ຂ່າວ

ພິທີເປີດໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂາພິບານ ເມືອງຊຳເໜືອ ແຂວງຫົວພັນ

ພິທີ​ເປີດ​ໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນ້ຳປະປາ, ຮ່ອງ​ລະບາຍ​ນ້ຳ ແລະ ສຸຂາພິບານ ເມືອງຊຳເໜືອ ແຂວງຫົວພັນ​ໄດ້​ຈັດ​ຂື້ນ​ໃນ​ວັນ​ທີ 20 ພະຈິກ 2019, ທີ່​ເມືອງ​ຊຳ​ເໜືອ ​ແຂວງ​ຫົວພັນ ​ໂດຍ​ເປັນ​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ທ່ານ ນາງ ວິ​ໄລ​ຄຳ​ ໂພ​ສາລາ​ດ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ​ແລະ ທ່າ​ນ ພູໂຊນ ທຳມະວິໄຊ, ຮອງເຈົ້າແຂວງໆຫົວພັນ; ນອກຈາກ​ນີ້ຍັງ​ມີ ທ່ານ ເຈົ້າເມືອງໆຊຳເໜືອ, ທ່ານ ຫົວໜ້າພະແນກ, ຮອງພະແນກ ຍທຂ, ຕາງໜ້າພະແນກການຕ່າງໆ ແລະ ລັດວິສາຫາກິດ ນ້ຳປະປາ ແຂວງຫົວພັນ, ບັນດາທ່ານ ຕາງໜ້າກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ບັນດາອົງການປົກຄອງບ້ານ 12 ບ້ານ​ເທດສະບານ​ເມືອງ​ຊຳ​ເໜືອ ແລະ ແຂກຜູ້ມີກຽດເຂົ້າຮ່ວມ.

ໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນ້ຳປະປາ, ຮ່ອງ​ລະບາຍ​ນ້ຳ ແລະ ສຸຂາພິບານ ເມືອງຊຳເໜືອ ແຂວງຫົວພັນ ແມ່ນໂຄງການ ໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນ ​ແລະ ທັນ​ສະ​ໄໝ ມີກຳລັງການຜະລິດປະມານ 8,800 ແມັດກ້ອນຕໍ່ວັນ ແລະ ສາມາດສະໜອງນ້ຳປະປາໃຫ້ປະຊາຊົນ ໃນເນື້ອທີ່ບໍລິການໄດ້ 12 ບ້ານ ຫຼື ເທົ່າກັບ 3,265 ຄອບຄົວ, ຊຶ່ງມັນເປັນການປະກອບສ່ວນ ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາຂະແໜງການນ້ຳປະປາ ແລະ ສົ່ງເສີມສຸຂະພາບທີ່ດີຂອງປະຊາຊົນ ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ. ໃນການພັດທະນາຂະແໜງການນ້ຳປະປາ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ, ໂຄງການນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂາພິບານ ແມ່ນໂຄງການໜຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບທຶນກູ້ຍືມ ແລະ ທຶນຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ ຈາກທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ(ADB), ຊຶ່ງ​ໜ້າວຽກຕົ້ນຕໍຂອງໂຄງການ ປະກອບດ້ວຍ 6 ໜ້າວຽກຄື :

 

1.ການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ຂະແໜງການນ້ຳປະປາ ທາງດ້ານການວາງແຜນ, ການຄຸ້ມຄອງ ແລະ

 ດ້ານການດັດສົມຂະແໜງການ; 2. ການພັດທະນາລະບົບນ້ຳປະປາ ແລະ ການບູລະນະສ້ອມແປງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນ້ຳປະປາທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ; 3.ການປັບປຸງຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ ແລະ ສຸຂາອະນາໄມ; 4.ການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງຊຸມຊົນ; 5.ສົ່ງເສີມຄວາມສະເໝີພາບ ເພດຍິງ ໃນຂະແໜງການນ້ຳປະປາ; ແລະ 6.ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການ ແລະ ການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ພະນັກງານ. ໃນນັ້ນ, ເມືອງຊຳເໜືອ ແຂວງຫົວພັນ ແມ່ນໜຶ່ງໃນຕົວເມືອງໂຄງການ ທີ່ໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງ-ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂາພິບານ, ໃນມູນຄ່າ 4.971.600,58 ໂດລາສະຫະລັດ ​ໂດຍ​ໜ້າ​ວຽກຫຼັກປະ​ກອມີ ສະຖານີດູດນໍ້າພ້ອມດ້ວຍນໍ້າສູບສົ່ງ ແລະ ສາຍທໍ່ສົ່ງຂື້ນໂຮງງານ; ໂຮງງານຜິດນ້ຳປະປາປະກອບມີ: ອ່າງຕົກຕະກອນ ເບື້ອງຕົ້ນ, ເຄື່ອງສີດສານເຄມີ, ຢ່າງກວນ, ອ່າງນ້ຳນອນ, ອ່າງຕອງຊາຍແບບໄວ, ອ່າງລ້າງ, ອ່າງນ້ຳສະອາດ (2,0003), ເຮືອນປະສົມສານເຄມີ, ຫ້ອງທົດລອງ, ຫ້ອງການສາຂານ້ຳປະປາ, ສາງມ້ຽນເຄື່ອງ ແລະ ອ່າງຖີ້ມຕົມ; ຄວາມຍາວສາຍສົ່ງທັງໝົດ 2,875 ແມັດ ແລະ ສາຍທໍ່ແຈກ 17,935 ແມັດ; ກໍ່ສ້າງວິດຖ່າຍສາທາລະນະ 11 ຫຼັງ (2 ຫ້ອງ 10 ຫຼັງ ແລະ 4 ຫ້ອງ 1 ຫຼັງ); ຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ 666 ແມັດ; ຄາດຄະເນຕິດຕັ້ງໝໍ້ແທກນ້ຳເຂົ້າເຮືອນປະຊາຊົນ 710 ໜ່ວຍ ແລະ ຕິດຕັ້ງກ໋ອກດັບເພິງຈໍານວນ 15 ໜ່ວຍ. ຊຶ່ງຈະໃຊ້ເວລາໃນການກໍ່ສ້າງ 36 ເດືອນ.

ນອກຈາກນັ້ນ, ລັດຖະບານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຍັງເຫັນຄວາມສໍາຄັນ ກ່ຽວກັບນໍ້າສະອາດ, ປອດໄພ ແລະ ສຸຂາພິບານ ທີ່ດີ ເປັນເງື່ອນໄຂສຳຄັນໃນການລົບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ, ເປັນການຫລຸດຜ່ອນພະຍາດຫລາຍປະການທີ່ຕິດມາກັບນ້ຳ, ເປັນການຫລຸດຜ່ອນແຮງງານແມ່ຍິງ ແລະ ເດັກນ້ອຍ. ດັ່ງນັ້ນ, ລັດຖະບານ ໄດ້ຕັ້ງຄາດໝາຍໃຫ້ຂະແໜງນ້ຳປະປາ ສູ້ຊົນໃຫ້ສາມາດບັນລຸໄດ້ໃນປີ 2030 ສາມາດສະໜອງນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂາພິບານພື້ນຖານໃຫ້ປະຊາຊົນ 90% ຊຶ່ງ ເປັນຄາດໝາຍທີ່ທ້າທາຍທີ່ສຸດ ແລະ ໄດ້ສະເໜີໃຫ້ທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ(ADB) ຈົ່ງສຶບຕໍ່ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນ ຂະແໜງ ນ້ຳປະປາ ແກ່ ສປປ ລາວ, ບໍ່ວ່າດ້ານການພັດທະນາໂຄງລ້າງນ້ຳປະປາ ແລະ ດ້ານວິຊາການ ແກ່ພະນັກງານ ຂອງ ຂະແໜງນ້ຳປະປາ.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ VII ຂອງຄະນະໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ​ທີ VII ຂອງຄະນະໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ ໄດ້ເປີດຂຶ້ນໃນຕອນບ່າຍຂອງ ວັນທີ 06/11/2019 ແລະ ດໍາເນີນເປັນເວລາ​ເຄິ່ງວັນ, ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານ ຂອງ ສະຫາຍ ອິນປັນ ຟອງແມ່ຂອງ, ເລຂາໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ, ອໍານວຍການ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ, ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມໂອ້ລົມຕໍ່ກອງປະຊຸມຂອງ ສະຫາຍ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ກໍາມະການສູນກາງພັກ, ເລຂາຄະນະພັກ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ມີບັນດາສະຫາຍເລຂາ, ຮອງເລຂາຄະນະພັກຮາກຖານ, ໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ແລະ ຜູ້ແທນກອງປະຊຸມເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

ບັນດາສະຫາຍທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ໄດ້ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ສຸມສະຕິປັນຍາຂອງຕົນເຂົ້າໃນການຄົ້ນຄວ້າປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມຢ່າງກົງໄປກົງມາ ເຮັດໃຫ້ກອງປະຊຸມດໍາເນີນໄປດ້ວຍບັນຍາກາດຟົດຟື້ນ ແລະ ສຳເລັດຕາມຈຸດປະສົງຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງ​ທີ VII ຂອງໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມ, ໄດ້ລົງປະຊາມະຕິເປັນເອກະສັນ ຮັບຮອງເອົາບັນດາເນື້ອໃນທີ່ສຳຄັນຄື: ກອງປະຊຸມໄດ້ພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປະກອບຄໍາຄິດຄໍາເຫັນໃສ່ຮ່າງລາຍງານການເມືອງ ແລະ ບົດສໍາຫຼວດການນໍາພາລວມຂອງຄະນະພັກຊຸດເກົ່າ, ໃນນັ້ນໄດ້ຕີລາຄາດ້ານດີ, ດ້ານອ່ອນ, ຂໍ້ຄົງຄ້າງ, ສາເຫດ, ບົດຮຽນໃນການນຳພາຊີ້​ນໍາ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ໃນ 5 ປີຜ່ານມາ, ພ້ອມນີ້ກອງປະຊຸມຍັງໄດ້ເປັນເອກະສັນຮັບຮອງເອົາທິດທາງ, ແຜນການ 5 ປີ ນັບແຕ່ປີ 2019-2023.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຟັງລາຍງານ ແລະ ປະກອບຄໍາຄິດເຫັນຈາກຜູ້ຕາງໜ້າ 3 ພາກສ່ວນ ເຊິ່ງແຕ່ລະພາກສ່ວນລ້ວນແລ້ວແຕ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມເປັນເອກະພາບ ຕໍ່ລາຍງານການເມືອງ, ທິດທາງແຜນການ ແລະ ວຽກງານຮອບດ້ານຕໍ່ກອງປະຊຸມ, ການລາຍງານປະກອບຄໍາຄິດເຫັນ ໄດ້ລົງເລິກລາຍງານຜົນສຳເລັດການຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ເຂົ້າໃນວຽກ​ງານຂອງຕົນ ອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ກອງປະຊຸມມີເນື້ອໃນອຸດົມສົມບູນຂຶ້ນຕື່ມ.

ຜູ້ແທນກອງປະຊຸມ ໄດ້ພ້ອມກັນໃຊ້ສິດປະຊາທິປະໄຕຂອງຕົນ ປ່ອນບັດຂັດເລືອກເອົາຄະນະໜ່ວຍພັກຊຸດໃໝ່ ບົດພື້ນຖານຫຼັກການລວມສູນປະຊາທິປະໄຕ ທັງຖືກຕ້ອງສອດຄ່ອງກັບມາດຖານເງື່ອນໄຂທີ່ກຳນົດໄວ້, ເຊິ່ງມີຜູ້ອອກຮັບສະໝັກເລືອກຕັ້ງ 5 ສະຫາຍ, ຍິງ 2 ສະຫາຍ ແລະ ເລືອກຕັ້ງໄດ້ 3 ສະຫາຍ, ຍິງ 1 ສະຫາຍ ຄື:

1)   ສະຫາຍ ອິນປັນ ຟອງແມ່ຂອງ

2)   ສະຫາຍ ແກ້ວອຸດອນ ຈັນທະວົງ

3)   ສະຫາຍ ນາງ ໄຜ່ທອງ ເຮືອງມະນີພັນ

ກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກຂອງໜ່ວຍພັກຮາກຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ ຄັ້ງ​ທີ VII ໄດ້ເປັນເອກະສັນເລືອກເອົາ ເລຂາ, ຮອງເລຂາ, ປະທານກວດກາ ຂອງ​ໜ່ວຍ​ພັກ ດັ່ງນີ້:

1)  ສະຫາຍ ອິນປັນ ຟອງແມ່ຂອງ ເປັນເລຂາ.

2)  ສະຫາຍ ແກ້ວອຸດອນ ຈັນທະວົງ ເປັນຮອງເລຂາ

3)  ສະຫາຍ ນາງ ໄຜ່ທອງ ເຮືອງມະນີພັນ ເປັນກໍາມະການ, ທັງ​ເປັນ​ຜູ້​ກວດກາ.

 ກອງປະຊຸມໄດ້ເລືອກຕັ້ງເອົາຜູ້ແທນສົມບູນ ແລະ ຜູ້ແທນສໍາຮອງ ໄປຮ່ວມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ V ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ເຊິ່ງມີຜູ້ອອກຮັບສະໝັກເລືອກຕັ້ງ 8 ສະຫາຍ, ຍິງ 2 ສະຫາຍ ແລະ ເລືອກຕັ້ງໄດ້ 6 ສະຫາຍ, ຍິງ 2 ສະຫາຍ ແລະ ຜູ້ແທນສໍາຮອງ 2 ສະຫາຍ.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ໄດ້ຮັບຟັງການໂອ້ລົມຈາກ ສະ​ຫາຍ ປອ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ, ກຳມະການ​​ສູນ​ກາງ​ພັກ, ເລຂາຄະນະພັກ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ເຊິ່ງສະຫາຍ​ເລຂາ​ຄະນະ​ພັກ​ກະຊວງ ໄດ້ສະແດງຄວາມຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຕໍ່ການນຳພາຊີ້​ນໍາຂອງຄະນະພັກຊຸດເກົ່າ ທີ່ໄດ້ນຳພາຊີ້​ນໍາສະມາຊິກພັກ, ພະນັກງານ ປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງຕົນ, ຍາດໄດ້ຜົນສຳເລັດຫຼາຍດ້ານ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ສະຫາຍຍັງໄດ້ສະແດງຄວາມເປັນຫ່ວງເປັນໄຍຕໍ່ດ້ານອ່ອນ, ຂໍ້ຄົງຄ້າງ ເຊິ່ງໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ຄະນະພັກຊຸດໃໝ່ ຈະຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງ, ແກ້ໄຂ ຈາກນັ້ນສະຫາຍຄະນະ​ພັກ​ກະຊວງ​ໄດ້ໃຫ້ທິດ​ຊີ້ນຳວຽກງານແຕ່ລະດ້ານ, ສະຫາຍມີຄວາມເຊື່ອໝັ້ນວ່າຕໍ່ຄະນະພັກຊຸດໃໝ່ ທີ່ຈະສືບຕໍ່ນຳພາຊີ້​ນໍາຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ​ທີ VII ຂອງ   ໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ກໍ່ສ້າງຄົມມະນາຄົມໃຫ້ຍາດໄດ້ຜົນງານ ແລະ ມີຜົນສໍາເລັດຍິ່ງ ໃຫຍ່ກວ່າເກົ່າ.

ຍທຂ ຊີ້ແຈງກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກແກ້ໄຂສຸກເສີນແລະ ກວດກາວຽກສຸກເສີນຕາມເສັ້ນທາງຫຼວງໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ລາຄາຫົວໜ່ວຍແຕ່ລະປະເພດກໍ່ສ້າງ, ລາຄາວັດສະດຸກໍ່ສ້າງແຕ່ລະເຂດ ແລະແຕ່ລະຈຸດສຸມຕໍ່ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII

ທ່ານ ປອ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ໄດ້ຊີ້ແຈງກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກແກ້ໄຂສຸກເສີນ ແລະ ກວດກາວຽກສຸກເສີນຕາມເສັ້ນທາງຫຼວງໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ຊຶ່ງການສ້ອມແປງບັນດາເສັ້ນທາງທີ່ເປ່ເພຈາກໄພພິບັດ, ຜ່ານມາລັດຖະບານ ກໍຄື ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ສ້ອມແປງສຸກເສີນເລັ່ງດ່ວນ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງຖືກຕັດຂາດ ​ແລະ ຮັບປະກັນ​ການ​​ໃຫ້ການ​ຈັນ​ຈອນ​​ໄດ້​ສະດວກ ​ແລະ ຮັບປະກັນ​ຄວາມ​ປອດ​​ໄພ. ຕໍ່​ກັບ​ຄຳ​ຖາມ​ຂອງ ທ່ານ ນາງ ສຸວັນເພັງ ສສຊ ເຂດ 13 ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ຖາມ: ການສ້ອມແປງບັນດາເສັ້ນທາງທີ່ເປ່ເພຈາກໄພພິບັດ, ຜ່ານມາລັດຖະບານ ກໍຄື ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ສ້ອມແປງສຸກເສີນເລັ່ງດ່ວນ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງຖືກຕັດຂາດ ແຕ່ບໍ່ຮູ້ວ່າມີຂັ້ນຕອນ, ວິທີການ, ມາດຕະການໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຄືແນວໃດ? ໄດ້ຈັດລຽງບູລິມະສິດແລ້ວບໍວ່າບ່ອນໃດຈະແປງເລັ່ງດ່ວນ, ບ່ອນໃດຈະແປງຫລັງລະດູຝົນ?. ການຕິດຕາມກວດກາດ້ານຄຸນນະພາບ, ບໍລິມາດວຽກ, ການຄິດໄລ່ມູນຄ່າລາຄາ ເຮັດຄືແນວໃດ? ເຫັນວ່າແມ່ນການປະຕິບັດບໍ່ສອດຄ່ອງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົງທຶນຂອງລັດ ແລະ ບໍ່ຖືກກັບວິໄນແຜນການ, ເຊິ່ງອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນກໍ່ເຫັນວ່າຢ້ານມີຄວາມຜິດເວລາມີການກວດສອບ, ກວດກາ,  ສະເໜີກະຊວງ ຍທຂ ຊີ້ແຈງ.

ຂັ້ນຕອນ, ວິທີການ ແລະ ມາດຕະການ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກສຸກເສີນ

ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ອອກຄໍາສັ່ງກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງ ຕິດຕາມ, ແກ້ໄຂ ແລະ ກວດກາວຽກສຸກເສີນຕາມເສັ້ນທາງຫຼວງໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ໃນລະດູຝົນແຕ່ລະປີ 2019 ສະບັບເລກທີ 15435/ຍທຂ, ລົງວັນທີ 3/7/2019.

1.    ການກະກຽມຮັບມືກັບວຽກສຸກເສີນ

ການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແມ່ນໄດ້ປະຕິບັດຕາມການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງລະຫວ່າງອົງການຄຸ້ມຄອງວຽກງານທາງຫຼວງ, ຊຶ່ງ ທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດແມ່ນໄດ້ມອບໃຫ້ ຫົວໜ້າກົມຂົວທາງ ສົມທົບກັບ ຫົວໜ້າພະແນກ ຍທຂ ບັນດາແຂວງ ແລະ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຈັດແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບກັນເພື່ອລົງຊີ້ນໍາ ແລະ ຕິດຕາມການຈັດຕັ້ງແກ້ໄຂວຽກສຸກເສີນທີ່ອາດເກີດຂື້ນຕາມທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດໃນລະດູຝົນຢ່າງໃກ້ຊິດ ແລະ ທົ່ວເຖິງໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ. ການຕິດຕາມຕົວຈິງ ແມ່ນ ໃຫ້ຈັດຕັ້ງຜູ້ຮັບຜິດຊອບຢູ່ແຕ່ລະຕອນທາງ ໂດຍປະກອບມີ: ວິຊາການຂອງໂຄງການສ້ອມ​ແປງທາງຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ, ວິຊາການຂອງພະແນກ ຍທຂ ບັນດາແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແລະ ຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງ, ໂດຍມອບ​ໃຫ້ໂຄງການສ້ອມ​ແປງທາງຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດທີ່​ປະຈຳ​ຢູ່​ບັນດາ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ປະສານ​ສົມທົບກັບຄະນະ​ກຳມະ
ການ​ປະມູນ​ຂັ້ນ ​ແຂວງ ​ແລະ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ທີ່ຖືກແຕ່ງ​ຕັ້ງ​ນັ້ນ ດຳ​ເນີນ​ການ​ເຈລະຈາ​ລາຄາ​ຫົວໜ່ວຍ​ວຽກສຸກ​ເສີນ(ການຍົກຍ້າຍດິນເຈື່ອນ, ຫີນເຈື່ອນ ແລະ ຕົ້ນໄມ້ລົ້ມທັບທາງ; ສ້ອມແປງຂົວ, ທໍ່ ຫຼື ປະກອບຂົວ, ທໍ່ໃໝ່; ສ້ອມແປງຮ່ອງລະບາຍນໍ້າ ຫຼື ສ້ອມແປງ ໜ້າທາງ, ຄັນທາງ ຈຸດທີ່ເປ່ເພເສຍຫາຍໃຫ້ໄປມາໄດ້ສະດວກ; ກໍ່ສ້າງທາງເວັ້ນ ຫຼື ນໍາໃຊ້ເຮືອບັກ ໃນກໍລະນີເຫັນວ່າມີຄວາມຈໍາເປັນ ເພື່ອແກ້ໄຂການສັນຈອນຕິດຄັດ) ກັບບໍລິສັດທີ່​ຮັບຜິດຊອບ​ວຽກສ້ອມແປງຢູ່​ແຕ່​ລະ​ສັນຍາ​ ໃນຕອນທາງທີ່​ຂື້ນ​ກັບ​ໂຄງການ​ຕົນ​ຮັບຜິດຊອບ ​ໂດຍ​ອີງ​ໃສ່ລາຄາ​ຫົວໜ່ວຍ​ທີ່​ເຄີຍ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດໃນໄລຍະຜ່ານ​ມາຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຕອນ​ທາງ​ຢ່າງ​ສົມ​ເຫດ​ສົມ​ຜົນ. ບໍລິສັດ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ທີ່​ໄດ້​ຖືກ​ຄັດ​ເລືອກຕ້ອງ​ກຽມພ້ອມດ້ານພາຫະນະ ແລະ ວັດສະດຸທີ່ຈໍາເປັນ ເພື່ອເຝົ້າຕິດຕາມ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂວຽກສຸກເສີນທີ່ອາດຈະເກີດຂື້ນ ຢູ່ແຕ່ລະຕອນທາງ, ເພື່ອຮັບປະກັນການສັນຈອນຕາມທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ໄປມາໄດ້ຢ່າງໂລ່ງລ່ຽນ ແລະ ປອດໄພ​ໂດຍ​ໄວ.

ທາງຫຼວງທ້ອງຖີ່ນ (ທາງຫຼວງແຂວງ, ທາງຫຼວງເມືອງ ແລະ ທາງເທດສະບານ): ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ສະເໜີມອບໃຫ້ທ່ານ ເຈົ້າແຂວງ, ເຈົ້າຄອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເປັນຜູ້ຊີ້ນໍາ ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແລະ ຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງ ເປັນເຈົ້າການຈັດຕັ້ງເຝົ້າຕິດຕາມ ແລະ ແກ້ໄຂສຸກເສີນທີ່ເກີດຂື້ນໃຫ້ທັນການ ສໍາລັບເສັ້ນທາງໃນຕົວເມືອງ ໃຫ້ສຸມໃສ່ແກ້ໄຂຮ່ອງນໍ້າ, ລະບົບລະບາຍນໍ້າແຄມທາງ ແລະ ການແກ້ໄຂສ້ອມແປງໜ້າທາງທີ່ເປ່ເພເປັນຂຸມໃຫ້ທັນການ, ຮັບປະກັນໄດ້ສະພາບການສັນຈອນຕາມທາງຫຼວງທ້ອງຖີ່ນ ແລະ ທາງເທດສະບານ ໃຫ້ໄປມາໄດ້ຢ່າງໂລ່ງລ່ຽນ ແລະ ປອດໄພ. ມອບ​ໃຫ້​ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ, ນະ​ຄອນ​ຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ປະສານ​ສົມທົບ​ກັບຄະນະ​ກຳມະການ​ປະມູນ​ຂັ້ນ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ດຳ​ເນີນ​ການ​ປະມູນ​ເອົາ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ໄວ້​ລ່ວງ​ໜ້າ ​ເພື່ອ​ຮັບຜິດຊອບ​ທາງ​ຫຼວງ​ສາຍ​ຫຼັກ​ຂອງ​ແຂວງ, ຮັບປະກັນ​ໃຫ້​ຕອນ​ທາງ​ດັ່ງກ່າວ​ ມີ​ຜູ້​ຮັບຜິດຊອບ​ແກ້​ໄຂ​ວຽກ​ສຸກ​ເສີນ​ທີ​ອາດ​ຈະເກີດຂື້ນ ໃຫ້​ທ່ວງທັນ​ກັບ​ເວລາ.

2.    ການຈັດ​ຕັ້ງ​ແກ້​ໄຂ, ກວດກາ, ຢັ້ງຢືນບໍລິມາດ ແລະ ມູນຄ່າ.

ທາງ​ຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ: ມອບໃຫ້ ຫົວໜ້າກົມຂົວທາງ ເປັນເຈົ້າການສົມທົບກັບ ພະແນກ ຍທຂ ບັນດາແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຊີ້ນໍາໂຄງການສ້ອມ​ແປງທາງຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ໃນ​ການ​ຕິດຕາມ​ກວດກາສະພາບ​ການ​ຕ່າງໆ​ ​ໃນ​ຂອບ​ເຂດ​ທີ່​ຕົນ​ຮັບຜິດຊອບ​ຢ່າງ​ເປັນ​ປົກກະຕິ, ລາຍ​ງານ, ຂໍ​ທິດ​ຊີ້​ນຳ​ຈາກ ຫົວໜ້າ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ ​ແລະ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ ​​ເພື່ອແກ້​ໄຂ​ວຽກສຸກ​ເສີນທີ່​ເກີດ​ຂື້ນ​​ໃຫ້​ທັນ​ເວລາ, ປະສານ​ສົມທົບ​ກັບ​ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ແລະ ຫ້ອງການ ຍທຂ ​ເມືອງ ພ້ອມ​ທັງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຄວບ​ຄຸມ ​ແລະ ປ້ອງ​ກັນ​ໄພພິບັດ​ຂັ້ນ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ໃນ​ການ​ກວດກາ, ເກັບກໍາ ແລະ ຢັ້ງຢືນບໍລິ​ມາດວຽກສຸກ​ເສີນ​ທີ່​​ເກີດ​ຂື້ນ.

ທາງ​ຫຼວງ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ: ມອບ​ໃຫ້ ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ແລະ ຫ້ອງ ການ ຍທຂ ​ເມື​ອງ ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ໃນ​ການ​ຕິດຕາມ​ກວດກາ ສະພາບ​ການ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ເກີດ​ຂື້ນ​ຕາມ​ທາງ​ຫຼວງ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ​ໃນ​ຂອບ​ເຂດ​ຄວາມ​ຮັບຜິດຊອບ​ຢ່າງ​ເປັນ​ປົກກະຕິ, ລາຍ​ງານ ​ແລະ ຂໍ​ທິດ​ຊີ້​ນຳ​ຈາກ ຫົວໜ້າ​ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ແລະ ທ່ານ ເຈົ້າ​ແຂວງ, ເຈົ້າ​ຄອງ​ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ເພື່ອ​ແກ້​ໄຂ​ວຽກສຸກ​ເສີນ​ໃຫ້​ທັນ​ເວລາ, ປະສານ​ສົມທົບ​ກັບ​ ຄະນະກໍາມະການ​ຄວບ​ຄຸມ ​ແລະ ປ້ອງ​ກັນ​ໄພພິບັດ​ຂັ້ນ​ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ໃນ​ການ​ກວດກາ, ເກັບກໍາ ແລະ ຢັ້ງຢືນບໍລິ​ມາດວຽກສຸກ​ເສີນ​ທີ່​​ເກີດ​ຂື້ນ.

3.    ການຄິດໄລ່ລາຄາຫົວໜ່ວຍ ແລະ ມູນຄ່າ

     ລາຄາຫົວໜ່ວຍ ແມ່ນ ຜ່ານການປະມູນໄວ້ລ່ວງໜ້າກ່ອນເຫດສຸກເສີນຈະເກີດ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນບັນດາທາງສາຍຫຼັກເຊັ່ນ ທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ແລະ ທາງຫຼວງແຂວງ. ລາຄາກາງທີ່ໃຊ້ໃນການປະມູນ ແມ່ນ ໄດ້ຖືເອົາລາຄາຫົວໜ່ວຍຂອງກະຊວງ ແລະ ລາຄາ ທີ່ເຄີຍນໍາໃຊ້ໃນແຂວງກ່ຽວຂ້ອງເປັນບ່ອນອີງ.

4.    ການລາຍງານ

ທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ມອບໃຫ້ກົມຂົວທາງ ເປັນເຈົ້າການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ສະຫຼຸບລາຍງານໃຫ້ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີ, ຮອງລັດຖະມົນຕີຜູ້ຖືກມອບໝາຍ ເພື່ອຂໍຄໍາເຫັນແກ້ໄຂໂດຍໄວ.

ທາງຫຼວງທ້ອງຖິ່ນ ມອບໃຫ້ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເປັນເຈົ້າການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ສະຫຼຸບລາຍງານໃຫ້ ທ່ານເຈົ້າແຂວງ, ທ່ານເຈົ້າຄອງ, ຮອງເຈົ້າແຂວງ, ຮອງເຈົ້າຄອງ ຜູ້ຊີ້ນໍາ ເພື່ອຂໍຄໍາເຫັນແກ້ໄຂໂດຍໄວ.

ກະຊວງ ຍທຂ ເປັນຜູ້ສັງລວມຄວາມເສຍຫາຍທັງໝົດ (ການແກ້ໄຂສຸກເສີນ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການແກ້ໄຂຟື້ນຟູຫຼັງລະດູຝົນເພື່ອໃຫ້ເສັ້ນທາງກັບຄືນສູ່ສະພາບປົກກະຕິ)ລາຍງານໃຫ້ ລັດຖະບານ ຊາບເປັນແຕ່ໄລຍະ.

5.    ງົບປະມານ

ການຊໍາລະວຽກແກ້ໄຂສຸກເສີນທີ່ເກີດຂື້ນຕາມທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ແລະ ທາງຫຼວງທ້ອງຖິ່ນ ທັງໝົດ ແມ່ນນໍາສະເໜີລັດຖະບານພິຈາລະນາອະນຸມັດຕາມລະບຽບການ ແລະ ຂັ້ນຕອນ ທີ່ກະຊວງ ແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ແລະ ກະຊວງການເງິນ ກໍານົດ.

ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເຫັນວ່າ ການແກ້ໄຂວຽກສຸກເສີນ ເປັນວຽກສ້ອມແປງທີ່ຕ້ອງໄດ້ປະຕິບັດຢ່າງຮີບດ່ວນ ເມື່ອມີເຫດການສຸກເສີນເກີດຂື້ນ ເພື່ອແກ້ໄຂສະພາບເສັ້ນທາງທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກໄພທຳມະຊາດ ແລະ ເປີດເສັ້ນທາງໃຫ້ແກ່ການສັນຈອນ ໂດຍໄວ, ຊຶ່ງບໍ່ສາມາດປະກອບເອກະສານ, ດໍາເນີນການສະເໜີຫາລັດຖະບານ ເພື່ອພິຈາລະນາ ແລະ ຮັບຮອງຈາກສະພາແຫ່ງຊາດ ຕາມຂັ້ນຕອນ.

 

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ VIII ຂອງຄະນະພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ​ທີ VIII ຂອງຄະນະພັກຮາກຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ ໄດ້ເປີດຂຶ້ນໃນຕອນເຊົ້າຂອງ ວັນທີ 04/11/2019 ແລະ ດໍາເນີນເປັນເວລາ​ເຄິ່ງວັນ, ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານ ຂອງ ສະຫາຍ ບຸນຕາ ເມກສະຫວັນ, ເລຂາຄະນະພັກຮາກຖານ ລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ, ອໍານວຍການ ລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ, ​ໂດຍໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມໂອ້ລົມຕໍ່ກອງປະຊຸມຂອງ ສະຫາຍ ປອ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ກໍາມະການສູນກາງພັກ, ເລຂາຄະນະພັກ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ມີບັນດາສະຫາຍເລຂາ, ຮອງເລຂາຄະນະພັກຮາກຖານ, ໜ່ວຍພັກຮາກຖານ ແລະ ຜູ້ແທນກອງປະຊຸມເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

ບັນດາສະຫາຍທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ໄດ້ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ສຸມສະຕິປັນຍາຂອງຕົນເຂົ້າໃນການຄົ້ນຄວ້າປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມຢ່າງກົງໄປກົງມາ ເຮັດໃຫ້ກອງປະຊຸມດໍາເນີນໄປດ້ວຍບັນຍາກາດຟົດຟື້ນ ແລະ ສຳເລັດຕາມຈຸດປະສົງຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ​ທີ VIII ຂອງຄະນະພັກຮາກຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ ໄດ້ລົງປະຊາມະຕິເປັນເອກະສັນ ຮັບຮອງເອົາບັນດາເນື້ອໃນທີ່ສຳຄັນ ຄື: ກອງປະຊຸມໄດ້ພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປະກອບຄໍາຄິດຄໍາເຫັນໃສ່ຮ່າງລາຍງານການເມືອງ, ແລະ ບົດສໍາຫຼວດການນໍາພາລວມຂອງຄະນະພັກຊຸດເກົ່າ, ໃນນັ້ນໄດ້ຕີລາຄາດ້ານດີ, ດ້ານອ່ອນ, ຂໍ້ຄົງຄ້າງ, ສາເຫດ, ບົດຮຽນໃນການນຳພາຊີ້​ນໍາ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ໃນ 5 ປີຜ່ານມາ, ພ້ອມນີ້ ກອງປະຊຸມຍັງໄດ້ເປັນເອກະສັນຮັບຮອງເອົາທິດທາງ, ແຜນການ 5 ປີ ນັບແຕ່ປີ 2019-2023.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຟັງລາຍງານ ແລະ ປະກອບຄໍາຄິດເຫັນຈາກຜູ້ຕາງໜ້າ 3 ພາກສ່ວນ ເຊິ່ງແຕ່ລະພາກສ່ວນລ້ວນແລ້ວແຕ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມເປັນເອກະພາບ ຕໍ່ລາຍງານການເມືອງ, ທິດທາງແຜນການ ແລະ ວຽກງານຮອບດ້ານຕໍ່ກອງປະຊຸມ, ການລາຍງານປະກອບຄໍາຄິດເຫັນ ໄດ້ລົງເລິກລາຍງານຜົນສຳເລັດການຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ເຂົ້າໃນວຽກ​ງານຂອງຕົນ ອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ກອງປະຊຸມມີເນື້ອໃນອຸດົມສົມບູນຂຶ້ນຕື່ມ.

ຜູ້ແທນກອງປະຊຸມ ໄດ້ພ້ອມກັນໃຊ້ສິດປະຊາທິປະໄຕຂອງຕົນ ປ່ອນບັດຂັດເລືອກເອົາຄະນະໜ່ວຍພັກຊຸດໃໝ່ ບົດພື້ນຖານຫຼັກການລວມສູນປະຊາທິປະໄຕ ທັງຖືກຕ້ອງສອດຄ່ອງກັບມາດຖານເງື່ອນໄຂທີ່ກຳນົດໄວ້, ເຊິ່ງມີຜູ້ອອກຮັບສະໝັກເລືອກຕັ້ງ 7 ສະຫາຍ, ຍິງ 2 ສະຫາຍ ແລະ ເລືອກຕັ້ງໄດ້ 5 ສະຫາຍ, ຍິງ 1 ສະຫາຍ ຄື:

1)   ສະຫາຍ ສົມພິດ ບຸນນະຜົນ

2)   ສະຫາຍ ບຸນຕາ ເມກສະຫວັນ

3)   ສະຫາຍ ຄຳພອນ ສໍພາບມີໄຊ

4)   ສະຫາຍ ວັນດີ ວໍຣະສັກ

5)   ສະຫາຍ ນາງ ແຍທອງ ຈັນທະພອນ

ກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກຂອງຄະນະພັກຮາກຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ ຄັ້ງ​ທີ VIII ໄດ້ເປັນເອກະສັນເລືອກເອົາ ເລຂາ, ຮອງເລຂາ, ປະທານກວດກາ ຂອງ​ໜ່ວຍ​ພັກ ດັ່ງນີ້:

1)  ສະຫາຍ ບຸນຕາ ເມກສະຫວັນ ເປັນເລຂາ.

2)  ສະຫາຍ ສົມພິດ ບຸນນະຜົນ ເປັນຮອງເລຂາ

3)  ສະຫາຍ ຄຳພອນ ສໍພາບມີໄຊ ເປັນກໍາມະການ, ທັງ​ເປັນ​ຜູ້​ກວດກາ.

4)  ສະຫາຍ ວັນດີ ວໍຣະສັກ ເປັນຄະນະ

5)   ສະຫາຍ ນາງ ແຍທອງ ຈັນທະພອນ ເປັນຄະນະ

 ກອງປະຊຸມໄດ້ເລືອກຕັ້ງເອົາຜູ້ແທນສົມບູນ ແລະ ຜູ້ແທນສໍາຮອງ ໄປຮ່ວມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ V ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ເຊິ່ງມີຜູ້ອອກຮັບສະໝັກເລືອກຕັ້ງ 17 ສະຫາຍ, ຍິງ 2 ສະຫາຍ ແລະ ເລືອກຕັ້ງໄດ້ 14 ສະຫາຍ, ຍິງ 1 ສະຫາຍ ແລະ ຜູ້ແທນສໍາຮອງ 3 ສະຫາຍ, ຍິງ 1 ສະຫາຍ.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ໄດ້ຮັບຟັງການໂອ້ລົມຈາກ ສະ​ຫາຍ ປອ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ, ກຳມະການ​​ສູນ​ກາງ​ພັກ, ເລຂາຄະນະພັກ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ເຊິ່ງສະຫາຍໄດ້ສະແດງຄວາມຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຕໍ່ການນຳພາຊີ້​ນໍາຂອງຄະນະພັກຮາກ​ຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມຊຸດເກົ່າ ທີ່ໄດ້ນຳພາຊີ້​ນໍາພະນັກງານ, ສະມາຊິກພັກ, ລັດຖະກອນ ປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງຕົນ, ຍາດໄດ້ຜົນສຳເລັດຫຼາຍດ້ານ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ສະຫາຍຍັງໄດ້ສະແດງຄວາມເປັນຫ່ວງເປັນໄຍຕໍ່ດ້ານອ່ອນ, ຂໍ້ຄົງຄ້າງ ເຊິ່ງໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ຄະນະພັກຊຸດ ໃໝ່ຈະຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງ, ແກ້ໄຂ ຈາກນັ້ນສະຫາຍ​ໄດ້ໃຫ້ທິດ​ຊີ້ນຳວຽກງານແຕ່ລະດ້ານ, ສະຫາຍມີຄວາມເຊື່ອໝັ້ນຕໍ່ຄະນະພັກຮາກ​ຖານຊຸດໃໝ່ ທີ່ຈະສືບຕໍ່ນຳພາຊີ້​ນໍາຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ​ທີ VIII ຂອງຄະນະພັກຮາກຖານລັດວິສາຫະກິດ ວິສະວະກໍາ ຄົມມະນາຄົມ ໃຫ້ຍາດໄດ້ຜົນງານ ແລະ ມີຜົນສໍາເລັດຍິ່ງ ໃຫຍ່ກວ່າເກົ່າ.

Additional information