ແລະ ຂະຫຍາຍໜ້າທາງ ຕາມແລວທາງເກົ່າໃຫ້ກວ້າງອອກຕື່ມ ເພື່ອໃຫ້ ສາມາດຮັບນ້ຳໜັກບັນທຸກຕາມມາດຕະຖານຂອງອາຊຽນຄື 11 ໂຕນ/ເພົາ ແລະ ສາມາດຮັບປະກັນລະບາຍການສັນຈອນໄດ້ເຖິງປີ 2030 ສຳລັບ​ໂຄງ​ສ້າງ​ທາງ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ເປັນ​ໜ້າ​ທາງ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ​ສອງສັນຍາ, ສັນຍາ​ທີ 1 ແຕ່​ສາມ​ແຍກ​ສີ​ເກີດ (ກິໂລແມັດ​ທີ 12) ຫາ ບ້ານ​ສົງ​ເປືອຍ (ກິໂລແມັດ​ທີ 31) ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍ​ໜ້າ​ທາງ​ຈາກ 2 ເລນ ເປັນ 4 ເລນ​ໃຫຍ່, ມີ​ເລນ ​ສຳລັບ​ລົດຈັກ​ສອງ​ເບື້ອງ​ເພີ່ມ​ຕື່ມ, ມີ​ທາງ​ຍາງ​ສອງ​ເບື້ອງ​ ສຳລັບ​ຊຸມ​ຊົນ ແລະ ມີ​ດອນ​ກາງ​ທາງ ຊຶ່ງ​ຄວາມ​ກວ້າງ​ຂອງ​ໜ້າ​ທາງ​ທັງ​ໝົດ​ແມ່ນ 23 ແມັດ, ສັນຍາ​ທີ 2 ແຕ່​ບ້ານ​ສົງ​ເປືອຍ (ກິໂລແມັດ​ທີ 31) ຫາ​ໂພນ​ໂຮງ (ກິໂລແມັດ​ທີ 70) ປັບປຸງ​ເປັນ​ທາງ​ສອງ​ເລນ​ໃຫຍ່, ມີ​ສອງ​ເລນ​ນ້ອຍ ສຳລັບ​ລົດຈັກ​ສອງ​ເບື້ອ​ງ​ເພີ່ມ​ຕື່ມ​ບໍ່​ມີ​ດອນ​ກາງ​ທາງ​ແຕ່​ມີ​ໄລຍະ​ຫ່າງ​ ໃນ​ການ​ແລ່ນ​ສວນ​ກັນ ແລະ ທາງ​ຄົນ​ຍ່າງ​ສຳລັບ​ຊຸມ​ຊົນ ສຳລັບ​ເຂດ​ບໍ່​ມີ​ຊຸມ​ຊົນ​ຈະ​ເປັນ​ບ່າ​ທາງ​ທຳ​ມະ​ດາ​ບໍ່​ມີ​ທາງ​ຄົນ​ຍ່າງ​ ຊຶ່ງ​ຄວາມ​ກວ້າງ​ໜ້າ​ທາງ​ທັງ​ໝົດ​ແມ່ນ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ຈາກ 13 ແມັດ ຫາ 16 ແມັດ ເປັນ​ໄລຍະໆ​ໄປ.

ຮູບ​ການ​ຊຳ​ລະ​ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້ຮັບ​ ເໝົາ​ແມ່ນ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ​ສອງ​ໄລຍະ​ຄື: ໄລຍະ​ທີ 1 ແມ່ນ​ໄລຍະ​ການ​ດຳເນີນ​ການ​ກໍ່ສ້າງ 3 ປີ​ ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້​ງົບປະມານເງິນກູ້​ຢືມ​ຈາກ​ທະ​ນາ​ຄານ​ໂລກ ແລະ ທະນາຄານການ​ລົງທຶນພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ອາຊີຊຳ​ລະ​ໃຫ້ບໍລິສັດ​ຮັບ​ເໝົາ​ກໍ່ສ້າງ​ປະມານ 80% ຂອງ​ມູນ​ຄ່າ​ສັນຍາ, ໄລຍະ​ທີ 2 ແມ່ນ​ໄລຍະ​ການ​ນຳ​ໃຊ້ ແລະ ບູລະນະ​ຮັກສາ​ທາງ ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້​ເງິນ​ສົມທົບ​ຂອງ​ລັດຖະບານ ສປປ​ ລາວ (ກອງ​ທຶນ​ທາງ) ຊຳລະ​ໃຫ້​ແກ່​ບໍລິສັດ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ໄລຍະ 7 ປີ​ ປະມານ 20% ຂອງ​ມູນ​ຄ່າ​ສັນຍາ, ການ​ຄັດ​ເລືອກ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ແມ່ນ​ນຳ​ໃຊ້​ຮູບ​ແບບ​ການ​ຈັດ​ຊື້​-​ຈັດ​ຈ້າງ​ດ້ວຍ​ການ​ປະມູນ​ເປີດ​ກວ້າງ (ສາກົນ) ຕາມ​ລະບຽບ​ການ​ຂອງ​ຜູ້​ໃຫ້​ທຶນ, ເອກະສານ​ການ​ປະມູນ​ທີ່​ນຳ​ໃຊ້​ແມ່ນ​ເອກະສານ​ມາດຕະຖານ​ຂອງ​ທະນາຄານ​ໂລກ​ໃນ​ຮູບ​ສັນຍາ​ແບບມອບ​ເໝົາ, ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ເປັນຜູ້ດຳ ເນີນ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ສຳເລັດ​ແລ້ວ ​ສືບ​ຕໍ່​ບູລະນະ​ຮັກສາ​ໄປ​ອີກ 7 ປີ​ ຈຶ່ງ​ມອບ​ໃຫ້​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງ ການ, ຜ່ານ​ການ​ປະມູນ​ທີ່​ໄດ້​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ດຳເນີນ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ​ມັງກອນ​ປີ 2019 ຈົນ​ເຖິງ​ເດືອນ​ສິງຫາ 2019 ຈຶ່ງ​ສຳເລັດ ແລະ ໄດ້​ຮັບ​ເອົາ​ບໍລິສັດຮູ​ເປີຍ​ຊາງ​ຈຽງ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ທາງເປັນ​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ເງື່ອນໄຂ​ຄົບ​ຖ້ວນ ແລະ ມີລາ​ຄາ​ຕໍ່າ​ກວ່າ​ໝູ່​ເປັນ​ຜູ້​ຊະ ນະການປະມູນ​ ສໍາ​ລັບ​ສັນຍາ 1 ມີມູນຄ່າ 31.588.888 ໂດ​ລາ ແລະ ສັນຍາ​ທີ 2 ມີ​ມູນ​ຄ່າ 36.988.888 ໂດ​ລາ ລວມ​ມູນ​ຄ່າ​ ທັງ​ໜົດ 68.577.776 ໂດ​ລາ.

ໃນ​ພີ​ທີ​ເຊັນ​ສັນຍາ​ດັ່ງກ່າວ ​ຕາງໜ້າ​ຝ່າຍ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງການ​ເຊັນ​ໂດຍ ທ່ານ ລັດສະໝີ ອະລິຍະ​ວົງ​ສິງ ຫົວໜ້າ​ໂຄງການ, ຕາງໜ້າບໍລິສັດ​ເຊັນ​ໂດຍ ທ່ານ ລີ​ເລີຍ ປະທານ​ບໍລິສັດ Hubel Changjiang Road & Bridge Co, Ltd. ໂດຍ​ຊ້ອງ​ໜ້າ​ທ່ານ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດຖະມົນຕີ​ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ພ້ອມດ້ວຍ​​ພາກສ່ວນ​ກ່ຽວຂ້ອງ​ເປັນ​ສັກຂີ​ພິຍານ.

ກອງປະຊຸມ ເຜີຍແຜ່ພາລະບົດບາດ ສະຖາປະນິກ ແລະວິສະວະກອນ ໂຍທາລາວ ແລະລະດົມຄວາມຄິດເຫັນໃນການສ້າງ ນິຕິກໍາຮອງຮັບດ້ານວິຊາຊີບ

ກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ພາລະບົດບາດສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ ແລະ ລະດົມຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ໃນ​ການສ້າງນິຕິກໍາຮອງຮັບ​ດ້ານ​ວິຊາ​ຊີບໄດ້ຈັດຂື້ນໃນວັນທີ 18 ຕຸລາ 2019 ທີ່ ໂຮງແຮມດອນຈັນພາເລດ ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນິວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ​ແລະ ທ່ານ ພົງສະຫວັດ ພົມກອງ ຫົວໜ້າຫ້ອງການອົງການການເງິນສາກົນ IFC ກຸ່ມທະນາຄານໂລກ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ; ມີບັນດາບັນດາທ່ານຫົວໜ້າກົມ, ຮອງກົມ, ທ່ານຫົວໜ້າຫ້ອງການທະນາຄານໂລກປະຈຳລາວ, ບັນດາທ່ານປະທານ ບໍລິສັດ ແລະ ແຂກທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

ດັ່ງທີ່ພວກເຮົາຮູ້ນຳກັນການພັດທະນາແມ່ນໄວຫຼາຍ ຈະເປັນທາງດ້ານ ອີເລັກໂທນິກ, IT, ເຕັກນິກການກໍ່ສ້າງ, ເຕັກນິກດ້ານສະຖາປະນິກ, ດ້ານວິສະວະກອນ ມີເຄື່ອງນຳໃຊ້ເຄື່ອງມືລະບົບໄອທີ ເຂົ້າໃນການສ້າງ ເຮັດໃຫ້ການເຮັດວຽກງານ​ໄວຂື້ນ ແລະ ມີຄວາມຊັດເຈນ, ປະຈຸບັນແມ່ນມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍ ແລະ ເປັນນະໂຍບາຍຂອງຫຼາຍປະເທດຄື: ການພັດທະນາແບບຍືນຍົງສີຂຽວ ຫຼື Smart City ແລະ ອື່ນໆ. ຜູ້ທີ່ຄົ້ນຄິດ ແລະ ປະຕິບັດສິ່ງນັ້ນກໍ່ແມ່ນ ນັກວິສະວະກອນ, ນັກສະຖາປານິກ, ເຊີ່ງບຸກຄົນດັ່ງກ່າວນັ້ນ ແມ່ນຜູ້ທີ່ ມີລະດັບການສຶກສາທີ່ແນ່ນອນ, ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມສາມາດ, ມີປະສົບການ, ມີຈັນຍາບັນ ຕໍ່ຕົນເອງ, ຕໍ່ໜ້າທີ່ວຽກງານ, ຕໍ່ອາຊີບຂອງຕົນເອງ ຫຼື ເວົ້າວ່າ: ຜູ້ສຳນານງານດ້ານວິຊາຊີບ.

ແຕ່ກ່ອນຈະໄດ້ຄຸນວຸດທິຄືດັ່ງກ່າວມາຂ້າງເທີງນັ້ນ, ຕ້ອງໄດ້ຜ່ານການປະເມີນ ແລະ  ມີສະຖາບັນຢັ້ງຢືນ ‘’ຄວາມສຳນານງານດ້ານວິຊາຊີບ’’ ຈຶ່ງຈະຖືກຕ້ອງ, ຜູ້ທີ່ຈະເຮັດໜ້າທີ່ດັ່ງກ່າວນັ້ນກໍ່ແມ່ນສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ, ເຊີ່ງເປັນອັນໃໝ່ ແລະ ເປັນຄັ້ງທໍາອິດຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ໄດ້ສ້າງຕັ້ງສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະກອນໂຍທາຂື້ນ.

ສຳລັບຢູ່ຕ່າງປະເທດ ເປັນຕົ້ນບັນດາປະເທດອາຊຽນ, ສະພາສະຖາປະນິກ ຂອງເຂົາເຈົ້າມີມາດົນແລ້ວ ແລະ ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ມີສະມາຊິກຈຳນວນຫຼາຍພັນຄົນ, ສາກົນ ກໍ່ຄືທະນາຄານໂລກແມ່ນໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຫຼາຍຕໍ່ສາຍວິຊາຊີບດັ່ງກ່າວ, ເຊັນການປະເມີນບັນຍາກາດການລົງທຶນໃນ ສປປ ລາວ Eser Doing Business ຂອງທະນາຄານໂລກປີ 2019. ລາວຖືກຈັດອັນດັບຢູ່ທີ 154 ຂອງຈຳນວນ 190 ປະເທດ, ຂະແໜງ ຍທຂ ວຽກອອກອະນຸຍາດປຸກສ້າງຢູ່ອັນດັບທີ 90, ໄດ້ຄະແນນ 6,5 ຂອງຄະແນນເຕັມ 15 ໃນນັ້ນມີ 6 ດັດສະນີ, ດັດສະນີທີ 6 ການຢັ້ງຢືນວິຊາຊີບມີ 4 ຄະແນນ ຖືວ່າຫຼາຍກວ່າໝູ່ໃນບັນດາດັດສະນີ, ຍທຂ ໄດ້ 0 ຄະແນນ, ເນື່ອງຈາກວິສະກອນທີ່ເຮັດວຽກບໍ່ມີໃບຢັ້ງຢືນວິຊາຊີບ. ເປັນພຽງຈົບຈາກສະຖາບັນແລ້ວ ມີໃບປະກາດແລ້ວ ໄປເຮັດວຽກເລີຍ ຕາມຫຼັກສາກົນແມ່ນເຂົາຍັງບໍ່ຮັບຮູ້.

ສະນັ້ນ, ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ ແມ່ນມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍຕໍ່ກັບການຢັ້ງຢືນພາລະບົດບາດດັ່ງກ່າວ, ການສ້າງຕັ້ງສະພາສະຖາປານິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ ແມ່ນເລີ່ມມີການ ສະເໜີມາແຕ່ປີ 2005 ຈົນມາຮອດປີ 2019 ລວມເວລາ 14 ປີ ຈຶ່ງໄດ້ຮັບການສ້າງຕັ້ງ ຖືວ່າເປັນເວລາດົນພໍສົມຄວນ, ມີການປະຊຸມຫຼາຍຄັ້ງ, ມີການສະເໜີຂໍຄໍາເຫັນນຳຫຼາຍພາກສ່ວນ, ແລ້ວຈຶ່ງລາຍງານຫາລັດຖະບານ ເພີ່ນຈຶ່ງເຫັນດີໃຫ້ສ້າງຕັ້ງ ສະພາສະຖາປານິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ, ຂຽນຫຍໍ້ (ສສວຍລ), ພາອັງກິດ Council of Lao Architects and Civil Engineers (CLACE), ພ້ອມແຕ່ງຕັ້ງຄະນະສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາ ລາວ, ສະນັ້ນ ມື້ນີ້ຖືເປັນມື້ທີ່ສໍາຄັນ ທີ່ໄດ້ມີກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ ແລະ ລະດົມແນວຄິດໃນສ້າງນິຕິກຳຮັບຮອງດ້ານວິຊາຊີບ ຫຼື ປະກາດການສ້າງຕັ້ງ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະວະກອນໂຍທາລາວ (ສສວຍລ) ຢ່າງເປັນທາງການ.

ບັນດາທ່ານຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງຮ່ວມກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ເຊີ່ງລ້ວນແຕ່ແມ່ນ ພະນັກງານຜູ້ອາວຸໂສ, ອາດີດການນຳ ຜູ້ທີ່ກີງເກືອກ ລີເລືອຍ ກັບວຽກງານດັ່ງກ່າວມາເປັນເວລາດົນນານ ແລະ ບັນດາປະທານບໍລິສັດ, ຜູ້ຈັດການບໍລິສັດ ທີ່ເຮັດວຽກຕົວຈິງ ແລະ ຜູ້ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມທັງໝົດໄດ້ສຸມໃສ່ຄົ້ນຄ້ວາ, ປະກອບຄຳເຫັນຕໍ່ກັບວຽກງານ ສສວຍລ, ຈະກຳນົດທິດທາງໄປແນວໃດ? ຈະມີມາດຕະຖານ ແລະ ມີເງື່ອນໄຂແນວໃດ ໃນການສ້າງ ສະພາສະຖາປະນິກ ແລະ ວິສະກອນໂຍທາລາວ ເພື່ອຈະນຳຂໍ້ມູນ, ຄວາມຄິດ, ຄວາມເຫັນ ດັ່ງກ່າວໄປສ້າງນິຕິກໍາຂອງວຽກງານ ສສວຍລ ຕໍ່ໄປ ໃຫ້ສາມາດເຊື່ອມຈອດ, ເຊື່ອມໂຍງກັບສາກົນໄດ້.

ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ ຕ້ອນຮັບເອກອັກຄະລັດຖະທູດສິງກະໂປ

ທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ​ກະຊວງ​ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ (ຍທຂ) ໄດ້​ຕ້ອນຮັບ​ການ​ເຂົ້າ​ຢ້ຽມ​ຂ່ຳນັບ​ຂອງ ທ່ານ ນາງ Leow Siu Lin ເອກ​ອັກ​ຄະ​ລັດຖະທູດ​ສິງກະໂປ ​ປະຈຳ ສປປ ​ລາວ ເຂົ້າ​ຢ້ຽມ​ຂ່ຳນັບ​ໃນ​ວັນ​ທີ 8 ຕຸລາ 2019​ ທີ່ຫ້ອງຮັບແຂກ​ກະຊວງ ຍທຂ ເນື່ອງ​ໃນ​ໂອກາດ​ທີ່​ທ່ານ ມາ​ດຳລົງ​ຕຳ​ແໜ່​ງ​ເປັນ​ເອກ​ອັກ​ຄະ​ຣາ​ຊະ​ທູດ​ສິງກະໂປ​ຄົນ​ໃໝ່​ປະຈຳ​ລາວ.

ໃນ​ໂອກາດ​ດັ່ງກ່າວ​ ທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ກໍ​ໄດ້​ສະແດງ​ຄວາມ​ຍິນດີ​ຕ້ອນຮັບ ແລະ ຊົມເຊີຍ​ ພ້ອມ​ຕີ​ລາຄາ​ສູງ​ຕໍ່​ການ​ເຂົ້າ​ຢ້ຽມ​ຂ່ຳນັບ​ຂອງ​ ທ່ານ ນາງ Leow Siu Lin ຊຶ່ງ​ມາ​ດຳລົງ​ຕຳແໜ່​ງ​ເປັນ​ເອກ​ອັກ​ຄະ​ລັດຖະະ​ທູດ​ສິງກະໂປ​ຄົນ​ໃໝ່​ ປະຈໍາ ສປປ ​ລາວ​ ຄັ້ງ​ນີ້​ ເປັນ​ຂີດ​ໝາຍ​ສຳຄັນ​ ໃນ​ການ​ຮັດ​ແໜ້ນ​ສາຍ​ພົວພັນ​ມິດຕະພາບ ແລະ ການ​ຮ່ວມ​ມື, ຊ່ວຍເຫຼືອ​ຊຶ່ງ​ກັນ ແລະ ກັນ​ລະຫວ່າງ ລາວ​-​ສິງກະໂປ ໃຫ້​ເຕີບ​ໃຫຍ່​ຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ແໜ້ນ​ແຟ້ນ​ຍິ່ໆ​ຂຶ້ນ ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນັ້ນ ຍັງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ປຶກສາ​ຫາລື​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ສືບ​ຕໍ່​ວຽກ​ງານ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ແລກປ່ຽນ ວຽກງານການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລາງ​ຕື່ມ​ອີກ. ທ່ານທູດ​ກໍ​ໄດ້​ສະແດງ​ຄວາມ​ຂອບໃຈ​ຕໍ່​ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີ​ກະຊວງ ຍທຂ ທີ່​ໃຫ້ການ​ຕ້ອນຮັບ​ຢ່າງ​ອົບ​ອຸ່ນໃນຄັ້ງນີ້.

Additional information